Encaixar

Un relat de: Joan G. Pons
Encaixar.
El significat d'aquesta paraula, ja té en si mateixa, una força positiva, molt interessant i vital, per una bona convivència.

Encaixar es saber adaptar-se a situacions imprevistes i no perdre protagonisme en les realitzacions i/o projectes.

Encaixar no es abandonar, sino crear alternatives, que ajudin a poder fer i realitzar el projecte.

En el nostre conviure, cal saber encaixar, no com una desfeta, sino com una possibilitat creativa positiva.

Encaixar es ajustar el que volem fer, a la realitat que anem a tractar. Adaptació a una bona connexió.

Comentaris

  • I també...[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 05-08-2024 | Valoració: 10

    Encaixar és, també, donar la mà, ben donada i, fins i tot, cal que encaixin bé dues persones en l'acte amorós. Encaixar, compartir, conviure, un verb deliciós. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Encaixar[Ofensiu]
    Soleilsi | 04-08-2024 | Valoració: 10

    Molt bo aquest Relat, Joan!
    El ball de la vida ens demana saber Encaixar el passat, present i futur...
    Gráciessssss

  • resposta als teus comentaris al relat [Ofensiu]
    Nua Dedins | 02-08-2024

    Gràcies pel teu comentari en el meu darrer relat 'Mentre couen les mongetes, escric'. Sí, la idea em va venir tot llegint unes cartes de Teresa Pàmies que parlava del com li agradava escriure i que aprofitava tota excusa i petit moment que tenia per fer-ho, fins i tot, mentre coïen les mongetes. Als que som malalts de l'escriptura, vivim en mode 'on'. I d'aquí, la inspiració per aquest nou relat de segon d'agost.

  • Nua Dedins | 02-08-2024 | Valoració: 10

    L'altre dia escoltava a la Gemma Ventura en una xerrada com parlava del fang i de l'aigua. Feia la reflexió que les persones ens han esculpit i que en la mesura que ens anem relacionant amb els altres (i sabem que bona part de nosaltres és 'aigua') ens anem moldejant i prenent noves formes. Perquè una cosa sí que és certa en aquesta vida i és que mai som iguals, els mateixos, en res. I sinó, només cal observar la natura que és un mirall de nosaltres. Res és permanent i res és fix, per tant, l'encaix en si mateix també és aquest: saber-se amotllar al que ve, deixar fer, simplement: SER i VIURE en plenitud.

    Bonic relat i ens seguim llegint, Joan!

  • I, per damunt de tot...[Ofensiu]
    llpages | 01-08-2024 | Valoració: 10

    saber encaixar els revessos de la vida, allò de saber estar a les verdes i a les madures. Bona reflexió que està molt a la vora de la resiliència.

  • LA REALITAT DE LA CONVIÈNCIA. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-07-2024 | Valoració: 10


    Molt interessant i molt reflexiu en tot el contest. La positivitat deu ser efectiva.

    Té un sentit molt potent a l'hora d'aconseguir un bon assaig. Molt original.

    Que passes un bon mes d'agost, si és que te'n vas a nadar.

    Cordialment.

    Perla de vellut.



  • Encaixar[Ofensiu]
    Prou bé | 29-07-2024

    Les mans en una forta i honesta encaixada!
    Amb total cordialitat

  • Encaixar...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 29-07-2024 | Valoració: 10

    acceptar, adaptar-se, crear...és una oportunitat per aprendre i obrir-nos a noves experiències.

    Unes paraules molt encertades Joan. Gràcies pels teus comentaris als meus relats.

    Una abraçada.

    Rosa.

Valoració mitja: 10