Pactes al confessionari

Un relat de: Mercè Bellfort
- Avemariapuríssima.
- Amb pecat fou concebuda... I els teus pecats quins són, filla?
- Veurà, mossèn Feliu... Li semblarà estrany però els tinc classificats en tres grans apartats: els centrals, els laterals i els dinàmics. Podria començar pels darrers que són els més actuals i els més crítics. Temo allargar-me tant, però, que es faria de nit. M'explico?
- Bé, donades les circumstàncies, serà millor que passem a la rectoria per parlar-ne amb calma, tranquil·lament...
- Perfecte! Sempre l'he tingut per una persona molt hospitalària.
- Moltes gràcies! Ara bé... això que quedi entre nosaltres. D'acord?
- No pateixi, mossèn. Li guardaré el secret. Abans, però, haurà de resar vint Parenostres i cinquanta Avemaries. Pel que fa a l'absolució la rebrà sens falta quan tot hagi acabat.
- Déu meu! Feligreses!

Comentaris

  • què bo mercè...[Ofensiu]
    joandemataro | 21-06-2011 | Valoració: 10

    humor del fi, de l'intel.ligent com a mi m'agrada
    t'agraeixo moltíssim el teu comentari al meu poema " de puntetes ", venint de tu encara el valoro més
    una abraçada ben gran des del maresme
    joan

  • Practicar el dinamisme [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 11-06-2011 | Valoració: 10

    Ara se'n diu dinamisme? És fantàstic! I molt expressiu, la veritat. Si tanques els ulls i t'ho imagines, sí que és dinàmic. Ara, aquest capellà la té ... la sap llarga, perdó. Gran relat Mercè, ple d'ironia, bon humor i tergiversació de la realitat, que va molt bé de tant en tant. Només una cosa, i els altres dos pecats? Ah, o sigui que vas treballar a prop del cementiri de Montjuïc? M'agrada passejar per barris desconeguts per a mi, veure com viu la gent, fixar-me en els petits detalls, viure el carrer. Una abraçada i fins aviat!

    aleix

  • Pecats dinàmics[Ofensiu]
    nuriagau | 18-05-2011 | Valoració: 10

    Un relat en què tornes a invertir els estereotips i aconsegueixes, amb aquesta tècnica, sorprendre al lector amb el desenllaç. De fet, la classificació dels pecats de l'inici també és força desconcertant i divertida

    Ens seguim llegint,

    PS: Esperem que ben aviat puguis tornar a passar alguna estoneta per RC, eh?

  • El logos i la mitologia[Ofensiu]
    Bonhomia | 26-03-2011 | Valoració: 7

    La raó que ens duu a pensar que ens podem burlar de qualsevol religió és bona per fer-ne de cada una un mite filosòfic o, com diu la paraula, mitològic.


    Sergi

  • Un canvi de papers amb molt d'enginy[Ofensiu]
    Frèdia | 02-03-2011

    Aquest és un relat distret, divertit, enginyós, amb l'essència del bons gags, efectiu i amb una economia lingüística remarcable, amb el pols d'una titellaire experta que fa anar de faula els fils dels personatges per representar un canvi de papers esplèndid. M'ha agradat molt. Felicitats! Una abraçada.

  • Un microrelat original[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 20-02-2011 | Valoració: 10

    Un canvi de papers propiciat per la dona i al que el mossén si avé ràpidament.
    Has deixat a la imaginació de cadascú , com acaba la conversa.
    Curt peró sucós.
    Sap que vostè és genial, senyoreta Bellfort? A l'escola, a les classes de literatura sempre treies la nota màxima, no?
    Ara seriosament, Mercè. Gràcies pel teu carinyós comentari al forum. Tornaria a participar als nanoreptes però vaig prometre que no hi tornaria i sóc dona de paraula.
    Un petó ben carregat de carinyo.

    Nonna

  • Directa al gra...[Ofensiu]
    Naiade | 15-02-2011 | Valoració: 10


    Caram! Aquest relat si que m’ha deixat ben sorpresa. Quin art més particular que tens. L’he trobat mol divertit i original.
    Una forta abraçada geni

  • mals costums[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 07-02-2011

    aquesta feligresa deu estar acostumada a tractar de negocis tot el dia i fins amb el capellà en fa de negocis. Vés tu a saber que hi faran a la rectoria!!

    Un micro ben micro, aquest relat!


    Ferran

Valoració mitja: 9.57