Llibertat

Un relat de: llamp!

Llibertat, ets estàtua a Nova York.
Llibertat, ets Mandela per l'Apartheid.

Llibertat, ets flama pels presos.
Llibertat, ets guia de la humanitat.

Ser lliure no és cosa fútil,
és d'importància cabdal en totes les societats.

Ser lliure és condició sine quanon
per ser considerat i ben considerat arreu.

"Llibertat, igualtat i fraternitat"
Resa França des de la seva Revolució.

"Llibertat, amnistia i estatut d'autonomia"
Resaven els nostres pares els anys 70.

Resumir llibertat és tallar-li les ales...
Somiar la llibertat és com arrencar el vol...

Visca la llibertat lliure d'esclavatge!
I visca la llibertat d'expressió!

Comentaris

  • Tothom té dret a ser lliure![Ofensiu]
    Núria Niubó | 29-12-2010

    I per damunt de totes les llibertats, la llibertat de la persona, per actuar, per pensar, en resum per viure dignament.
    Ser lliure no és cosa fútil, Ens dius en el poema, però per desgràcia ho és per a moltes persones.
    M’agraden aquest poemes teus que ens fan reflexionar, aquest especialment perquè junt amb el respecte és per a mi molt important.

    Que el proper 2011 sigui per a tu i aquells a qui estimes, ple de felicitat i pau.

    Una càlida abraçada,
    Núria

  • La llibertat per fer-nos lliures[Ofensiu]
    Marc Freixas | 04-12-2010

    Veig la llibertat molt lluny dels meus anhels.
    Obviament som molt mes lliures que en l'epoca franquista -nomes faltaria!!-, pero en a mi personalment encara em falta quelcom mes indispensable per sentir-me lliure i feliç completament.
    La llibertat per fer-nos lliures, crec personalment que es dins de cadascu de nosaltres, en la lluita que fara arribar-nos finalment al cami desitjat.
    El teu poema respira llibertat pels quatre cantons... tot i que no se fins a quin punt ens hi podem sentir identificats tu i jo.
    De totes maneres el teu poema em sembla molt necessari a dia d'avui, malgrat potser hi ha diferencies entre la teva "Llibertat" i la que en a mi m'agradaria (no em refereixo a la que tothom te dret a sentir en el propi fet de viure la vida com cadascu vulgui, sino a la de les necessaries en el si del nostre poble).

    Una abraçada ben literari.