Vint nanoocurrències sobre L'ESGLÉSIA.

Un relat de: Joan Colom
Aritmètica trinitària.
A partir de l'axioma 3 = 1, s'instaura una nova branca de les Matemàtiques, de possibilitats insospitades.

Concordat de 1976.
La Constitució Espanyola de 1978 afirma que l'Estat Espanyol és aconfessional i, malgrat això, l'Església Catòlica segueix tenint privilegis.

Confessors estressats.
—Mossèn, fa un minut que m'he confessat.
—Un minut? Com pot ser?
—És que el d'aquí al costat s'ha adormit...

De la crosta.
Eren tan missaires, tan missaires, que a casa seva només es bevia aigua beneita i vi de missa.

Devaluació de l'Infern.
De petits, ben acollonits per les flames eternes de l'Infern, i ara resulta que és un estat d'allunyament de Déu.

El celibat eclesiàstic (1).
Tret dels monjos budistes, els sacerdots catòlics són els únics que mantenen el celibat.

El celibat eclesiàstic (2).
Per més que ho neguin, hi ha una correlació claríssima entre celibat eclesiàstic i la pederàstia.

El Papa Francesc.
Molta aura progressista, però en realitat no ha reformat res, de l'Església: ni tan sols ha abolit el celibat eclesiàstic.

El Sagrat Cor de Jesús.
La iconografia, amb un cor desconnectat del sistema circulatori, amb corona d'espines, flamejant i una creueta clavada, és francament ridícula.

La campanya de Patrick Peyton.
Estava tan convençut que la família que resa unida roman unida, que no sospitava que la dona li fotia banyes.

La Santíssima Trinitat.
Pare, Fill i Esperit Sant són tres persones que, misteriosament, constitueixen una única divinitat.

L'església de Sant Nicolau, a València.
L'anomenen "la Sixtina valenciana" per les pintures del sostre. La Fundació Hortensia Herrero (Mercadona) finançà la restauració. Preu visita: 9€.

L'Església: un xiringuito ben muntat.
L'Esgésia Catòlica està tan estesa i ha durat tant perquè ha sabut adaptar-se a cada lloc i a cada època.

Monedes encunyades pel franquisme.
El text, al voltant de l'efígie del dictador, deia: Francisco Franco, caudillo de España por la gracia de Dios.

Nacionalcatolicisme.
La insurrecció armada de 1936 va ser qualificada de Cruzada, i Franco tenia el privilegi d'entrar als temples sota pal·li.

Ora pro nobis.
Les lletanies eren un remei infal·lible per a l'insomni: mai no arribava a allò de Consolátrix afflictórum.

Sempre el sisè manament.
Als anys seixanta, encara, molts rectors de poble clamaven des del púlpit contra les noies que ballaven a l'envelat.

Setmana santa a Màlaga.
Els caballeros legionarios segueixen exhibint la seva pilositat toràcica transportant en processó el Cristo de la Buena Muerte.

Simplificant molt.
Es podria dir que les Esglèsies Ortodoxes i l'Anglicana ho comparteixen gairebé tot amb l'Esgésia Catòlica, menys l'autoritat del Papa.

Transsubstanciació.
Les Esglésies Catòlica, Ortodoxes i Anglicana creuen que les substàncies consagrades són realment el cos i la sang de Crist.





Comentaris

  • Possibilitats[Ofensiu]
    SrGarcia | 23-08-2024

    Les possibilitats que esmentes a la primera ocurrència em sembla que són ben explorades. És el principi d'explosió: d'una contradicció se'n segueix qualsevol cosa. La gràcia d'un sistema deductiu rau en el fet que d'unes premisses se'n segueixen unes conclusions i altres no. Amb una sola contradicció de qualsevol premissa se'n segueix qualsevol conclusió; es pot demostrar tot, tant una afirmació com la seva negació. L'ordre deductiu a prendre pel sac.

    M'he empescat un nanorelat. La vergonya torera i la mandra m'impedeix presentar-lo a concurs. És aquest:

    Un missioner volia convertir els esquimals. Ells preferien ser pecadors.
    —Anireu tots a l’infern.
    —Millor, almenys així estarem calentets.

    Molt bons els acudits, comentar-los un a un, seria molt llarg, potser valdria la pena.
    Havia sentit dir que l'església de sant Nicolau de Bari l'havia restaurada la dona de l'amo del Mercadona, millor que gastin els diners així.