Sobre la Paciència

Un relat de: Joan G. Pons
Una frase que s'escolta sovint:
Qué hi farem!..., cal tenir paciència!

I qué es la Paciència ?
La Paciència no es una forma estoica d'aguantar, sino un valor, molt important, vital, en les relacions humanes. Un valor de perseverança.

La no paciència...Impaciència....Manca de paciència... No siguem impacients.

La confiança en el viure i conviure, alimenta la paciència.
La Paciència juga un gran paper en tot lo referent a equilibri emocional.

La Paciència exerceix un cert control sobre les "urgències comunicatives", ajudant a aportar i clarificar i prendre decisions encertades.

Un aspecte important, relacionat amb la Paciència, es la perseverança en conseguir quelcom o resolució o canvi. La Paciència, factor fonamental en els projectes,
La Paciència ajuda a trobar alternatives, variables.... Aporta claredat, per resoldre ques que demanen temps per decidir.

Sempre tinguem,a prop, la Paciència, una bona companya.

Comentaris

  • La mare[Ofensiu]
    SrGarcia | 05-06-2024

    En cal molta de paciència per a llegir alguns dels relats que es publiquen aquí i no cagar-se en la mare que ho va parir tot.
    Tens, raó, cal paciència, paciència...

  • La paciència...[Ofensiu]
    llpages | 03-06-2024

    és la mare de la ciència, i no podem passar sense ciència. Agraït per aquestes breus reflexions sobre una qualitat humana que, amb el de pressa que es mou el món, costa molt de trobar.

  • És bona per a la vida. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-06-2024 | Valoració: 10

    Tens molta raó en el teu assaig, perquè la descrius molt bé. Deu de ser "comunicativa" per a tots. La paciència deu ser única per a conviure.
    Plantejada a l'acció de cadascú.
    Enhorabona, Joan.

    Cordialment.
    Perla de vellut.

  • Molt cert[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 02-06-2024 | Valoració: 10

    En una societat tan exigent i seductora, això de la paciència, massa sovint ens passa per alt. Ser impàcient, no ens aporta res positiu, sinó tot el contrari. Ho has explicat d'una manera tan clara i real, que dificilment es podria fer millor.
    Salutacions Joan.
    Rosa