Declaració de principis

Un relat de: Tiamat

A tots aquells que pensen que hi ha amors que duren tota la vida.
A tots aquells que pensen que la matança d'un toro és un art.
A tots aquells que pensen que és una ofensa masturbar-se mentre tens parella.
A tots aquells que pensen que a un immigrant se l'hi ha de respondre "en la lengua del imperio".
A tots aquells que pensen que es pot dir com és una persona a primer cop d'ull.
A tots aquells que pensen que els espera una altra vida després d'aquesta, o alguna cosa similar.
A tots aquells que pensen que l'eutanàsia és un assassinat, quan és més assassí qui hi està en contra.
A tots aquells que pensen que l'estètica va cenyida amb el pensament.
A tots aquells que pensen que si no has escrit un poema d'amor en la teva vida, és perquè ets un insensible.
A tots aquells que pensen que per anar de safari s'ha de passar inexcusablement pel Coronel Tapioca.
A tots aquells que pensen que feminisme és el contrari de masclisme.
A tots aquells que pensen que és normal que una persona que de jove tenia una ideología d'esquerres, acabi votant un partit de centre.
A tots aquells que pensen que la Letizia Ortiz no caga mai, i que el rei és "campechano".
A tots aquells que pensen que el heavy metal només són crits.
A tots aquells que pensen que la seva generació és més bona i més sincera que les altres.
A tots aquells que pensen que, al s.XXI, té alguna mena de lògica que encara existeixin exèrcits.
A tots aquells que pensen que les presons són un bon mètode per resoldre la delincuència.
A tots aquells que pensen que, per menjar soja, viuran més anys.
A tots aquells que pensen que els del PSOE són un "rojos"
A tots aquells que pensen que un noi i una noia no poden ser amics sense que hi hagi frustració per cap de les dues bandes.
A tots aquells que pensen que la tecnologia és dolenta per l'ésser humà.
A tots aquells que pensen que els zoològics no són un espectacle.
A tots aquells que pensen que Catalunya és igual que Espanya.
A tots aquells que pensen que la miopia comporta passió pels estudis.
A tots aquells que pensen que el dia del seu casament és el dia més feliç de la seva vida.
A tots aquells que pensen que, per poder-se anomenar intel·lectuals, no poden anar a veure American Pie.
A tots aquells que pensen que no m'agrada el fútbol.
A tots aquells que pensen que posar l'ampolla de cervesa a un pot i la pela de taronja a un altre, comporta alguna mena d'esforç.
A tots aquells que pensen que un amic fet per un xat, és menys amic.
A tots aquells que pensen que no serveix de res dir el que penses.

A tots aquells, jo els dic: no penso com vosaltres.

Comentaris

  • PER MOLTS ANYS LAURA![Ofensiu]
    iong txon | 19-10-2005

    M'has dedicat aproximadament un 50% d'aquest relat. Jo et dedico un PER MOLTS ANYS! Perquè, amb el pas dels anys, potser descobriràs que algun d'aquests "A tots aquells…" acabarà dedicat a tu mateixa. I, qui sap, potser algun dia votaràs un partit de centre (;
    Que tinguis un bon dia i un bon any!
    Quim

  • Un bon grapat de crits que comparteixo[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 28-07-2004

    Has construït un edifici de principis que t'ha quedat consistent i alhora estèticament bell

  • Clar que sí, jo també.[Ofensiu]
    AnNna | 21-07-2004 | Valoració: 10

    Hola de nou, Tiamat. Crec que avui llegiré tots els teus relats. Què hi farem, si m'agraden...
    Aquests principis, personalment, m'encanten. Hi ha hagut moltes frases que m'han posat els pèls de punta. M'he sentit identificada (en la teva part, vull dir) en moltes altres. I les altres dels primers comentaris... doncs també. Algú ha de deixar les coses clares, i tu ho has fet molt bé. Potser alguna em sobraria, no ho sé. Com dius, no tothom pensa igual.
    En tot cas, i deixa'm expressar-me ara com ho faig normalment, com a noia de 15 anys, és un escrit DE PUTA MARE.
    Si em permets el copiaré a la meva web. Digues algo si et molesta, sobretot. Deixa algun comentari en algun relat meu si hi ha problemes. No voldria conflictes.
    Mai deixis d'escriure si en tens ganes. Que res ni ningú t'ho prohibeixi mai. Sempre endavant. 4ever FREE.

