UN LLEGAT INESPERAT

Un relat de: MariaM
M’arribà sense esperar-lo. Tanmateix ara, no en sabria situar la data. El llegat del que parlo el comparo a la pluja menuda, beneficiosa pels camps, sense malmetre’ls; és el xim-xim que va penetrant. Ha estat aquest, el llegat que m’arribà i no voldria perdre.
Hi reflexionava en sortir de casa per anar a l’encontre d’un parell d’amics amb qui el compartim, tal vegada com algun de vosaltres sense saber-ho. Pel camí fins l’autobús i mentre hi viatjava, em fixava amb la gent que anava o era a la feina, unes més visibles que d’altres. Taxistes, el mateix conductor del bus, els cambrers, que servien els primers cafès del dia; una agent immobiliària que tenia al costat enganxada al mòbil i així, un reguitzell més de persones sense identificar-ne l’ofici; advocats, músics, futbolistes, per bé que no són usuaris habituals del transport públic. Tant s’hi val, perquè tothom, llevat d’algun benaurat, ens movem pel “nostre pa de cada dia”, i algú, amb tomàquet i pernil si és possible.
A l’hora en punt i en el lloc precís, ens hem trobat els tres “col·legues”. Aniríem en el cotxe d’en JC, que té més ganes de conduir i, millor cotxe, també. Deixàvem la ciutat i ens dirigíem cap a les muntanyes, unes de peculiars i molt estimades.
Hem sortit de l’autopista i un cop al final de la carretera amb corbes, ens hem enfilat a la muntanya, a peu. L’indret és solitari, embolcallat pel silenci i la flaire del romaní. L’amic a qui, sortosament, vam conèixer temps enllà, ens esperava a la porta de la petita ermita que l’acull, com ell havia fet i fa amb nosaltres.
Acabada la visita i la conversa profitosa que repetim un cop o dos l’any, hem desfet el camí. A la tornada sempre som més rics. En harmonia i en comprensió diferent de la vida.
En arribar a casa observo el meu entorn, la gent que va o ve de la feina, tant diferent del que he deixat. Treballadors, uns i servidor l’altre i no deixo de preguntar-me qui caram hi pensa amb els qui no són visibles ni han vingut a ser servits.

Comentaris

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 15-02-2022 | Valoració: 10

    M' agradat molt el teu relat.

    Continua escribint així!

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • Encontre d'amics[Ofensiu]
    MariaM | 18-01-2022

    Gràcies. Et llegiré.
    La sort em farà falta davant d'autors tan bons.
    Una abraçada
    MariaM

  • Riquesa[Ofensiu]
    MariaM | 18-01-2022

    Es una satisfacció que s'entengui el que has gosat escriure.
    Gràcies.
    MariaM

  • Molt bonic[Ofensiu]
    MariaM | 18-01-2022

    Gràcies. Compartir i entendre's és un plaer.
    Seguirem.
    MariaM

  • Un llegat sorprenent[Ofensiu]
    MariaM | 18-01-2022

    Quin descans, quin goig, quan el lector descobreix el que no es veu amb els ulls.
    Gràcies.
    MariaM

  • Un llegat sorprenent[Ofensiu]
    Prou bé | 16-01-2022

    Un relat magnífic en tot el seu contingut, especialment en el que està amagat entre línees!
    Sort
    amb total cordialitat

  • Molt bonic [Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 16-01-2022 | Valoració: 10

    M’ ha agradat el teu relat , crec que no ens llegim gaire per lo menys jo i prometo fer-ho . Ets bona escrivint. Gracies per llegir i comentar

  • Riquesa[Ofensiu]
    Manelfoo | 16-01-2022

    En un relat força enginyós ens descrius el paisatge que protagonitza tota mena de treballadors que van a la feina. El protagonista, però, va a la cerca d'una riquesa molt més immaterial.
    Enhorabona!

  • Encontre d'amics. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-01-2022 | Valoració: 10

    Un relat que atrapa de principi a la fi. Realment ets tan expressiva en tot el seu contingut, que al final tot és "inesperat".
    M'ha agradat llegir-lo i és molt entretingut. Val la pena llegir-te, MariaM.
    Ets molt enginyosa.
    Sort en el concurs.
    Et recomane l'últim relat meu editat. Naturalment quan pugues.
    Gràcies per llegir-me "Ets l'ocell de bosc" i per dir-me que és interessant.
    Sí que té alguns anys!
    Una abraçada.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.


    Gràcies per participar.


    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10