QUIN ENCREUAMENT (REFLEXIÓ)

Un relat de: PERLA DE VELLUT
QUIN ENCREUAMENT DE MÓN!

(REFLEXIÓ)

Perquè demà veurem altres camins.
Rafael Molero

No abaste a entendre
que tots els camins apleguen,
a una cruïlla atrotinada
envellida,
mil•lenària,
encreuament irritat d’humans
trucat de vuitanta mil de metamorfosis,
orfe d’ amor des que el món es va fer
on la sang és llunyana cada matí.
No tots els camins puguem abastar-los
ja que tots acaben en la memòria de l’ home,
amb tristesa de creuer!
de llàgrimes collades
en el subconscient de cadascú
que són inevitables,
perquè són com a cascades d’ aigües sorpreses,
que ens ofega amb oracles
quan són com a endevinalles.
I qui ordenarà tot això?
Ell meu camí no té edat
però ho absorbiré des de la meua infància,
fins devorar les meues paraules plenes
d’ un caminar fins a una altra realitat.

22 de setembre de 2013
Autor: Rafael Molero Cruz

Comentaris

  • Suggeridor[Ofensiu]
    llpages | 05-01-2019 | Valoració: 10

    A mi em passa una mica com a Unicorn Gris, que em costa de copsar-hi un fil argumental. Cada verset amaga un significat, a vegades fàcil de descobrir, sovint capciós i enigmàtic. Què haurà volgut dir? A mi m'encanten aquests poemes oberts, que deixen volar la imaginació i l'enteniment per arribar a una explicació que no té per què ser la vertadera o la que tenia al cap el poeta quan ho va escriure. Exactament com el que passa amb els camins de la vida, que no saps mai fins on et duran, quines dreceres agafaràs, quins pedregars caldrà superar. Paraules que fan referència a la incertesa de la vida, i que elles mateixes ens provoquen dubte si els busquem un significat.

    Una abraçada i a seguir penjant poemes, Perla de Vellut!

  • Els camins de la vida[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 06-12-2018 | Valoració: 10

    La vida és plena de camins, d'encreuaments difícils. Cal saber quina dirección prendre, però si ens equivoquem, no passa res, reconeguem-ho i continuem per un altre. Molt bon poema, Rafael. Una forta abraçada i endavant!

    Aleix

  • Xàldiga.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 30-11-2018 | Valoració: 10

    No hi ha res per descobrir, tot està dit i fet. El que canvia és 'idiosincràsia de cadascú. Tots els teus poemes tenen un rerefons de persona conscient i summament perceptiva. És magnífic que a RC, hi hagi algú que exposi una nova visió del que és i ha estat aquesta gran aventura que és la vida. Jo també tinc un poema, el primer que vaig publicar "Xàldiga, que significa guspira, on em plantejo aquests pensament que surten de dins de mi mateix.

  • Comentaris[Ofensiu]
    Sara Serra | 25-11-2018

    Hola, Perla de Vellut.

    Per rebre un avís al teu correu si et comenten un relat, t’has de connectar a RC i anar a “Les meves dades” i marcar la casella de “Vull rebre un correu quan es comenti un relat meu”. Si ja ho tens marcat i no reps el missatge, mira que no estigui a “Correu brossa” o a “Altres” a la safata d’entrada.

    Per respondre a un comentari que t’han deixat, ho pots fer a la mateixa pàgina on l’altre relataire t’ha escrit, o anar a algun relat d’aquest relataire i contestar-li allà. És més segura aquesta segona opció, perquè així és segur que el relataire veurà la teva resposta.

    Moltes gràcies per les teves amables paraules!

  • Està bé, el relat.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 22-11-2018 | Valoració: 8

    M'agrada el teu relat.

    No n'entenc molt el sentit, però suposo que és una reflexió sobre els canvis de sort i l'evolució de l'home i el món.

    En tot cas, és un relat entretingut encara que no en capti molt el sentit, i t'animo a seguir fent relats que, almenys, no perdin el sentit de l'entreteniment.

    Una abraçada.

Valoració mitja: 9.5

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

145 Relats

2649 Comentaris

112835 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael