Tothom necessita estimar

Un relat de: Josoc

Era un captaire que malvivia, en companyia d'un gos pollós i escardalenc, en un cau, al final del poble, prop del riu.
Ningú s'explicava perquè una colla de gats solien fer-hi cap sovint.
Una nit, el gos no va parar d'udolar. L'endemà, van trobar mort al captaire.
En una paret de la cova havia escrit:
"Acarono el gos.
Amoixo els gats".

Comentaris

  • Microrrelat[Ofensiu]
    Unaquimera | 25-02-2011

    Realment, és aquest un bon exemple de “microrrelat”.

    En ell, has desenvolupat l’afirmació del títol amb eficàcia i Amb pocs mots

    T’envio una abraçada breu, però que espero expressi eficaçment la calidesa que conté,
    Unaquimera

  • Val més[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 21-06-2008 | Valoració: 10

    la qualitat que la quantitat i el teu breu relat ho demostra una vegada més.
    Et felicito.
    Nonna_Carme

  • Sí que ho és[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 18-03-2008 | Valoració: 10

    l'amor, ell ho és tot, però ens envolta l'egoisme enllà on mirem, i quan veiem un acte generós, girem la cara, ens fa vergonya i tot sovint l'enviem a viure sota d'un pont.

    Et vull seguir llegint, així que et posaré a la meva llista, apa.

    Ferran

  • Però, què és l'amor?[Ofensiu]
    joanalvol | 12-03-2008 | Valoració: 10

    Un relat molt fi, resumit en els dos darrers verssos.


    Si de l'amor se'n fa mofa,
    si avui estimar és pur egoisme,
    on anirem a parar?

    joanalvol

  • Llegint els comentaris...[Ofensiu]
    llibreta | 01-03-2008

    ...dir-te que molt bo això de CA i MOIX. Un relat interessant.

    Gràcies.

  • Breu i intens[Ofensiu]
    marta_gut | 01-03-2008 | Valoració: 10

    I trist. Moltes vegades mirem cap a una altra banda, perquè no volem topar-nos de cara amb les desgràcies de la vida... però el món està molt malament, i desitjant-ho o no, acabem sentit moltes històries com aquesta.

    T'acab de descobrir, seguiré llegint-te!
    Una abraçada,
    Marta.

  • Hola amiga[Ofensiu]
    brumari | 01-03-2008

    Un relat tendre i intens, com ho és sovint la vida. Quan veig captaires pel carrer, sempre penso que la seva mancança més dramàtica ha de ser la soledat.

    Probablement teniu raó en Qwark i tu. El que passa és que en aquest conte no he volgut prioritzat la sorpresa final, sinó precisament l'angoixa de veure durant una estona els protagonistes a punt de tastar les pólvores de color gris fosc. Segurament no ho he fet prou bé i us agraeixo els vostres comentaris.

    Una abraçada,

    Joan

  • Aclariment[Ofensiu]
    Josoc | 27-02-2008

    Us heu fixat que la paraula ACARICIAR conté el mot CA=gos i la paraula AMOIXAR el mot MOIX= gat?

  • TOTHOM[Ofensiu]
    Jimbielard | 25-02-2008

    Necessita estimar, i tant!! sigui a qui sigui, sigui el que sigui.. ... sigui com sigui.

  • TOTHOM[Ofensiu]
    Jimbielard | 25-02-2008 | Valoració: 10

    Es mereix ser estimat, encara que jo tinc molt mes plaer estimant. m´ha agradat molt. segurament n´hi ha molts aixi.. es una llàstima per altra part que aquests senyors estiguin sols, pero gràcies als gossos i als gats.. se senten amb molta companyia i amor.

    Enhorabona

  • No cal dir res mes [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 25-02-2008 | Valoració: 10

    Poques paraules, directes tendres i encertades.

    J. Lluís Cusidó

  • Una joia[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 25-02-2008 | Valoració: 10

    Una joia de relat. S´aprofita des de la primera paraula fins l´última.
    Els animals són més persones que les persones.
    Molta gent viu gràcies a ells. El teu captaire solitari així ho entenia.
    És un relat molt pedagògic, mestra!
    Un petó ben fort.

  • quatre[Ofensiu]
    ANEROL | 25-02-2008 | Valoració: 10

    paraules ben dites

  • Evidentment...[Ofensiu]
    Clar de lluna | 25-02-2008

    ...tothom necessita estimar!!!

    El teu relat, curt, cru i trist, m'ha deixat una bona estoneta pensant! Pobre home...

    M'ha agradat.

    Una abraçada!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Josoc

Josoc

129 Relats

525 Comentaris

121250 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Sóc una apassionada de les lletres, m'agrada llegir i escriure. Durant molt de temps he guarsat per mi sola la majoria dels meus escrits. Fins que vaig descobrir els RELATS. M'agrada pensar que són llegits, tal com jo llegeixo els d'altres. M'agradaria molt que els comentéssiu.