Sant Jordi i el meu avi

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Per Sant Jordi vés a mirar l' ordi. Aquesta dita catalana la emprava el meu avi Josep molt estimat per mi. L' avi Josep va ésser una de les persones més importants de la meva vida. Era carinyós bona persona de parla fàcil i amb una memòria prodigiosa que va mantenir al llarg de la seva vida. No tenia grans coneixements acadèmics, no va tenir temps d' anar gaire a l' escola , cosa que lamentava molt. Gran observador del món del seu voltant i amb gran facilitat i simpatia envers els seus veïns. Crec que sens dubte és la persona més inteligent que he conegut. Li agrada explicar històries. Jo una nena petita i més tard gran era com esponja escoltant les seves paraules.
Era com una espècie de costumari de pagès, les seves històries, les llegendes i qualsevol cosa que hagues viscut. Tot ho tenia dins seu i ho manifestava. Jo encara estic marevellosa de la gran quantitat d' informació que va transmetre. Ell a vegades es lamentava de que no tenia dialèctica, senyor !!.
A part de tot això era el meu avi i jo la seva única neta l' estimava molt. La seva mort l'any any 84 del segle passat va ser una gran pèrdua per mi. Avui encara l' enyoro.
Mai oblidaré els seus ulls blavissims de mirada bondadosa i tinc molt endins del meu cor les seves ensenyances .
Era un home bo.
A vegades em sembla escoltar-lo prop meu sobre tot en dies com avui.
Fins meu alguna cosa em diu que pot veurem i que està content de que expliqui històries.
Ja sé que mai seré com ell, això és impossible, però com més gran em faig més el trobo a faltar i més m: agrada escriure. De què a ell li agradaria.
Gràcies per ser el meu avi padrí, sempre t' estimaré i et recordaré. La teva estada a la terra no haurà sigut en va perquè sempre he explicat coses teves als meus fills
Crec que sense coneixe't també t' estimen una mica.

Comentaris

  • molt bonic i molt tendra[Ofensiu]
    Noia Targarina | 26-04-2023 | Valoració: 10

    Bona vesprada,

    Un relat molt bonic i molt tendra.

    en el relat recordes el teu avi d' una forma meravellosa.

    Es tendra recordar a les persones que vam estimar en el seu moment.

    I ara les recordem amb amor i estimació .

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • El teu avi Josep: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-04-2023


    Hola, Montserrat: Quant de temps que no t'havia llegit. Com passa temps.
    Et comente que aquest relat és molt tendre, on recordes i recordaràs sempre al teu avi.
    Un relat que manifesta el record del teu avi, en el dia de Sant Jordi.
    Espere que hages passat un bon dia de Sant Jordi.
    Bona nit i fins demà.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Bonic record[Ofensiu]
    Marina i punt | 24-04-2023

    És bonic veure com després de tants anys encara tens el record del teu avi ben viu.

    Salutacions

  • lloança....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 24-04-2023

    i autèntic amor pel teu avi, que sempre portes al cor. Què tendra, sensible i admirable aquest relat. Simplement colpidor.

    Una forta abraçada Montserrat.

    Rosa.

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

325608 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.