OLORS

Un relat de: Cesca
Arrupida dins el xal, la Palmira somriu a la imatge que des del vidre de la finestra, li dona el bon dia. S’ha llevat d’hora, li agrada observar com la vida mandreja abans que tot es comenci a bellugar. Una ullada a la jardinera li diu que encara cal esperar per poder gaudir de la fragància del lliri de maig.

Malgrat els anys que han passat, recorda, com si fos avui, el dia en què el muguet va entrar a la seva vida. L’envelat era ple. Ella lluïa un vestit estampat amb petites flors blanques sobre fons groc, sabates noves de xarol, també blanques, i moltes, moltes ganes de ballar. En Feliu també s’havia mudat, el vestit li anava una mica balder, però com que tenia bona planta li esqueia prou. En veure-la, se li acostà somrient amb espurnes d’alegria als ulls i una branqueta de muguet a la solapa. Perquè ens doni sort li digué oferint-n’hi una altra per a ella. Aquella fragància els va ben embruixar i, així, encetaren dies d’il·lusió i esperança convertint el muguet en el símbol de la seva felicitat.

Projectaren bastir una casa on el futur hi fes estada. Una casa plena de llum amb la porta sempre oberta: Per tal que de dia, el sol espanti les ombres i de nit la lluna vetlli els somnis i el jardí el sembrarem tot de muguet, de lliri de maig, de bona sort.
Foren dies plens de glòria, però el destí sembla que no hi entén de perfums ni de flors boniques i, ves a saber per què, els va assignar un malaurat endemà que ho estroncà tot: un dia funest en què la gran trituradora de la serralleria es va empassar en Feliu.

D’aleshores ençà, només els records li fan companyia, els records i l’olor del lliri de maig. Moltes nits, en somnis, la Palmira veu la casa ja acabada, veu com la llum del dia entra per llevant i nota com l’olor del muguet l’emborratxa, però la porta és tan i tan petita que, per més que vulgui, no hi pot entrar.

Comentaris

  • Somnis estruncats[Ofensiu]
    Prou bé | 24-01-2023

    Un relat molt bonic que de forma planera parla de moltes coses i transmet sentiments profunds. En definitiva parla de la vida viscuda i la somiada! Enhorabona!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Natura[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-01-2023 | Valoració: 10

    No hi ha res com la natura, com les flors, les plantes, les olors. Un relat preciós, ple de sensacions olfactives, malgrat la duresa del final. Però la vida de les persones és semblant a la de les plantes, tots acabem un dia o un altre. Ara, gaudim la vida, les olors i els records positius. Una abraçada.

    Aleix

  • Olors[Ofensiu]
    Marina i punt | 17-01-2023

    És agradable llegir els teus relats pel què expliques i com ho expliques.
    Una història sensible, plena d'olors agradables.

    Salutacions

  • la sort[Ofensiu]
    Atlantis | 16-01-2023

    La sort dura el què dura. El muguet els va fer gaudir i això és allò important. Mlt ben escrit el relat i trist.

  • la sort[Ofensiu]
    Atlantis | 16-01-2023

    La sort dura el què dura. El muguet els va fer gaudir i això és allò important. Mlt ben escrit el relat i trist.

  • De muguet i somnis[Ofensiu]
    fesolmenut | 16-01-2023 | Valoració: 10

    Hola, Cesca,

    un molt bon conte, subtil i de percepció. L'olor de muguet i de la sort que porta et va impregnant fins que la història dona un tomb. Potser sí que no acaba de donar tota la sort que volien, però no és menys cert que els hi serveix durant un temps per projectar el futur i, més tard, per enyorar un futur que no va existir.

    Molt bona feina!

  • Dantesc[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 16-01-2023 | Valoració: 10

    La sort del muguet no va durar massa, però el record de la seva curta i bonica història, sempre estarà present. La vida està plena de sorpreses que no podem controlar.
    Un relat molt i molt ben redactat, com tu saps fer. Et felicito Cesca

    Una abraçada i sort

    Rosa.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Cesca

Cesca

26 Relats

207 Comentaris

8795 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
M'agrada molt llegir i escriure, i per això intento aprendre a llegir i a escriure.
Ho faig amb més dedicació d'ençà que soc, més o menys, mestressa del meu temps.

solde12@gmail.com