Mateu Garcés, detectiu privat

Un relat de: David Gómez Simó
M’aturo al llindar de la porta i faig una llambregada dins la cambra.

La rossa, per descomptat, segueix allà. Dempeus davant la finestra des d’on m’ha fet el senyal pactat.

He pujat lleuger com una guineu, però els trets s’han avançat. Dos de seguits i un de solitari mig minut després. Per un moment he temut que el marit hagués sospitat d’ella i l’hagués pelat. Però anava errat. La rossa ha pres venjança per les banyes suportades tant de temps.

Comencen a obrir-se les portes del replà i un munt de veïns encuriosits pel soroll treuen el cap. I el tornen a amagar en veure un paio amb barret i pistola davant del tercer-segona. Un paio que sóc jo, en Mateu Garcés, detectiu privat. Un tanoca fàcil d’engalipar per una rossa de llàgrima fàcil.

Ho veig clar quan ella fa un crit eixordador i surt corrents de la cambra. Topa amb mi i gairebé en fa caure per terra. Com si no em conegués, com si no hagués vingut fa dos dies a demanar ajut per atrapar al seu marit infidel en aquell pis rellogat.

Entro a la cambra i observo el cadàver sense tocar res. Té dos forats al pit i un als ous. Mortal de necessitat.

Puc sentir les sirenes dels mossos d’esquadra que els veïns han avisat. Haig de marxar, no sigui que em vulguin encolomar el mort.

Faig el gest de ficar la pipa a la butxaca de la gavardina quan toco quelcom pesat i calent. Una pistola petita. Feta servir. I ara amb les meves empremtes.

El crit d’una senyora abillada amb sabatilles, una bata apelfada i bigudins al cap, trenca l’encís. Ara sí que he llepat.

Comentaris

  • Amb rossa i tot[Ofensiu]
    Materile | 18-02-2021


    Per què deu ser que en aquests gèneres no sol faltar una rossa despampanant, amb cara de ser dominada i amb problemes.

    Bon relat , David!! Crec que hi ha tots els aliments, pipa inclosa.

    Sort i una abraçada,

    Materile (Maria Teresa Galan)

  • Ben trobat Mateu!!![Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 17-02-2021

    Mateu-lo per poca-soltes!!

    Si jo fos jutge d'aquest concurs, tindríem un relat teu cada mes, però jo no soc jutge, t'ho juro!

    M'ho passo molt bé, llegint cada mes la teva aportació, i aquest detectiu tanoca l'has brodat, i amb un lèxic perfecte pel tema negre. Sembla que toques totes les tecles de tots els gèneres!

    A veure el mes vinent amb l'eròtic, ja friso!

    Ferran

  • Ensarronada[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 16-02-2021

    Com es deixen ensarronar per les rosses oxigenades, aquests detectius de pel·lícula!
    Amb tots els ingredients del gènere, bon relat, David!

  • Ensarronada[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 16-02-2021

    Com es deixen ensarronar per les rosses oxigenades, aquests detectius de pel·lícula!
    Amb tots els ingredients del gènere, bon relat, David!

  • Ensarronada[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 16-02-2021

    Com es deixen ensarronar per les rosses oxigenades, aquests detectius de pel·lícula!
    Amb tots els ingredients del gènere, bon relat, David!

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

l´Autor

Foto de perfil de David Gómez  Simó

David Gómez Simó

98 Relats

494 Comentaris

143069 Lectures

Valoració de l'autor: 9.68

Biografia:
I si us plau, Bloom, estigues atent a aquest detall:
no omplis la casa de mobles i d'altres objectes,
si us plau, guarda espai per a la bellesa,
perquè la bellesa hi càpiga: una escletxa a la dreta
de qui entra, per exemple.
Que les coses belles siguin el teu lloc de vigia;
doncs el món, com qualsevol altra cosa,
només es torna bell quan per la bellesa és mirat.

Un viatge a l'Índia
Gonçalo M. Tavares