Vint nanoocurrències sobre RENDICIÓ [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
2 de febrer de 1943.
Al front de Stalingrad el mariscal Paulus es va rendir a l'exèrcit roig, contravenint les ordres de Hitler.

Bandera blanca.

Quan alçaren bandera blanca no sabien que l'enemic tenia ordres de no fer presoners.

Combat dissuasiu.

Després d'hores de lluita amb el mascle de l'harem, el cérvol pretendent es va rendir, marxant-se del territori en litigi.

Com de costum, el majordom.

—Em rendeixo, inspector: qui era l'assassí?
—El majordom.
—Una de les dotze víctimes?
—Sí: després de matar-ne onze se suïcidà.

Desenllaç heroic.

No podent fugir, no hi havia alternativa: contraatacar o rendir-se. Però trobaren una tercera via: morir fent volar tot l'armament.

El front del Pacífic (1).

Per als soldats japonesos la rendició representava un deshonor i era impensable.

El front del Pacífic (2).

Quan Estats Units va llançar les bombes atòmiques sobre Hiroshima i Nagasaki sabia que Japó ja estava considerant la rendició.

Escacs.

Malgrat conservar la dama, ho veia tan fotut que va decidir abandonar la partida, tombant el rei.

Fi de les dues guerres mundials.

La Primera Guerra Mundial acabà amb un armistici seguit d'un tractat. La Segona, amb la rendició incondicional en ambdós fronts.

Ja no és ciència-ficció.

El jurat es rendí, manifestant-se incompetent per discernir quins textos eren obra del Nobel de literatura o del sistema d'IA.

"La rendició de Breda".

També conegut per "Les llances", la composició d'aquesta pintura de Velázquez és inusual per a la seva època.

L'onze de setembre.

L'onze de setembre, diada nacional de Catalunya, commemora la rendició de Barcelona a les tropes borbòniques, en 1714.

Martha Argerich.

El públic, en principi poc predisposat, va acabar rendint-se al virtuosisme d'aquella pianista interpretant Rakhmàninov.

No busqueu la veritat, si us ha de doldre.

Quan li van presentar un dossier amb fotos de la seva dona, va rendir-se a l'evidència que li fotia banyes.

Per sinònims, que no quedi.

Donar-se, entregar-se, lliurar-se, rendir-se, retre's, sotmetre's...

Quanta paciència!

—Et dones?
—Com, que si em dono... Que et donin a tu, pel sac!
—Ah! Si?
Bang! Bang!

Rendició de comptes.
La publicació en El País de la comptabilitat B del PP donà origen a l'anomenat "cas Bárcenas".

Rendiments i rendició.

S'hagué de rendir, després d'explicar-li al veí de barra com defraudava amb l'IRPF i que aquest s'acredités com inspector d'Hisenda.

Venjança o justícia?

Abans de rendir-se a l'enemic, es girà cap enrere i disparà una ràfega contra els seus
caps.

Vil fal·làcia.

Els qui diuen que val més morir dempeus que vivir de genolls ho acostumen a fer des de la rereguarda.

Comentaris

  • Em quedo...[Ofensiu]
    llpages | 10-01-2024 | Valoració: 10

    amb la rendició davant el virtuosisme de la pianista, és la nanoocurrència que més m'ha agradat. Però, que consti, la resta també està molt bé, se n'aprèn, com ens tens acostumats. A seguir parint nanoocurrències, Joan, que sempre l'encertes!