Vint nanorelats sobre la dolçor. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
12-S.
El Dolç Nom de Maria (prenoms Dolça i Maria) es commemora l’endemà de la Diada Nacional de Catalunya.

Addicció a la xocolata.

N’era tan addicte que no podia tenir xocolata a casa: una rajola li durava dos dies.

Analítica de sang.

En veure el colesterol bo, dolent i total normalitzats, ho celebrà amb una bona mariscada i un fart de dolços.

Desperta, ferro!

El ferro dolç (o forjat) i el colat (fosa) es distingeixen per tenir menys o més del 2% de carboni.

Dolç ocell de juventut (Richard Brooks, 1962).

Paul Newman fa de gigoló de Geraldine Page, i Shirley Knight, de bona noia. Tots amb els tics d’Actors Studio.

Dolça companyia.

Setanta anys i encara me’n recordo:
"Àngel de La Guarda,
dolça companyia,
no em desampareu
de nit ni de dia."

Excuses de mal pagador.
Preparava el menjar passat de sal, per després poder contrarestar la sequetat de boca amb una cullerada sopera de mel.

Flauta dolça i dolçaina.

Tots dos són instruments de vent i de fusta, però el primer és de bec i el segon de llengüeta.

Fumador empedreït.

Gastava dos paquets al dia, de cigarrets... de xocolata. Poc saludable, però molt pitjor hauria estat fumar cigarrets de debò.

Higiene bucal.

Els diumenges no es netejava les dents després de dinar; així la dolçor de la rebosteria l’acompanyava tota la tarda.

La dolça abraçada de la Mort.

Si se’m concedís la gràcia de formular i acomplir-se un desig, demanaria una mort dolça; si més no, indolora.

La dolça Neus.

Us en recordeu, de la dona de l’empresari Joan Vila Carbonell, que en 1981 induí als fills a assessinar-lo?

Les Pastilles Juanola (des de 1906).
Són bocinets de barretes de pega dolça, amb mentol i eucaliptus, d’efecte balsàmic sobre les vies respiratòries altes.

Pa i xocolata.

Deu fer segles que els nens ja no s’enduen a escola pa i xocolata. Ara esmorzen snacks o altres collonades.

Psicologia recreativa.

Si féssim una enquesta demanant associar els elements dels binomis senar/parell i dolç/amarg, per abrumadora majoria sortiria senar=amarg i parell=dolç.

Selectivitat.

Només xuclava sang de diabètics sense tractament mèdic, aquell vampir tan llaminer.

Slapstick.

Quan el director ordenà tallar, just després que s’haguessin empastifat mútuament la cara amb tortades de nata, començaren a cruspir-se-les.

Una comèdia romàntica.

Mentre els retrobats es fonen en una dolça abraçada, van desfilant els crèdits. Si l’acció continués, ja seria un drama.

Xocolata desfeta espessa.

Perdia el cul per la xocolata desfeta, d’aquella tan espessa que no cau en bolcar i redreçar la tassa ràpidament.

Zero calories.

La gasosa i altres refrescos etiquetats com de "0 calories" contenen edulcorants no assimilables per l’organisme.

Comentaris

  • Vinti[Ofensiu]
    Prou bé | 24-01-2023

    Dolços, ben dolços i no empalaguen!
    Amb total cordialitat

  • Ho confesso...[Ofensiu]
    llpages | 21-01-2023 | Valoració: 10

    sóc llaminer de mena i les teves píndoles literàries m'han fet aixecar-me per endrapar una mica de xocolata. Això vol dir que aquestes frases arriben endins, hahaha! Seguim llegint, Joan!

  • Quanta paciència [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-01-2023 | Valoració: 10

    I quanta imaginació, has tingut per a redactar aquests nanosrelats. Verdaderament que són molt enginyosos. Molta crítica en tots aquests.
    Enhorabona, Joan Colom.
    Que tingues una bona nit.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT