Treball temporal

Un relat de: Honrat Penat
A mitja tarda obria un dit les finestres, sobretot en dies de pluja quan la condensació a la saleta d'espera era tan embafadora que entelava les rajoles marronoses de la paret. La gent esperava en silenci. Dic gent, però si filem prim haig de dir que eren totes dones. Era la meva primera feina d'estiu, de bidell en aquell centre, per dir-ho d'alguna manera…

Per obtenir la llicència havien de passar per diverses habitacions. A cadascuna d'elles hi esperava un treballador de l'empresa per fer una prova específica. Jo controlava els torns a partir d'una llista escrita a mà; una lletra gòtica que sovint provocava algun esclafit de riure per algun error meu de pronunciació.

En una de les sales es feia el test de telecontrol. Palplantades davant de la finestra oberta que donava a ponent, les aspirants començaven a gesticular de manera exagerada. Realment, era curiós de veure com intervenien sobre la vida de la gent que passava pel carrer. Al costat, s'hi feia la prova de visió. Es tractava d'encertar una dotzena d'objectes d'una taula que estaven tapats per una tela gruixuda de color granat. En una altra cambra, la mèdium de recursos humans rebuscava les ocupacions de les darreres reencarnacions. Cal dir, però, que la senyora no n'era massa experta, i solament abastava tres vides enrere; estic convençut que alguna vegada se li devia colar alguna religiosa. De fet, crec que a la cara pàl·lida que se li va escapar un “Déu meu!” quan va veure el foc fora de mare havia sigut monja en una altra vida. Érem a vigília de Tots Sants. M'havien encarregat que fes un foc per fer la castanyada amb la companyia. Però el malparit se'm va escapar per una ventada i va prendre l'aparcament d'escombres. I quina culpa hi tinc jo que aquell recoi de bruixes es posessin histèriques en veure la pira encesa i que amb les presses per fugir en palmessin un parell atropellades per l'allau? Qui sap què es pensaven!
D'això, per aquest estiu teniu alguna feina disponible per mi a la vostra ETT?

Comentaris

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Honrat Penat

21 Relats

73 Comentaris

7203 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Em dic Josep Masanas Camps i el pseudònim ja em ve de quan fèiem una revista a l'institut; és una clara referència a la dualitat de Batman, que de nit fa "les seves coses" i de dia "unes altres". En el meu cas, de dia no soc un multimilionari filàntrop, sinó que soc un professor de cicles formatius d'informàtica. De nit: pel·lícules, lectura, astronomia i jocs de taula i rol...

Si en voleu llegir més als Relats a Lektu i a la revista digital Descriu.org, un parell al Núvol,
i aquest 2022 he presentat la meva primera novel·la publicada en paper 2dd20 Dos daus de vint. Es pot trobar molta informació d'ella al següent enllaç a linktr.ee. Per mandrosos, el primer link és al vídeo de presentació que vaig fer el passat 19 de gener a la llibreria Gigamesh de Barcelona.


A part, tinc algun conte publicat en reculls d'antologies i una novel·la curta Roderes de Cometa).

La xarxa social on més sovint "m'enganxo" i piulo és twitter, sota el nom de @jmasanas. Des d'allà, de tant en tant, llenço algun microrelat...