L’observador

Un relat de: Carme_
Hi ha un home palplantat al carrer. És a una cantonada. No fa res, no diu res. Només observa. Observa la gent que passa. Ens el mirem recelosos. Què hi fa aquí? Què vol? Hi és cada dia, a quarts de nou del matí, quan portem la canalla a l’escola.

Avui plou. No era al lloc habitual, però l’hem trobat sota un porxo una mica més endavant de la mateixa vorera. Segueix igual: no fa res, no diu res. Sols és allí, observant. Fa un mes que hi és i res no canvia.

De sobte, dilluns, no hi era. En tot el recorregut d’anar al col·legi no ens el vam creuar. Ens va sorprendre. Ara fa tres dies que no apareix. Desconcertats, amb els altres pares comentem si li pot haver passat res. Ens té preocupats. No sé, amb tant de veure’l devem haver-li agafat afecte. Continuarem fixant-nos-hi.

Darrerament fem torns, un de la colla es queda observant, a veure si reapareix en aquell tram del carrer, i la resta acompanyem els nens fins a l’escola. Demà seré jo qui farà el relleu, espero estar de sort i que aparegui.

Fa una setmana que m’hi quedo. Ja em va bé perquè m’estalvio el darrer tros del camí, que és costa amunt. Acaba de creuar pel semàfor un grup de pares amb els seus fills i m’han mirat estrany.

Comentaris

  • Gràcies, Magda[Ofensiu]
    Carme_ | 31-03-2022

    Celebro que t'agradi. Ja ho dius bé, tots podem canviar de perspectiva i, un comportament que trovàvem extravagant , assumir-lo com a propi sense que la visió inicial ens torni a la ment.
    Gràcies per deixar-me el teu comentari!
    Carme.

  • Canvi de perspectiva[Ofensiu]
    Magdala | 31-03-2022

    M agrada el relat i m agrada la idea. Un canvi de paper, tots podem canviar de banda, de vegades sense que ens adonem.

  • Gràcies, Helena[Ofensiu]
    Carme_ | 30-03-2022

    Que bé si t’ha agradat el relat!
    Si t’ha creat suspens per seguir llegint, ja he aconseguit el meu objectiu.
    Moltes gràcies per deixar-me el teu comentari.
    Una abraçada,
    Carme.

  • Final genial[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 22-03-2022 | Valoració: 10

    M'ha encantat aquest relat. Crees un cert aire de suspens que t'invita a parar atenció en cada mot.
    I sobretot et felicito pel canvi d'òptica del personatge i per com acaba el relat. Senzillament, genial.
    Una abraçada.

  • Gràcies, geriburrito[Ofensiu]
    Carme_ | 20-03-2022

    Moltes gràcies, geriburrito, per deixar el teu comentari.
    Celebro que t'agradi.
    Carme.

  • Bon final[Ofensiu]
    geriburrito | 20-03-2022

    Molt xulo, un final rodó.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Carme_

64 Relats

215 Comentaris

39037 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
M.Carme Marí

Twitter: @carme_tuit / @PetitesHstories

Blog Petites Històries: http://petiteshistories.wordpress.com

Canal YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCEgOFs-D51izvxeP29Ccq0g