Cercador
Tensió
Un relat de: aleshoresEl partit havia estat disputat, i havien guanyat els de casa, però per poc, jugant malament. L’àrbitre, com sempre, havia estat més casolà que neutral, però sense passar-se. En les rengles pròpies, havien sorgit discrepàncies sobre el joc i ja li havia dit poca-solta i bocamoll al pare d’un company d’equip que havia desqualificat el seu fill de mala manera. "Aquí o es dona suport o es calla". Li havia dit aturant-se a cada síl·laba.
La pugna competitiva havia fet augmentar la testosterona ambiental: aquell estat mental de la persona, sense alternatives, en què l'única sortida sembla ser l’agressivitat desbocada. A la vora un company més tranquil, el pare del pivot, gras i pesat, però intel·ligent en el joc, posava cara de circumstàncies i llençava el cigarret una mica precipitadament. La cara se li havia posat blanca.
La seva mort sobtada ens va deixar estorats, no era pas tan gran. Es va dir que era fumador i que podia patir alguna lesió desconeguda de cor, però a ell li quedava el record amarg de la discussió sense sentit entre els pares: una tensió que no podia venir únicament del joc sinó que estava en les seves vides i es manifestava a l’esport de forma tempestuosa. Una frustració o un temor o una ansietat o una decepció o un desencís, que haurien foradat la consciència i produït el monstre de la violència. En suma la no acceptació de la pròpia realitat: de la derrota última.
Ja no calia gastar més saliva!, es penedia ara, sense remei, de les seves paraules.
Comentaris
-
Agraïments [Ofensiu]PERLA DE VELLUT | 22-09-2023
Bona nit, Aleshores: Gràcies per la teua opinió sobre el meu relat Una visita inesperada. Sí, és inventat, o siga ficció. Encara que és un relat més aviat de veritat, perquè les mosques existeixen.
Em dius del teu relat: "La mort és real, però la causa no". Tens raó.
Gràcies per tot.
Cordialment.
PERLA DE VELLUT
-
L'agressivitat desbocada. [Ofensiu]PERLA DE VELLUT | 22-09-2023
Descrius un bon relat, que pot ser tan cert, per les seues descripcions sobre un fumador que va morir d'una lesió, per una gran decepció o fracàs. S'hauria de penedir sincerament! Ja no gastaria més saliva! Això està clar.
Cordialment.
PERLA DE VELLUT
-
Desbocat..[Ofensiu]kefas | 22-09-2023
.. l'ego i la seva frustració s'enfilen plegats per viaranys costeruts que porten a l'abisme. Tots dos ho saben i el seu transportista, també. Però no poden fer res per evitar-ho quan la vida és insolvent.
-
Baralles....[Ofensiu]Rosa Gubau | 22-09-2023
que ben bé com tu dius, reflecteixen les mancances i l'estat anímic d'una persona. La història que has explicat, la vaig viure personalment quan el meu fill era petit, i certament vaig passar molt males estones, amb aquests comportaments tan inadequats, tant pel nen com per nosaltres. Hi ha situacions que provoquen més f'àcilment aquesta tensió, potser el fet de conduir seria una altre d'elles, però la llista seria bastant més llarga i a ara no ve al cas.
Un relat molt ben redactat i especialment real.
Rosa
l´Autor

255 Relats
553 Comentaris
124802 Lectures
Valoració de l'autor: 9.82