cors

Un relat de: Ilargi betea


Cor abandonat,
cor trepitjat,
cor sobornat,
cor enganyat,
cor traït,
cor emmetzinat,
cor malalt,
cor ferit,
cor trencat.

El culpable n'és el cor, que deixa que
l'abandonin,
trepitjin,
sobornin,
enganyin,
traeixin,
emmetzinin,
emmalalteixin,
fereixin
i trenquin
sense oposar resistència.


Tot cor abandonat troba el seu lloc,
el trepitjat reprèn la seva forma,
el sobornat es rebel·la contra el seu sobornador,
l'enganyat aprèn a tornar a confiar,
el traït es venja del seu traïdor,
l'emmetzinat es fa immune al verí,
el malalt es saneja,
el ferit cicatritza
i el trencat es refà...
tan fort que mai més podran tornar a separar-lo.

Comentaris

  • Contundent[Ofensiu]
    OhCapità | 18-01-2005 | Valoració: 9

    Un inici ràpid, vertiginós sense parar, com a mi m'agraden. Després de tanta trencadissa tot es refà, i la il·lusío que mai tornarà a passar. Però, en aquests cassos, ...., mai un pot assegurar que no l'abandonin, trepitjin, sobornin, enganyin, traeixin, emmetzinin, emmalalteixin, fereixin i trenquin, ara sí amb l'experiència no tot serà igual, o no?

  • Òndia...[Ofensiu]
    George Brown | 25-12-2004 | Valoració: 9

    Ràpid i clar, com s'han de dir les coses, sense parafernàlies que emboliquen el contingut. Molt directe... diria que escrit en un moment de ràbia (?), i si no ho sembla, però a la vegada conciliador... després de la tempesta tot torna al seu lloc... igual, però al mateix temps diferent.
    Si em permet una petita crítica constructiva (per això estan aquest comentaris, no?), només hi ha un vers que no m'ha agradat "el traït es venja del seu traïdor"... potser perquè no hi crec en la venjança, no condueix enlloc i no aporta res... si em permet la meva humil opinió, jo diria quelcom així "el traït perdona"... potser això seria ser massa bondadós i no és el que vols expressar (o sent... o senties).
    Bé, m'ha agradat molt la forma directe de transmetre el missatge, felicitat!

    Jordi.

l´Autor

Foto de perfil de Ilargi betea

Ilargi betea

28 Relats

389 Comentaris

189722 Lectures

Valoració de l'autor: 9.42

Biografia:

- És que si fos poeta podria dir tot el que vull.

- I què és el que vols dir?

- Bé, aquest és el problema. Com que no sóc poeta no puc dir-ho.




Fragment de "El cartero de Neruda" d'Antonio Skármeta.