  • Molt acertat[Ofensiu]
    Queca | 21-06-2004 | Valoració: 9

    Ho he trobat molt acertat.
    Sí que és veritat que t'has deixat coses al tinter, però també estic d'acord amb tu quan dius que no acabariem mai.
    Jo també sóc jove, o molt jove, millor, i crec que estem en el nostre dret de reivindicar el que és just.
    Només una última cosa: Perquè només ho podem fer els joves?

    P.D.: Continua escribint eh??

  • Ho sento, no faig declaracions[Ofensiu]

    A la meva edat ja no puc fer declaracions de principis (si de cas hauria de fer una declaració de finals), però m'agrada molt que els joves encara en feu.

    Potser no ho hem fet tant malament els de la meva generació, si hem estat capaços de donar vida a aquests declarants principals.

    (comentari fet amb orgull)

  • A veure... anem per parts[Ofensiu]
    Tiamat | 18-06-2004


    Tinc més d'una cosa a respondre...
    A en heribert, dir-li que en un principi, acabava dient "jo no penso igual, cabrons", però vaig allunyar-me un moment de l'ordinador i vaig treure el "cabrons".
    A en perdix, continuo pensant que és més exacte dir-ne principis que manaments... ja que no estava intentant convencer a ningú, simplement, deia el que pensava. I matisables... sí, potser en alguns casos, però preferia deixar anar la frase curta i precisa i que després cadascú hi apliqués els matisos conventients, no volia emplenar-ho amb "a excepció de.."
    A els que han afegit més frases a l'escrit... m'heu fet adonar que m'havia deixat moltes coses al tinter. Estona després de donar-hi voltes, també me'n van anar sortit més a mi... Però podriem fer-ho etern.
    Tot va venir a un escrit que vaig veure de l'Alighieri (crec que s'escrivia així... ho sento si m'he equivocat), on deia que no entenia que hi hagués gent que no cregués en Déu, em vaig exaltar una mica, i en va sortir això... no hi vaig reflexionar massa de fet, vaig escriure a raig i amb una mica de mala hòstia.
    Au doncs, ja està. Me'n vaig a veure el cor de la ciutat.. jeje

  • Matisos[Ofensiu]
    pèrdix | 18-06-2004 | Valoració: 7

    Jo encara tindria més bones maneres. Molts dels punts trobo que són discutibles, o si més són matisables.
    Trobo que el final no dona massa opció, s'apropen massa a uns Manaments.

    Jo acabaria amb un "parlem-ne", però es clar, semblaria un anunci de La Caixa.

    M'ha agradat per això.

  • A TOTS ELLS[Ofensiu]
    Marc Freixas | 17-06-2004 | Valoració: 9

    I a tots ells ( aquells!! )

    jo els dic : no penso com vosaltres,
    perquè penso lliurement en la igualtat de tots nosaltres,
    perquè en la immensitat de la fondària serem sempre iguals,
    i és la més important de totes les coses :

    la igualtat.

    I visca la llibertat del BON pensament.

    UNA ABRAÇADA, TIAMAT.

  • Jo sí que penso com tu[Ofensiu]
    Ilargi betea | 17-06-2004 | Valoració: 9

    A tots aquells que pensen que només rere les tapes d'un llibre trobaran un bon escriptor/a.
    A tots aquells que pensen que no pots admirar a algú que no has vist mai.
    A tots aquells que pensen que sinceritat és dir a la gent només allò que volen sentir.
    A tots aquells que pensen que la gent de diferents edats no pot tenir interessos i aficions comuns.
    A tots ells, jo no penso com vosaltres, penso com la Tiamat.

    Felicitats, és un escrit atrevit i molt interessant. no deixis d'escriure!

Valoració mitja: 8.8

l´Autor

Foto de perfil de Tiamat

Tiamat

321 Relats

1499 Comentaris

681551 Lectures

Valoració de l'autor: 8.87

Biografia:
també al bloc d'europa de l'est
transiberia.blogspot.com,
a la revista
Revista Est'
i al mail
tiamat_relats@yahoo.es

Laura Bohigas, del 85. He estudiat filologia eslava i, en el meu temps lliure, viatjo als Balcans. Visc a Barcelona, però no en sóc. I més coses, però en l'essencial, poc més

Entre els 19 i els 22 anys vaig escriure 321 coses i les vaig anar penjant aquí. Ara m'he calmat i escric de tant en tant, però no ho penjo aquí. Llegeixo molt.