Vint nanorelats sobre LORDA/LOURDES [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
Aigua de Lourdes.
A més del souvenir turístic embotellat, és un condiment —a base de diversos cítrics— per amanir el turbot a la planxa.

Circuits turístics en autocar.

En una visita a Lourdes des de Viella, ens va sorprendre que el dinar en un hotel inclogués el vi.

Decisió salomònica.

Quan van saber que el resultat d’aquella estada a Lourdes eren bessones, decidiren que una es diria Lourdes i l’altra, Lorda.

El Palmar de Troya (Sevilla, 1968).

La molt catòlica Espanya no té aparicions marianes reconegudes, a diferència de les veïnes França (Lourdes, 1858) i Portugal (Fàtima, 1917).

Els camins de Sa Mare també són inescrutables?

Entre els malalts que pelegrinen a Lourdes, amb quin criteri la Mare de Déu decideix quins guareix i quins no?

Exhibicionisme ibèric.
De Fàtima recordo penitents arrossegant-se de genolls per l’esplanada de la Basílica. Dubto que els francesos consenteixin aquestes exhibicions a Lourdes.

Gonzalo García-Pelayo.

Conegut per desenvolupar mètodes de predicció de resultats en la ruleta, n’ha creat un per preveure quan s’esdevindran miracles a Lourdes.

Guariments miraculosos a Lourdes.

L’Església Catòlica només ha reconegut 69 guariments miraculosos —per haver superat un protocol establert en 1884—, l’últim en 2011.

La fe mou muntanyes.

Anà a Lourdes convençut que la Mare de Déu li guariria la cama esquerra. Així fou... però li espatllà la dreta.

La Ruta Mariana.

Sabíeu que la Ruta Mariana és un itinerari cultural-religiós que uneix els santuaris del Pilar, Torreciutat, Montserrat, Lorda i Meritxell?

Les aparicions de Lourdes.
Pot ser que Bernadette Soubirous mentís, patís al·lucinacions, veiés algú disfressat... o veiés la Mare de Déu, com assegura l’Església.

Lourdes vs Disneyland París.

Seria interessant disposar d’estadístiques per veure en quin d’aquests dos llocs el turisme exterior aporta més divises a França.

Lourdes vs Lorda.

Com que els padrins no es posaven d’acord sobre si calia adoptar el francès Lourdes o l’occità Lorda, li posaren Lurdes.

Mare de Déu alcavota.

Tornant de Lourdes, Miquel s’adonà que l’Anna era la més bonica del grup. Això era precisament el que ella havia demanat.

Mares de Déu o extraterrestres?

Es preguntava si, darrere de les aparicions marianes a Ciutat de Mèxic (Guadalupe), Lourdes i Fàtima, no s’amagaria el fenomen OVNI.

Miracle, miracle!

Llençant les crosses, sortí de la gruta de Massabielle (Lourdes) pegant bots... amb tanta malastrugança que caigué a l’Ousse i s’ofegà.

Per insultar que no quedi.

"Au, ves-te’n a Lourdes, desgraciat!" és una dita pejorativa que s’està popularitzant entre els joves, significant que el destinatari és esguerrat.

Per resultar més creïble.

La Mare de Déu hauria d’haver-se aparegut a savis com Descartes o Voltaire, i no a pastoretes com Bernadette, a Lourdes.

Per un ascens, tot s’hi val.

Va fer la prometença d’anar cada any a Lourdes si es moria el cap de secció i ell n’ocupava el càrrec.

Quantes Mares té Déu?

Discutint sobre quina Mare de Déu era més miraclera, la de Fàtima o la de Lourdes, van arribar a les mans.

Comentaris

  • Curiós [Ofensiu]
    llpages | 04-02-2023

    Malgrat no creure en els miracles, m'he assabentat d'un munt de fets curiosos que desconeixia. Sempre s'aprenen coses amb tu, Joan, agraïments sincers!