NanoRepte Clàssic. [Temps real de lectura: 4 minuts]

Un relat de: Joan Colom
.En Jn Clm fa molt poc que ha provat d’incorporar-se als NanoReptes del Fòrum, però de moment no li fan gaire cas. Si no l’encerta potser és perquè pensa que, igual que els relats ordinaris, un nanorelat amb un màxim de 20 paraules pot ser declaratiu (categoria assaig o poesia) o narratiu (qualsevol de les altres tretze categories), mentre que entre els habituals del Fòrum es dóna per suposat que ha de ser del segon grup.

En qualsevol cas, com que Jn Clm veu difícil guanyar un NanoRepte i li faría il·lusió, més per poder proposar el NanoRepte següent que per la satisfacció de saber-se el més votat, ha decidit fer drecera i plantejar el NanoRepte fora del Fòrum, com un relat ordinari més, amb el benentès que no només presentarà el repte sinó que en donarà resposta: en concret 20 respostes de 10 concursants, a raó de dues respostes cada un.

El repte que proposa Jn Clm és un híbrid entre NanoRepte i Repte Clàssic, perquè el relat ha de tenir un màxim de 20 paraules i dues paraules obligades, que es poden representar numèricament: catorze, 14 o XIV i setze, 16 o XVI. Això sí, el tema és lliure.

En els vostres comentaris podeu dir quines respostes us semblen millors i quines trobeu més estrafolàries. Heus aquí les 20 respostes:


Hm nscns

Tanmateix massa llunyans.
Wolf 1061 c (a 14 anys llum) i Gliese 832 c (a 16 anys llum) són dos exoplanetes potencialment habitables.

Accés vertical.
Tots els trams d’escala tenen setze esglaons, tret de l’últim (accés a maquinària ascensor) que en té catorze.


JmBlclls

Test de cinc respostes.
El producte 14·16 és 114, 224, 344, 574 o 684? Marca amb X la resposta correcta.

Evolució de la literatura.
La literatura catalana emergeix en el segle XIV, s’enlaira en el XV i comença a davallar en el XVI.


Jn G. Pns

Relació perímetre/diàmetre.
L’aproximació estàndard al valor de PI és: tres, coma, catorze, setze.

Pont de segona Pasqua.
Com que dilluns és segona Pasqua, farem un pont de tres dies: 14, 15 i 16.


kfs

Dues equacions lineals.
Resol el sistema x + y = 30, x – y = 2. Sumant les dues equacions tenim 2x = 32: x = 16, y = 14.

Amor precoç.
Quan començaren a festejar ell tenia setze anys i ella catorze. Seguiren junts fins que ell morí als vuitanta.


Mn Gg

Nombre racional.
La representació decimal del quocient 16/14 és periòdica pura, de període 142857.

Fills.
Dos anys després de Lluís vingué Marta i, havent aconseguit la parelleta, digueren prou. Ara tenen setze i catorze anys.


n

Tolerància dimensional.
L’acotament 15 ±1 mm. vol dir que la mida pot oscil·lar entre 14 mm. i 16 mm.

Lectura ràpida.
Del capítol XIV pots saltar al XVI, perquè el XV no té res de rellevant.


Pr b

Programa Apol·lo (NASA).
Després de l’Apol·lo 11, primera missió tripulada lunar, en van seguir l’Apol·lo 12, 14, 15, 16 i 17.

Embarbussaments.
Va guanyar la competició, en recitar catorze vegades seguides "setze jutges d’un jutjat..." sense embarbussar-se.


tlnts

MCD i MCM.
El màxim comú divisor de 14 i 16 és 2, i el mínim comú múltiple és 112.

Restaurant poc freqüentat.
Va rebaixar el menú de 16 € a 14 € però no en va treure res, en aquell barri menestral.


Trrch T

Els hikses.
Les dinasties egípcies XIV, XV i XVI (Segon Període Intermedi, entre 1773 aC i 1580 aC) corresponen als invasors hikses.

Avís tall subministrament.
El subministrament d’aigua quedarà tallat entre les 14 i les 16 hores. Perdoneu les molèsties.


Vcnt Trl

Els Setze Jutges.
Sabíeu que Joan Manuel Serrat, Maria del Mar Bonet i Lluís Llach n’eren els membres 13, 14 i 16?

Edificabilitat.
Volia que els blocs fossin de setze plantes, però només el van autoritzar a construir-ne de catorze.

Comentaris

  • SHS!!![Ofensiu]
    Homo insciens | 29-08-2022

    Efectivament, els que comentes s'atansen més al que seria un microconte, això no vol dir que de vegades al nanorepte hi puguem trobar aforismes, acudits, inclús alguns versos, o la sempre visió positivista d'en Joan. O Pons del tema de la proposta, i que puguin guanyar...

    He buscat el teu blog, que xulo em sembla això dels SHS, el concepte te l'has inventat tu, oi? A veure si trobo temps per provar de fer algun d'aquests sudokus hexagonals simètrics!!!

  • Déu n'hi do[Ofensiu]
    Homo insciens | 29-08-2022

    Ostres quin "tinglao" t'has muntat tu sol!!! Hahaha! Com bé dius, jo espero que es conti una història en aquestes 20 paraules.  Per això, encara que les dades que expliquis siguin interessants, no acostumo a votar-los. 
    Jo, en aquest cas, votaria a  Hm nscns, esclar...