Va caure a terra

Un relat de: Joan G. Pons

Assegut al sofà veient la tele, m'he aixecat doncs sonava el telèfon fix i m'ha caigut a terra el comandament a distància.

He atès la trucada. Un bon amic, en Pau. L'he explicat la caiguda de l'aparell.

- I s'ha trencat ?
- No ho sé, encara.
- Segurament no haurà passat res...
- No ho sé. Aquestes carcasses de plàstic són molt febles.
- Jo, sense aquest aparell, no sabria veure la tele. És tant còmode !
- Mira, Pau, penjo. Recullo i miro el que ha passat i si vols et truco i t'informo.
- D'acord. Que tinguis sort !

Cerco per terra i agafo el negre aparell. La carcassa mig desencaixada. Intento, tot prement, encaixar´la de nou. No puc o no es deixa. No sé què fer. Provo els botons de comandament. No fan senyal. Per tant, els canals de la tele no canvien.

És diumenge. Arreglar-ho o Comprar un de nou és gestió de dilluns.

Contemplo la situació. Aparell de TV. Sofà. Distància a recórrer cada vegada per encendre, apagar i canvi de canals. I també volum d'escolta.

Un somriure m'envaeix. Sento un cert diàleg entre l'aparell de TV i jo.

Miro el diari i trio un programa i el canal respectiu.

He pres una decisió i l'assaboreixo.

Sona el telèfon. És el meu amic, Pau.

- Diga'm !
- Com ho tens ?
- El què ?
- L'aparell...
- Malament. No funciona. Pitjo els botons i res de res.
- Quina mala sort oi ?
- No ho sento així !
- I què faràs ?
- Segueixo veient la tele...
- Però si vols canviar de canal... i si.... ?
- Stop ! Para !!!
- És fatal !!! i en diumenge !!!
- He pres una decisió.
- Una decisió ? Quina ?
- Faig gimnàstica.
- Gimnàstica ?
- Sí. Avui i Demà i Passat demà.

----------------------------------------




Comentaris

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 09-03-2021

    Una bona sorpresa. Gràcies pel teu comentari.
    Joan

  • Determinació per a no avorrir-se.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-03-2021 | Valoració: 10


    Hui he optat per llegir-te el teu primer relat, Joan G. Pons.
    És un relat molt entretingut i molt amè, en el qual has tingut l'opció per fer ejercici de gimnàtica per a passar el temps del diumenge, el dilluns i el dimarts, per culpa de que se t'havia caure el comandament a terra. M'ha fet riure's un tant.
    Jo veig la televisió algunes voltes, però hui he estat fent algunes voltes fent bicicleta en la carretera adjacent que hi ha al voltant del poble i així m'entone.
    Gràcies per ser com ets.
    Salutacions i a reveure.
    PERLA DE VELLUT

  • bon relat joan[Ofensiu]
    joandemataro | 25-01-2011 | Valoració: 10

    sobre un tema molt real i quotidià treus una de les teves lliçons, amb optimisme com sempre
    gràcies pel teu contacte de nou
    una abraçadota una mica gelada des del maresme
    joan

  • Amb aquell posat, com dient: "Aquí no passa res"[Ofensiu]
    llamp! | 18-03-2010 | Valoració: 10


    I és que per a molts, la TV s'ha convertit en un aparell indissociable del lleure i l'entreteniment. Hi ha qui li atribueix el valor d' "invent més important del segle XX". No sé, no sé, no acabo de veure-ho clar. Però el teu diàleg recorda a moltes situacions còmiques viscudes molt probablement per molts de nosaltres quan se'ns ha espatllat el maleït "comandament a distància", un aparell tant inútil i sofisticat... com superflu!

    M'agrada retrocedir en el temps i veure "com va començar tot", és per això que he fet forces comentaris a primers relats dels meus autors favorits. Per aquest motiu m'aproximo al teu relat per deixar-hi petjada.

    Em poses gairebé en un compromís cada vegada que dissemino un relat meu, perquè, sense dubtar-ho entres, em deixes un 10 i un breu comentari. Ets el què no hi ha, Joan!

    Al mateix temps, dir-te que comparteixo moltes de les teves visions, petits relats i diàlegs que he llegit de tu. Tenim un fil conductor que ens uneix a parlar i discórrer sobre diversos temes, ja sigui poèticament, com ho faig jo habitualment o en petits diàlegs o assajos com ho fas tu.

    I dit això, podria haver-te enviat un correu-e, també, però no sé si és per mandra o què, t'ho deixo aquí com a comentari.

    I si mai et molesto amb els meus relats disseminats o altre mena de correus-e que envio, tingues la llibertat de comunicar-m'ho obertament. Gràcies.


    llamp!


  • i va aprofitar la caiguda![Ofensiu]
    Unaquimera | 31-01-2009 | Valoració: 10

    Què curiós resulta, que un aparell que fem servir tan sovint i del qual depenem fins a tal grau tingui un exterior tan fràgil: "Aquestes carcasses de plàstic són molt febles"

    De fet, en això coincidim les persones: el nostre exterior es fàcil de ferir, de lesionar, d'emmalaltir... per això em sembla molt bona la teva decisió: a partir d'un inconvenient, donar-li el tomb a la situació i afavorir l'activitat física per a millorar l'estat del cos: bravíssim!

    T'envio una abraçada activa,
    Unaquimera

  • Felicitats![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • una guspira[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 07-10-2007

    Jo crec que som capaços. Sols és provocar una guspira i reaccionar en positiu.

  • En realitat...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 07-10-2007 | Valoració: 10

    tot seria molt més fàcil si, tal com molt bé dius, poguessim ser capaços d'profitar els inconvenients del dia a dia i convertir-los en eines que ens fessin gaudir de cada moment. La nostra percepció davant de moltes circumstàncies que ens succeeixen pot ser positiva o negativa i en part només depén de nosaltres rebre-ho d'una manera o altra.
    M'agrada l'exemple que ens has posat i l'enfoc que li has donat.
    Una abraçada

  • La televisió ens posa en petites disjuntives vitals[Ofensiu]
    drizzle | 28-09-2007

    Gràcies per enviar-me el relat.
    Veig que la televisió ens posa en petites disjuntives vitals.
    Benvingudes siguin!
    Encara no hem fet arreglar la tele.

Valoració mitja: 10