Vint nanoacudits sobre LA SÍNDRIA I EL MELÓ. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
Ara no ho podria fer.
Rigorosament cert: quan tenia cinquanta anys sopava un meló sencer, de mida mitjana, dos cops a la setmana.

Bijuteria ecològica.

Recordo que, de petit, la meva mare deixava assecar les llavors de melò i les enfilava per fer-me’n collarets.

Com tallar melons i síndries?

Els melons cal escapçar-los les puntes, abans de llescar-los per menjar. Les síndries, no cal.

Concursos de menjar.

Els concursos més estesos als Països Catalans són els de menjar melons i síndries, més que els de menjar calçots.

Donar carbassa.

Per què, cuan una noia refusa un pretendent, en diuen que li dóna carbassa? No podria ser síndria o melò?

Gent de Can Fanga.
Molts urbanites s’imaginen que les síndries i els melons pengen dels arbres, com si fossin pomes o préssecs.

Geometria recreativa: com obtenir un parell d’ous?

Tallant per la meitat una síndria petita i un meló gruixut, i posant cada mig meló sobre cada mitja síndria.

Heu-vos ací la lletra d’una cançó inspirada.

Primera estrofa:
Corazón de melón, de melón,
melón, melón, melón, melón, corazón.
Corazón de melón, de melón,
melón, melón, melón, melón, corazón.


Ja no tatxen res.

Abans tatxaven melons i síndries perquè el possible comprador els pogués tastar. Fa molts anys que no ho veig fer.

La censura (acudit de P. Calders a L’Esquella de la Torratxa, 4/06/1937).

En una parada de melons, un client amb diari:
—Per què tatxen els articles?
—Per mirar si són bons, home!

La germana pobra.
Sols amb un 2% més d’aigua, a la síndria l’anomenen melò d’aigua, com si fos la germana pobra del meló.

Lliure adaptació d’un conte d’Andersen.

Com que el príncep tenia pressa per casar-se, sota els vint matalassos no hi posà un pèsol sinó una síndria.

Mans de ferro.

Quan aquell karateka triava un meló i el palpava per provar-ne la maduresa, sovint el trencava i havia de quedar-se’l.

Melò pell de gripau.

Abans, a Barcelona es parlava de meló valencià i d’El Prat. Ara tothom vol pell de gripau, millor de Villaconejos.

Pilotes de futbol i rugbi.

Si la síndria inspirà la pilota, en particular la de futbol, per la mida, el meló inspirà la de rugbi.

Precisió en el llenguatge.

En comptes de "Quin parell de melons!" caldria dir "Quin meló!", considerant que els atributs femenins recorden dos mitjos melons.

Quantes síndries i melons tenia la botiga?

Hi ha tres vegades més síndries que melons. Després de vendre 20 síndries i 5 melons, n’hi ha el doble.

Síndries i melons cúbics.

Mal anomenats quadrats, els van inventar al Japó a finals del segle XX, per poder emmagatzemar-ne més al mateix espai.

Treure les llavors.

Amb les llavors incrustades a la polpa, menjar síndria és entretingut. En el meló no cal treure-les una a una.

Verd, al punt o sopa?

Alguns venedors t’aconsellen si el meló que has agafat cal menjar-se’l ja o tenir-lo dos dies fora de la nevera.

Comentaris

  • És veritat que els melons...[Ofensiu]
    llpages | 29-07-2023

    són més indigests que les síndries? Potser és una mentida tan popular que ha acabat essent veritat, hahaha! Per cert, la sopa freda de meló amb trossos de pernil ben petits és una delícia quan arriba la calor.
    Sempre he pensat que el millor és anar combinant un i altra.
    Ben pensat, Joan!