Per un SOMRIURE sincer

Un relat de: Joan G. Pons
En les relaciones humanes, enriqueix, un sincer somriure,la comunicació verbal.
L'aspecte gestual facilita la comunicació i sobretot enriqueix, amb el somriure sincer.

En l'encreuament de mirades, en una conversa, veure en la persona que parla i escolta, un somriure sincer, es com rebre una abraçada. S'estableix una agradable connexió , molt enriquidora. Enamora. Enganxa. Anima la relació comunicativa.

Fugim de la rialleta, la mitja rialla, que no escolta. Reiterem, afirmem, el somriure respectuós i atent, que anima la comunicació.

He escoltat..."hi han pocs motius per somriure". Discrep titalment. Som persones que vivim, convivim, ens comuniquem, i això ja es motiu per un ROSTRE SOMRIENT I SINCER.

Hi crec. Puc. Ho faig. Es tot un regal comunicatiu.

..................................................

Comentaris

  • Somriure[Ofensiu]
    Prou bé | 06-07-2024

    Ens fa ser bells i això és un regal per a qui ens mira.
    Gràcies pel teu somriure.
    Amb total cordialitat

  • La vida seria molt millor...[Ofensiu]
    llpages | 05-07-2024 | Valoració: 10

    si seguíssim els teus consells, Joan. El del somriure sincer estaria entre els primers per afavorir la convivència arreu, que tanta falta far. Una encertada reflexió que massa sovint passem per alt. Agraït, Joan!

  • Comunicar-se és bo...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-07-2024 | Valoració: 10

    I més quan es fa amb un somriure. El mateix somriure quan més alegre és, fa que comuniquem els nostres sentiments interns. És necessari per a la vida, tot somriure intern, que ix de l'ànima.
    Molt ben plantejat.
    Gràcies per llegir-me el meu poema "Concert en viu. Im. memòria de Joan Sebastià Basch"; i la teua bona opinió.
    Ens llegim.
    Bona nit i fins a l'altra.

    Cordialment.

  • Valor afegit[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 03-07-2024 | Valoració: 10

    Bon dia, Joan G. Pons:

    M'agrada com destaques l'autencititat d'un somriure en un acte comunicatiu: és més que un regal.
    En un món ple de mancances, potser podem donar-li valor afegit al que comuniquem si l'adornem d'un somriure. Ara bé, ens ha de sortir de dintre i això no sempre és fàcil.

    Ens han de somriure tot, hem d'incloure la mirada, i no només els llavis: llavors parlarem de somriure autèntic. Hem de trobar motius per a somriure mentre estem vius, clar que sí.

    Una abraçada, sinceritat sempre i bon estiu!

    Helena

  • Envejat[Ofensiu]

    A mi en diu el meu cap quan entro al seu despatx que faig enveja per què sempre somric, quan els altres companys de feina fan cara de pomes agres.... Em surt natural!, i això que, com a tothom, tinc les meves penes també. Joan, m'he sentit identificat amb la teva reflexió.

  • preciós[Ofensiu]
    Nua Dedins | 01-07-2024 | Valoració: 10

    Preciós relat, Joan. M'has captivat amb paraules i m'has fet somriure, t'ho agraeixo. I cert el que dius, 'un sincer somriure, enriqueix'. Per una vida plena de somriures i de bona comunicació! Seguim llegint-nos.

  • Per més d'un ...[Ofensiu]
    Eloi Peri | 01-07-2024

    En aquest relat tens el meu somriure més sincer.

  • Somriure[Ofensiu]
    Soleilsi | 01-07-2024 | Valoració: 10

    Molt maco, Joan!
    Per molts riures sincers ara i sempre.

  • Aclarimentho [Ofensiu]
    Rosa Gubau | 30-06-2024

    M'he oblidat de dir-te, que l'últim poema q he escrit, és una cancó.Si més no, aquesta era la meva intenció. Potser no ho he aconseguit.

  • Somriure i riure...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 30-06-2024 | Valoració: 10

    és viure. Una actitud positiva, que millora l'estat d'ànim i les relacions humanes. I fins i tot està ben demostrat que és curatiu.

    Molt bona puntualització Joan.

    Rosa.

Valoració mitja: 10