Turbulències

Un relat de: Mercè Bellfort
Fou de nit, sobrevolant el cel de Bangkok, quan, tot d'una, sense cap mena de penediment, i amb un fervor inusual Sor Concepció decidí convertir-se al budisme.

Comentaris

  • Òndia, quin micro![Ofensiu]
    rnbonet | 30-06-2012

    L'he llegit des de la part irònica i burleta. És que això de les religions...

    Salut i rebolica!

  • No et coneixia...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 13-06-2012

    aquesta vessant minimalista, Mercè! I la veritat és que m'ha agradat força. Com et diuen en un comentari anterior, que suscric, l'art de combinar les paraules és tot un do que permet, com en aquest cas, fer una petita obra d'art, que no ho és en qualitat sinó només en la mida del relat. Personalment, em fascina comprovar la quantitat d'imatges que sorgeixen d'aquesta història breu.
    Com sempre, un plaer llegir-te
    Una abraçada, veïna!

  • Déi-n'hi-do![Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 26-05-2012 | Valoració: 10

    És sorprenent quantes imatges i quantes idees poden amagar-se en poques paraules quan les escriu algu que domina bé l'art literari. El teu relat m'ha fet passar en dues línies de l'hàbit negre a la túnica color de safrà, de la lletania del rosari a la lletania d'un mantra, d'un cabell cobert a un cap rapat i m'he preguntat si l'entorn físic modela les creences de l'home, si és possible experimentar una mena d'inspiració a l'estil de les que antuvi propiciava l'Esperit Sant i fins i tot on es troba el llindar de la bogeria humana. Deu-n'hi- do per a tan poques paraules! Un micro, microrelat fantàstic!

  • Oh!!![Ofensiu]
    Materile | 26-05-2012 | Valoració: 10

    Felicitats!!! En poc temps n'has fet córrer molt i has canviat una vida. Molt bo!

    Materile

  • Què bo !!![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 29-04-2012

    Pobre Sor Concepció !Vols dir que no va ser un mareig passatger i que quan l'avió aterrés , ella també tornaria a tocar de peus a terra ?
    Aquests dies penso molt en tu : Estic llegint un llibre "Petons de diumenge " (El títol sembla de la Corín Tellado però és el premi Prudenci Bertrana 2008 ) i molta part de l'acció transcorre a l'Escala.
    El dia de Sant Jordi , a la parada de RC vaig comprar "Ventall de haikús " de L'Anna Rispau i em va fer molta il-lusió Veure la seva fesomia. Una abraçada per a ella , si la veus i moltes ,moltes per a tu estimada Mercè.

    Nonna

  • Bona confitura[Ofensiu]
    rautortor | 15-04-2012

    La llista de santes i sants cristians que han reaccionat de sobte a una experiència ultrasensorial és immensa. La monja Concepció segur que ho sabia i de tant estar a l’aguait dels senyals divins, s’equivocà d’amo. O no?

    Dius i insinues amb molt poques paraules tot un munt d'idees. La brevetat saborosa és tan difícil d’assolir!

    L’enhorabona

    Raül

  • Conversió sobtada.[Ofensiu]
    Carles Ferran | 15-04-2012

    Ves que no tingués que veure amb la miraculosa conversió els glopets d’aquell xarop d’adormidera que li van donar per a la tos...

  • Les monges darrerament estan de moda,[Ofensiu]
    allan lee | 14-04-2012

    per desgràcia.
    Però aquesta sor Concepció em sembla molt més agradable que la sor Maria que surt als telediaris.
    Molt bon micro-relat, i tant. Què fortes poden ser a vegades les turbulències! Una abraçada

    a

  • No hi ha dubte[Ofensiu]
    qwark | 14-04-2012

    Es tracta d'un senyal del cel. Del cel de Bangkok.