Cercador
QUIN GRAN DIA
Un relat de: PERLA DE VELLUTMentre més distant estava l'Assumpció, més gran era la necessitat que jo pensava. No hi havia abreujat el desig que tingué d'ella en casar-me, volia posseir-la completament. Però, l'Assumpció, tan diàfana passava pel meu costat com una bufada i encara que la subjectares amb les dues mans i abrasessis amb brutalitat, no podia agafar-la.
Com l'Assumpció, em tingué por, se'ns va convertir en un calvari. Entre el dia ella tenia altres quefers.
Ella anava fregant l'habitació i el lavabo i altres menesters, jo me n'anava a la faena de secretari d'un advocat. Sols ens trobaven a l'hora del menjar i aleshores era jo el que començava, ella semblava vagar entre els núvols. Parlava molt poc i havia perdut aqueix somriure fresc i sincer que feia això el que més agradava d'ella, ja no tirava el cap arrere, rient-se amb totes les dents. A penes em somreia. Vaig pensar que l'edat i el meu accident ens estaven separant, que estava avorrida de tot.
Però un dia vaig intentar apropar-me a l'Assumpció... com ho vaig intentar, Déu meu! Vaig entrar en la nostra habitació, quan estava atrafegada escrivint en el seu diari. Vaig tractar respirant fondo i amb un sospir, inclusivament de compartir aqueixos aspectes de la seva existència.
Em mirà i jo amb un bon somriure, al final es va adonar que volia que li fes un bes. El meu cor es commogué com un núvol ple de gotes d'aigua en tot el centre del meu interior. Aleshores li vas petonejar tota la cara! Quin gran dia fou aquell!
Realment la seva estima fins a mi, romania en el seu cor! I jo la volia fins al fons de la meva ànima!
Si, els anys es passaren molt ràpidament, però romania en els nostres cors el dia que ens van conèixer. Va ser una vesprada d'aquell en què l'Assumpció hi havia d'anar a la recerca d'una amiga per a passejar aquell diumenge. La vaig conèixer, aleshores quan s'anava a sa casa a soles i és quan em va mirar i jo també.
Van quedar veure'ns l'endemà i així va ser. Després a poc a poc ens van conèixer. Passaren dos anys, festejant, aquell dia que li vaig demanar que es casaren, no el va dubtar. Des d'aleshores vam ser molt feliços. No ho oblidaré mai i ella tampoc.
Comentaris
-
Confirmació[Ofensiu]Joan G. Pons | 11-10-2025 | Valoració: 10
A gust, he tornat a llegir aquest relat. Molt enriquidor. Felicitats.
Agraeixo el teu comentari al meu darrer relat.
Tens raó amb lo de la paraula continu....ïtat. Ho sento.
Salutacions molt cordials.
-
Dia a dia[Ofensiu]SrGarcia | 03-10-2025
El cantant Raimon recordava els versos del poeta rus Maiakovski: "S'ha trencat la barca de l'amor contra la vida quotidiana". Sempre s'hi corre, aquest perill.
Afortunadament no és el que us ha passat, al final. És la història d’un amor durador que supera la distància i les dificultats del dia a dia, amb un moment màgic de reconeixement i tendresa que es recordaran tota la vida. -
Festejar[Ofensiu]Joan G. Pons | 03-10-2025 | Valoració: 10
Es molt maco festejar. Estimar.
Molt bona explicació en aquest relat. Enhorabona.
Salutacions molt cordials.
-
Força sorprenent[Ofensiu]helenabonals | 01-10-2025 | Valoració: 9
Aquests dubtes i cabòries al voltant de si ens estimen ens passen a tots. És humà.
El teu relat és elíptic, moltes coses no s'expliquen, fent-lo misteriós. D'això es tracta en literatura, al capdavall. -
Un relat[Ofensiu]Prou bé | 01-10-2025
Tendre i amorós, però amb clarobscurs com si fos una pintura, el retrat d'una vida de parella.
M'ha agradat i ho he fet constar
Amb total cordialitat -
Estimació [Ofensiu]Joan G. Pons | 30-09-2025 | Valoració: 10
Molt sensible aquest relat, ple d'estimació.
Enhorabona. Felicitats.
Agraeixo el teu comentari al meu relat.
Salutacions molt cordials. -
Relacions[Ofensiu]Olga Garcia Beneyte | 30-09-2025 | Valoració: 8
Que dolç i bonic el teu text!
Felicitacions! -
Amor distant[Ofensiu]Nil de Castell-Ruf | 30-09-2025
Es trist, molt tris que aquella flameta que uní ambdós en el passat i amb el transcurs dels anys s'hagi apagat fins arribar a una certa indiferència. BÉ sigui per una causa d'accident, bé per què les persones en fer-nos grans deixen d'ésser atractives...M'ha semblat un relat intrigant, hagués volgut saber més o més d'aquests dos personatges...Però malgrat tot m'ha deixat una bona impressió...
-
Un accident ..[Ofensiu]Magda Garcia | 29-09-2025 | Valoració: 10
...que ha marcat un abans i un després en la relació amb l'Assumpció? És això el que ha introduït un canvi i un cert refredament, distanciant la parella? M'ha semblat entendre-ho així però no s'explicita massa què ha succeït. O és només la quotidianitat que va marcant ritmes diferents a cadascun dels personatges? Sigui com sigui l'he trobat interessant. Gràcies per avisar-me de que l'havies publicat. Enhorabona! Cordialment, Magda
Valoració mitja: 9.5
l´Autor

184 Relats
3054 Comentaris
195644 Lectures
Valoració de l'autor: 9.85
Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.
llamprmc@gmail.com


