PERDO

Un relat de: Manuel de Lino

La infelicitat, és la cosa més natural del món,
la més càlida, la més entranyable.
S'és infeliç perquè s'és.
Perquè es diuen coses que es senten dins al cor
i la boca es fa petita per fer-les fora.
La infelicitat va lligada a la soledat, a la gent,
a la alegria, a la enveja, a la pobresa i a la abundància,
al estimar, i al ser feliç.
La infelicitat va lligada a un mateix de quan naix, es un cordo que ens manté lligats al mont.
A mesura que passa el temps ell també es mes gros i mes fort. Només hi ha un fet que pot deslliurar-nos.
Màgica paraula.
Perdo.
Costa molt demanar perdo, la boca se ens fa
petita per que el cor es llunya.
Es un exercici que es te que fe poc a poc, sense presa, veien com els del costat s'en adonen, fins i tot els que els hem fet mal. El perdo cura la supèrbia, i ens apropa a la humilitat, la humilitat ens porta la comprensió i fa fora la hipocresia, el cor s'apropa al cos i ens deixa dialogar . . . i la infelicitat . . . s'acaba.

Per un instant, . . . per que desprès torna a començar.

La infelicitat va lligada al home mentre es viu . . . i potser també mentre es mort.
A Z.G. perque ja riu, i a M.A. per el aniversari.


Comentaris

  • perdo...[Ofensiu]
    Ainoa | 08-05-2005

    aixo hauria de demanar-te jo, pel retras del teu coment, però com diuen: més val tar que mai. Perdó pel retras al coment!!

  • La solució...[Ofensiu]
    kispar fidu | 25-04-2005

    ... una "simple" paraula. Una senzilla paraula que sovint costa de pronunciar, ja que dir-la significa acceptar que ens hem equivocat. Però també és una acte de "humiltat". Que ens costa a vegades reconéixer que estem errats, i amb un sol PERDO evitar males cares i recuperar amistats que poden estar a punt de perdre's per simples orgulls...

    La teva setmana! 1er coment dels teus 7 dies! És que aquest cap de setmana m'ha deixat una mica "descolocada" i avui he pensat: ostres, si és dilluns! Nou coment! jejeje. I no he volgut passar el primer dia sense dir-te res.
    Així que ara ja està fet! ;)

    Apa! Que vagi bé!!! ciao!
    Ja t'aniré llegint aquests dies!
    Gemm@

  • Biel Martí | 03-10-2004 | Valoració: 8

    Cert com la vida mateixa (o com la infelicitat mateixa). Ben trobat, ben redactat.

  • bonissim[Ofensiu]
    FRAN's | 30-09-2004 | Valoració: 10

    grandiloquent relat! mancantat. i la frase final clavada.

    segueix escrivint

    FRAN's

  • Genial ![Ofensiu]
    brideshead | 30-09-2004 | Valoració: 9

    Tan de bo tothom ho sabés fer ...!
    Felicitats, és rodó !

Valoració mitja: 9.25