Pensar un títol... i per què?

Un relat de: Mercè Bellfort

Porta massa dies tancada a casa. Si tingués la grip o un atac de lumbalgia seria el més normal del món. Però no és el cas.
Sona el telèfon, el sent i es gira cap a l'altre costat: no vol saber res de ningú. El seu PC ha quedat desendollat. El móbil apagat. I els llibres oblidats.
Sent la necessitat de desconnectar-se de tot. Així és com es troba a gust: sola, aïllada de tothom, lliure de qualsevol responsabilitat.
Tot just s'aixeca per fer les seves necessitats, beure algun suc i menjar alguna galeta. Badalla tot el sant dia, però ja li està bé. Va acumulant brutícia al seu entorn i li és indiferent. No mou un dit per fer res.
Envoltada de tant silenci el cap li dóna per pensar més del que ella voldria. No vol recordar res, no en té ganes i vol lluitar contra aquest fantasma que la inquieta.
Mentre rumia la manera de desprendre's d'aquesta llosa que l'aclapara sent una veu que la crida pel seu nom. Ella ni tan sols vol recordar-lo, però és veu obligada a contestar, no fos cas que la tornés a molestar…
-Sí, sóc la MANDRA… no puc estar per a tu. Intenta-ho un altre dia que ara no és el moment. Una necessita gaudir al màxim del seu temps i del seu espai. Entesos?


Comentaris

  • Aniversari[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Descrius la mandra… [Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 07-11-2008 | Valoració: 10

    Descrius la mandra… sense fer massa feina: amb un relat curt.
    Plego, no sigui que em cansi massa!
    - Joan -

  • És això el què et deia...[Ofensiu]
    Queca | 28-10-2008 | Valoració: 10

    Que ets increïble. Ho veus? Has descrit a la perfecció una cosa que no és material, que no la veus, però que la sents. No és gens fàcil, i tu ho fas com els grans, com els més grans.

    L'enhorabona. I gràcies pel teu comentari.

  • Mandra ... que va!, [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 19-10-2008 | Valoració: 10

    jo no en gasto d'això !!... el que passa es que alguna vegada estic molt cansat i és això el que m'obliga a no fer res..., però mandra? mai !!
    Es broma, una d'aquestes bromes incompreses que algun cop se m'escapen per comentar un text divertit com aquest teu. Molt rebé!!
    Una abraçada virtual.

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta



  • Has sabut descriure l'invisible...[Ofensiu]
    Grocdefoc | 19-10-2008 | Valoració: 8

    ...que ens té moltes vegades sotmesos a la manca de voluntat. En el teu relat, fins i tot la mateixa mandra té mandra de recordar el seu nom...
    De vegades, jo també m'he sentit la mandra personificada i aleshores costa molt vèncer-la... és quan no puc escriure.
    A reveure,
    M. Pilar

  • Temptadora companyia[Ofensiu]
    Unaquimera | 19-10-2008

    Ei, MB! Jo el conec molt bé, aquest personatge protagonista del teu relat!
    Passa sovint per aquí a casa meva, i es queda estonetes fent-me companyia...
    li dono entusiasmadament la benvinguda, quan arriba,...
    i entre tant compartim el temps sense fer gairebé massa coses,,,
    fins que, més aviat a desgrat, l'he d'indicar de manera contundent ( em sembla que no és massa sensible a les indirectes ), que m'esperen o em reclamen, o m'obligo per força a enfrontar-me a alguns assumptes prioritaris que no poden ser postergats per més temps... però mentre hi és, resulta una temptadora companyia!

    Entesos, doncs!

    T'envio una abraçada mandrosa com a poques,
    Unaquimera

  • ANGOIXA[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 18-10-2008 | Valoració: 8

    Stress, massa feina, massa solitut, com menys faig menys ganes en tinc. Pot ser la clau?

Valoració mitja: 9.2