Nanos X

Un relat de: jacobè

Il·lusió:
Convençuda de no viure mai més màgiques creences, embarassada, tornà a sentir l'escalforeta a la panxa de la nit de reis.

Desig de Nadal (tema: compres compulsives)
Esgotada d'una tarda de compres, demanà guarir-se de la malaltia que la consumia per dins i causada per l'enyor de l'esperit nadalenc.

Somiatruites:
Era tan despistada que perdia la clau dels somnis. Es llevava enmig d'un imaginari del qual no en podia tornar.

Som el que pensem i és profecia...
L'incrèdul acaba l'any tan malhumorat com s'entesta a iniciar.
La ingènua, optimista i cofoia, estrena calces vermelles per tenir sort.

Heroïna amb sentit de l'humor urgent:
Mare soltera de bessons i professora de marrecs de secundària busca una ONG per col·laborar a les tardes. És broma!

Males companyies (telecomunicatives)
Mai havia desitjat tant tornar amb la d'abans com quan, en canviar, s'adonà que preferia viure estafat que mal comunicat.

Propòsit fugaç (tema: rutines)
En arribar al despatx tot passejant, el fastiguejat bon dia dels companys li encomanà el tarannà del dia a dia.

Temps d'espera:
En plena pana començaren les contraccions. Quan arribà el servei, el nen sortia. L'assegurança del vehicle, allò, no ho cobria.

Trastorn obsessiu-defensiu:
Li aconsello que no em doni consells si no vol que comencem malament. Li etzibà el pacient al psiquiatre.

Petites coses:
Col·leccionista empedreït de cotxes en miniatura, en comprar el cotxet per al seu fill sortí de la botiga emocionat de vital adquisició.

El caminador:
Mentre feia els exercicis al corredor de l'asil, rememorava casa els pares taca-taca amunt i avall del passadís.

Demà, el bloquejo:
Engega l'ordinador només per veure'l disponible al xat. Sap que mai la clicarà, però l'excita estar entre les seves amistats.

Papa ós:
El carnaval sempre li havia semblat ridícul. Però aquest any amb el fill disfressat d'osset se li cau la bava.

-Mare, mare, vull anar al psicòleg!
-Per què, vida?
-Tots els de la classe hi van.
-Quan siguis una mica més gran.
-Llavors, passaré d'anar-hi!



Comentaris

  • Bona recopilació[Ofensiu]
    nuriagau | 17-06-2010 | Valoració: 10

    Una molt bona recopilació de microrelats. Molts d'aquest nanos, com en el d'aquesta edició actual, estan impregnats de la teva recent maternitat.

    Celebro que t'hagis tornat a animar a participar. Aprofita aquesta temporada, d'aquí un any, el nen ja no et deixarà tens ni per als Nanoreptes.

    Enhorabona, jacobè!

    Núria

    Canvia la foto perquè veiem el nen, please!

  • Xantalam | 27-02-2010

    Sempre m'agraden els teus nanos, tenen quelcom especial, i molts d'ells els recordo; però, i sense ser gaire original et dic que com aquest de la fotografia no hi ha cap!
    Moltes felicitats, jacobè, gaudeix d'aquest regal únic, d'aquest premi, és el millor!

  • jaja, no canviaré mai...[Ofensiu]
    angie | 17-02-2010

    en veure el títol, m'he pensat que anava per una altra banda, jeje...
    Els teus nanos (X o no, jeje) són dels que més m'agraden al web, ets una bona nanoreptaire. Tots són bons. Personalment m'agrada el de rutines, molt, i el de "Petites coses", també. Normalment, fas que intervinguin les emocions, tret que caracteritza els teus personatges, alhora propers i abastables, guiant-nos a imaginar per on pot continuar la història, que amb dos línies ja fa entrar la salivera...

    PEtons i molts records, maca!!

    angie

  • tots són bons[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 16-02-2010

    hi ha de millors i de bons solament, però per mi hi ha un que és genial, el del somiatruites. Crec que és un nano per emmarcar i posar com exemple de història curta amb missatge que dóna per encetar altres històries.
    I el del nen i el psiquiatre també...
    i...
    sols puc dir allò tan tronat de ... molt bé, jacobè.

  • Portes obertes a la imaginació[Ofensiu]
    Fada del bosc | 16-02-2010 | Valoració: 10

    Cada un, obre la porta a una história...
    Són fantàstics, de veritat, tots tenen quelcom que transmetre...

  • Molt tendres i emotius.[Ofensiu]
    Núria Niubó | 16-02-2010 | Valoració: 10

    Un bon recull de Nanos amb una gran càrrega emocional.
    Així presentats junts, sembla que tinguin un fil conductor, per què en cada un d'ells hi ha una història tendra i emotiva.
    Jo ja en sóc addicta en fer-ne i participar al repte, en veiem per allí i gaudim tot llegint-nos, eh!
    Una abraçada ,
    Núria

Valoració mitja: 10