No parlaré mai més!

Un relat de: Naiade
Cada estiu, passava uns dies a cala Rosa, una amiga que vivia a ran de mar. Organitzava uns sopars amb amics que eren una delícia. Sopàvem al jardí a la llum d’espelmes i fanalets. La sobretaula s’allargava per les converses divertides. Les rialles i acudits eren pura màgia d’estiu.
Un dissabte que ja la teníem muntada li varen aparèixer uns tiets molt estranys.
Mentre la Rosa els arreglava la cambra per dormir, em va dir que jo atengués als convidats que desprès m’explicaria.
Tothom s’anava servint el ponx que la Rosa preparava com ningú i anaven omplint les taules com sempre, ja enriallats abans de començar.
Per a mi va ser distint. Aquell parell de tiets hem varen causar una estranya sensació. Ell no deia ni piu i ella no callava. Tot adonant-se que me’ls mirava amb estranyesa, em va dir:
-En Joan no parla.
Jo compadint-me del pobre home, li vaig parlar, ell ni tan sols em va mirar, com seia al meu davant, i comprenent que devia de ser sord-mut, vaig intentar comunicar-m’hi amb el llenguatge del signes, que tan orgullosa em sentia d’haver après. L’home seguia menjant com si res, per molt que m’hi vaig esforçar, tocant-li el braç i tot, ell res de res. Finalment pensant de devia d’estar sonat vaig intentar passar i gaudir de la festa.
El pitjor però, estava per venir. A la nit encara que la calma era total, jo no podia dormir, a més dels grills, sentia com si algú recites una poesia de por amb veu fluixeta però repetint un estrany murmuri estrofa si, estrofa no. Vaig passar la nit del lloro. L’endemà al matí mentre preníem un café , la Rosa esclatant a riure a cada moment em va confessar que el seu tiet no era ni sord, ni mut. Tot venia d’una discussió que va tenir amb la tieta.
Enutjat va dir:
- No parlaré mai més!
I així ho va fer. Però cada nit, quan estava sol a la seva cambra no callava fins que en tornava a sortir.

Comentaris

  • No li contaré al meu pare...[Ofensiu]
    Boira Bosch | 29-12-2015

    ...que és capaç de fer-ho! Un relat original i divertit. Enhorabona!

  • Un ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 24-12-2015 | Valoració: 10

    ... relat bo i estrafolari a la vegada. La idea aquesta que has tingut és ben original. M'imagino un cas així a la vida real i vaja... espero que no em passi mai! XD!


    Sergi : )

  • Un final divertit i inesperat[Ofensiu]
    brins | 23-12-2015 | Valoració: 10

    Renoi! Ja veig que això de no voler parlar no és propi, només, dels infants...Hi ha adults que també ho practiquen...

    Una idea molt original, Montserrat. Felicitats!

    BONES FESTES!!!


    Pilar

  • Tot un personatge![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 23-12-2015

    Caram amb el tiet Joan, quin caràcter! Amb un to distès ens has ofert una petita història farcida d'humor, i amb un final inesperat que m'ha fet somriure.
    Molt Bones Festes a tu també, Naiade.
    Una abraçada.

  • Salutació[Ofensiu]
    Gemma Matas | 22-12-2015


    Bon Nadal i molt Bones Festes guapíssima!!!

    Una agraçada molt gran

    Gemma

  • Molt divertit[Ofensiu]
    Materile | 20-12-2015 | Valoració: 10

    Un relat molt divertit i amb un final inesperat. No es poden portar a terme certes prometences si no vols que et prenguin per un estrafolari.
    Un relat molt ben escrit i amb humor.
    Una abraçada,
    Materile

  • molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 19-12-2015 | Valoració: 10

    Aixo de no parlar es ben original. Un relat molt entretingut
    Montse

  • Com un nen[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-12-2015 | Valoració: 10

    Això de no voler parlar mai més em recorda el comentari del meu nebodet, que un dia m'ho va dir, emprenyat com una moneta. Però vaja, t'haig de felicitar perquè no m'esperava aquest final. Què es deu pensar mentre no parles, podent fer-ho? Una abraçada i molt bon Nadal!

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

274337 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com