Ella i jo

Un relat de: Lavínia

Tant me fa!!

Que la nit enteli
la meva vida
i el coixí em parli

Saps?

Una nit única
el pintaré
de cendra i argent
i amb tots els colors
d'un paradís,
càlid i eteri,
em despertaré.

Aniré on vulgui,
viatjaré per on
no he anat mai,
fins a trobar
aquella que vaig ser
i li agafaré les mans,
que sempre té fredes,
i mirant-la als ulls,
amb llum de festa,
li ensenyaré
el que som ara,
com en un món
fet d'un antic somni.


Que la nit enteli
la meva vida
i el coixí em parli,

Tant me fa!!







Comentaris

  • Poema il·lustrat[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 31-07-2008 | Valoració: 10


    He buscat aquest poema, perquè era el de la fotografía que està il·lustrat i trobo que es molt maco i que hi has posat molt sentiment. Gràcies.

    Una salutació d'ullsblaus1

  • poemes il.lustrats[Ofensiu]
    poemes il.lustrats | 15-04-2008

    Aquest any s'ha fet una Segona Edició de Poemes il·lustrats...

    A l'abril de 2005 es va fer una trobada de "relataires" a Premià de Dalt i una de les activitats organitzades va ser la il·lustració d'una tria de poemes d'autors de "relatsencatala.com"

    Vull felicitar-te, doncs aquest poema va ser escollit per a ser il·lustrat.

    I informar-te que el dia 31 de maig de 2008 està previst fer una altra trobada de "relataires" a Premià de Dalt -El Maresme- en el decurs de la qual es farà lliurament a tots els autors i a tots els artistes, tant de la primera com de la segona edició, d'una còpia de l'obra.

    Voldríem que ens hi acompanyessis.

    Les obres han estat exposades a la Biblioteca Jaume Perich des de l'1 al 15 d'abril de 2008.
    A partir del dia 16 passen a formar part de tot el conjunt que s'exposa a la Sala d'Actes de Can Figueres.

    Per poder-nos posar en contacte amb tu, t'agrairia que m'enviessis un mail amb les teves dades (nom i correu electrònic) a l'adreça:
    associacio.artistes@gmail.com
    i així podré informar-te del programa d'actes del dia 31 de maig.

    En nom de l'Associació d'Artistes de Premià de Dalt vull donar-te les gràcies per la participació en aquella Primera Edició de Poemes il·lustrats.


    Rep una cordial salutació.

    Montse Assens / mar
    Associació d'Artistes de Premià de Dalt

    ps- En aquest bloc podràs veure el teu poema il.lustrat
    http://poemes-illustrats.bloc.cat/

    una abraçada

  • Molt sincera, Lavínia.[Ofensiu]
    Jofre | 17-10-2005 | Valoració: 10

    Tant se val, si tant et fa: en treus profit.

    Sovint pot ser bo que la nit s'enteli. Ho deus compensar amb elegància. Celebra-ho.

    Així els teus versos i les teves pinzellades seguiran impregnades de sentiments.

    L'autora del poema està molt arrelada a la vida i sempre li aportarà agradables moments.

    Una forta abraçada Glòria! Moltes gràcies.
    Petons! I enhorabona per un altre poema de matrícula d'honor!

    PS
    Re: Durant molts anys. Fa temps. És un món que conec perfectament i del qual en tinc una visió molt crítica (i no sóc l'únic).

  • i així...[Ofensiu]
    Capdelin | 13-05-2005 | Valoració: 10

    romandràs sempre una eterna nena on les palmeres seran castells de focs verds, i el llamp pintarà el llangardaix de verd i els avions seran de papers plens de versos dibuixats i l'aigua perfum de peixos i les presons fetes amb palets de gelats i la vida serà de broma per riure i jugar...
    guapíssim poema, ple d'imaginació...
    un petó i una abraçada!

  • Un despertar ben diferent[Ofensiu]
    kispar fidu | 07-04-2005 | Valoració: 9

    Pintar el coixí d'un món imaginari per trobar-te al despertar que estàs en un altre lloc. Trobar-te lluny de tot. Recordant temps passats.
    "Que la nit enteli la meva vida i el coixí em parli" Que la nit em faci oblidar els probemes i el coixí em parli d'altre móns.
    Trobar-te a tu, al teu tu anterior (a Ella, com erets tu abans...)

  • un fumerol de vida[Ofensiu]
    escaldot | 02-04-2005 | Valoració: 9

    Saps ? m'has fet venir ganes de fer una caminada ara que cauen quatre gotes..

  • Molt bonic[Ofensiu]
    M.Victòria Lovaina Ruiz | 21-03-2005 | Valoració: 10

    M'ha agradat, arriba a nivell de sensacions i crec que això per si sol ja hi compta

  • De vegades...[Ofensiu]
    Llibre | 20-03-2005

    em pregunto: com és possible que la simple lectura d'uns versos provoqui tantes sensacions? Un garbuix interior, l'estrany neguit de saber-se enxampada en un sentiment compartit.

    Les paraules de la poetessa potser no arriben amb el mateix significat que pretenia regalar als lectors i lectores. Tal volta hi ha matisos amagats rere cada mot. Però si assoleix impactar, si aconsegueix que per un moment, per un instant, la vida s'aturi davant la contemplació d'un poema... cal, demanar més?

    Perquè, potser és cert:

    "Que la nit enteli
    la meva vida
    i el coixí em parli,

    Tant me fa!!"

    Lavínia: t'he dit mai que m'agraden molt, els teus poemes?

    Una abraçada,

    LLIBRE



  • 18 d'Abril[Ofensiu]
    Mon Pons | 18-03-2005 | Valoració: 9

    Amb paraules serenes, plenes de sinceritat i que arriben al cor. Felicitats i una abraçada!

  • un viatge cap a l'interior...[Ofensiu]
    ROSASP | 16-03-2005 | Valoració: 10

    Sense pena ni enyor, amb les mans obertes et retrobaràs amb la que un dia vas estar.
    Li mostraràs joiosa i alegre tots els colors que has pintat nous, els nous camins que has trobat.
    Entre la foscor de la nit que entela els ulls, entre la realitat i el somni et retrobaràs amb ella i ja no tinfràs por de cap veu que et parli perquè sabràs que encara sou el mateix, una força única en permanent estat d'evolució...
    Genial i molt profund. Un viatge cap a l'interior d'un mateix!
    PD. M'identifico molt amb els teus poemes, m'acaronen les teves paraules que m'omplen de sentiments i sensacions, d'una estranya pau...
    Gràcies per tots els teus comentaris!
    Una abraçada molt i molt gran!


  • El retrobament[Ofensiu]
    brumari | 16-03-2005 | Valoració: 10

    amb el nostre passat. Un "antic somni" de poeta.

    Els teus versos, mesuradament lírics, només expressen alegria per aquest retrobament, malgrat els tels de la nit. Envejable!

    Petons

  • Preciós Lavinia[Ofensiu]
    Ferran de Montagut | 16-03-2005 | Valoració: 9

    Molt ven escrit salutacions Ferran

  • mar - montse assens | 15-03-2005 | Valoració: 10

    porto una estona rellegint aquest poema i sóc incapaç de posar un comentari.

    Em sap greu, però això m'acostuma a passar quan un poema em deixa sense paraules...
    i aquest ho ha fet.

    (genial, senzillament genial)

    gràcies

Valoració mitja: 9.64