Sol de tardor

Un relat de: llamp!

Sol de tardor, la teva sinèrgia em feu baixar del cel quan fores astre encegador bastint el teu imperi.

Sol de tardor, ets brillant! I al migdia ets esplendorós!
Fas el goig de les coses que il.lumines.
Ets taciturn i el teu esforç és lloable durant aquesta temporada.
Quan arribes tothom et rep amb afalacs.

Sol de tardor, venero el teu oportunisme.
Em salves de l'obnubilació i del meu cor agrest i foragitat.
Descobreixes els detalls que oculten les presses i el nerviosisme.
Ets un senyal de maduresa de l'any.

Sol de tardor, la teva absència perllonga l'ànsia de tornar-te a veure.
Quan de sobte... i per sorpresa... apareixes!
Et distingeix el to serè, lúcid i moderat, que es transmet a les persones que de tu en reben la influència.
Dibuixant perspicaçment el contorn de cada objecte, de cada arbre, de cada ésser que habita el planeta.

Sol de tardor, ets reconfortant, no fas calor i la teva claror em posa melangiós.
Has vingut a manifestar-te en pau, a respirar i a signar aquest octubre tardorenc.
Cada cop et fas més breu, però més bell i ornamentat.
Llavors, qui oblida que ets on ets per donar-nos vida a tots nosaltres?

Sol de tardor, en mi creix el sentiment d'immensitat que transmets i així ho faig notori.


__________________________________________________
llampec
Dissabte, 30 d'octubre de 1.999
(darrera tardor del segle XX)

Photobucket

Comentaris

  • Xantalam | 01-01-2009

    Bona prosa, Dani, vestida de colors i sensacions tardorenques. La mesura de llum, de calidesa, un morir per renéixer, més endavant.

    Molt Bon Any Nou, per tu i per la Laura!

    Xantalam

  • Bona feina llampec[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 05-10-2008 | Valoració: 10

    et felicito pel 100.

    Un relat mig poesia mig llista de benaurances del nostre astre del dia i la seva beneficiosa ascensió sobre els nostres cossos, i dir-te que estic d'acord amb tu que és la tardor molt bona de viure i de veure, amb els seus colors i les calors tan ben mesurades.
    Però discrepo de que la del 99 fos la darrera del segle vint, em sap greu, no cal discussió, tota la història del món comença a l'any 1, i et diré més, els maies, senyors del temps, fan que l'any zero sigui l'últim del calendari vital, i afegir que serà d'aquí a quatre anys.

    Be, però no discutirem per aquestes mini tonteries, oi què no?

    M'ha agradat molt el teu relat i ser el primer, fora de tu mateix, qui el comenta.

    Una forta abraçada osonenc!

    Ferran

  • Aquest és el meu relat nº 100[Ofensiu]
    llamp! | 05-10-2008


    A qui llegeixi la meva prosa poètica: Aquest és el meu relat nº 100. Gràcies als lectors com vosaltres, gràcies als comentaris de gent com vosaltres i gràcies a Relats en català avui en dia em sento orgullós de mi mateix i d'haver arribat a bufar 100 espelmes amb la salut que tinc ara.

    Us estimo a tots!

    llampec

  • Aquest és el meu relat nº 100[Ofensiu]
    llamp! | 05-10-2008


    A qui llegeixi la meva prosa poètica: Aquest és el meu relat nº 100. Gràcies als lectors com vosaltres, gràcies als comentaris de gent com vosaltres i gràcies a Relats en català avui en dia em sento orgullós de mi mateix i d'haver arribat a bufar 100 espelmes amb la salut que tinc ara.

    Us estimo a tots!

    llampec