Cercador
Els noms de les cases, els noms de les coses
Un relat de: Carme_Ara, quan fa dècades que les llambordes van donar pas a un carrer asfaltat, ens va sobtar trobar la casa abandonada en obres. Imaginàvem que algú hauria comprat la propietat. Fins que la vigília de la Diada, passejant pel davant, vam veure un vailet al renovat balcó. L’avi va deixar anar un improperi majúscul afegint al final: “Té les mateixes orelles i nas que el seu besavi!”. I li vaig endevinar la intenció de llençar el bastó per agafar una pedra com un acte reflex, rememorant èpoques antigues. El vaig aturar:
– Iaio! Han passat molts anys! Què en sabem d’aquesta gent?
Tot seguit va sortir al balcó el pare de la criatura i hi va penjar l’estelada. L’avi, sorprès, es va asserenar:
–Tens raó, Biel. No era pas aquesta la bandera que posava el seu avantpassat. Entenc que els nets i besnets no tenen per què arrossegar les accions de la família.
I, després d’una bona estona rumiant, afegí:
–Potser va sent hora de tornar a dir-ne cal Carboner.
Comentaris
-
Noms i cases[Ofensiu]E. VILADOMS | 22-02-2024
La història dels noms de les cases, la història d'un país.
-
reconciliació [Ofensiu]Solsona Bot | 21-02-2024
Una història que pot haver passat realment en molts pobles, on la gent es coneix, i a causa d'això, la guerra civil va ser més cruenta. Han de passar més de dues generacions abans que les famílies de bàndols oposats es puguin reconciliar. Sort!
-
Petita correcció ortogràfica: falta un espai[Ofensiu]Carme_ | 21-02-2024
M'he adonat que hi falta un espai. On hi diu:
amb el temps va descobrir perquè el seu tiet...
hauria de ser:
amb el temps va descobrir per què el seu tiet...
Disculpeu.
Carme.
-
Relat rebut[Ofensiu]Concurs ARC de microrelats a la Ràdio | 20-02-2024
Relat rebut correctament. Entra a concurs.
Recorda, ja no el pots esborrar!
Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
concursos.arc@gmail.com
Gràcies per participar.
Comissió XIV Concurs ARC de microrelats
l´Autor
65 Relats
216 Comentaris
43212 Lectures
Valoració de l'autor: 9.80
Biografia:
M.Carme MaríTwitter: @carme_tuit / @PetitesHstories
Blog Petites Històries: http://petiteshistories.wordpress.com
Canal YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCEgOFs-D51izvxeP29Ccq0g