LA TENACITAT DEL MIQUEL

Un relat de: PERLA DE VELLUT

LA TENACITAT DEL MIQUEL

Quan tenia el Miquel setze anys, va començar a practicar el bàsquet, així que cada dia anava fent pràctiques successives en el pati de l’institut, on anava a estudiar. Aquell dimecres quan anava a entrar a la seua classe per a atendre al professor de matemàtiques, en companyia de tots els seus companys.
Després en l’esbargiment, entre tots els seus companys, van començar a jugar al bàsquet.
Fou un partit en el qual el Miquel es va adonar que no era hàbil per a aquest tipus d’esport.
Passaren dues setmanes i encara practicava amb atenció per a jugar amb els seus companys a aquest esport: Va desistir totalment de seguir jugant.
Així és com la vida continua...
Quan tenia dinou anys, va practicar aquell altre esport que el va atreure molt l'atenció. Era el futbol i el practicava amb els seus companys i així es notava fort i amb ànim de seguir. Però no, no era el seu estil.
Aplegà l’estiu, d’aquell any i el Miquel, es va disposar anar a la piscina de la ciutat on vivia.
Els seus primers dies, en la piscina, van ser feixucs, això no obstant, amb perseverança anava cultivant els moviments de la natació. Els seus amics es burlaven seguit i tanmateix ell perfeccionava el seu estil. Així que, quan es va adonar ja tenia molt bona tècnica i nedava com un Tarzan.
Així la vida li va obrir una bona disposició per a un esport que li va durar molts anys.
Aquella altra vesprada el Miquel estant en la piscina, un company volia nedar amb ell. Era el Ferran, que volia fer una competició, el qual sabia nedar molt bé. Aleshores iniciaren una bona cursa, en la qual el Miquel va guanyar per quatre braçades. Sens dubte, el Miquel, no oblidarà mai aquell dia.
Així la vida continua, perquè quan ja tenia seixanta-tres anys, encara nedava amb molta perfecció i es mantenia molt fort.
El Miquel sempre ha estat un atleta en la natació, que sempre hi havia fet. Cadascú és un món en aquesta vida.



Comentaris

  • Avec de la patience, on arrive a tout[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 29-04-2022 | Valoració: 10

    Ben cert, la pacipencia i la constància, son les mares de l'èxit.

  • llegit[Ofensiu]
    Carles Linares | 04-01-2022 | Valoració: 10

    Hola Rafael,
    ja l'havia llegit, però la veritat és que no se m'havia acudit cap comentari original. De fet, és molt ben escrit, és interessant,res a dir sobre el tema, però em sembla massa "linear", falta "l'efecte sorpresa". és un punt de vista personal, tinc ganes de dir que aquest relat té més a veure amb la poesia, en el seu esprit, que amb l'esprit d'un conte...
    Els poetes són terribles ;-))))

  • Perseverant tot és possible[Ofensiu]
    Laila | 29-12-2021

    Hola, Perla de vellut,
    Jo també llegeixo els teus relats. Aquest darrer és molt inspirador, m'agrada l'actitut d'en Miquel que no defalleix mai i em fa gràcia que comenci amb esports d'equip, com el basquet i el futbol i acabi dedicat a la natació, que és un esport individual.
    També està molt bé quan guanya la cursa amistosa, hi veig els valors de l'esport per sobre de la tant sobrevalorada competitivitat.
    Gracies pels teus comentaris.
    Una abraçada molt gran
    Layla (Anna)

  • M'hi projecto molt![Ofensiu]
    helenabonals | 24-12-2021 | Valoració: 9

    Jo també vaig trigar molt a atrevir-me amb la poesia. Però ja no la deixaré mai, com el Miquel la natació. Fa poc que porto un club de lectura a la meva biblioteca, i no pensava que me'n sortiria! Veus com fa pensar, la teva narració?

  • Camins[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 20-12-2021

    Cada olleta la seua tapadoreta!

    Cada persona es un mòn!

    Molt bon relat! Enhorabona Perla

  • Bon relat[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 20-12-2021 | Valoració: 10

    M’ ha agradat molt el teu relat .Els teus escrits son planers i m’ encanta llegir perquè son molt bonics. Moltes gracies per llegir. Ens trovem per aquí i que passis molt i molt Bones Festes !

  • Atents al que la vida ens ofereixi[Ofensiu]
    Solsona Bot | 20-12-2021

    Un relat de perseverança i de creure en un mateix. A la tercera va trobar l'esport que li convenia, o com dius, el que la vida li oferia. Va tenir sort. Som molts els que ens ha costat molt més descobrir el que ens convé. Això sí, hem d'estar amatents al que la vida ens ofereixi.

  • Cal ser tenaç en aquesta vida.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 20-12-2021 | Valoració: 9

    Un excel·lent relat que fa pensar en què la tenacitat i la constància poden fer donar molt de sí. Aquest noi, en Miquel, demostra, com el Capità Amèrica, que la constància i l'entrenament són bàsics en la vida i en el benestar i la salut. Tot en aquesta vida es resumeix en una paraula: continuar. I si no triomfes en una activitat, canvia d'activitat com fa el protagonista.

    A més, com diu el refrany: "No cal arribar el primer, però cal saber arribar".

    Ens veurem per aquí, penya. Salut!!

  • Ben trobat![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 20-12-2021 | Valoració: 10

    Hola, Perla,

    Molt bé expressat. Un text que explica l'essència de l'esport. La tenacitat, la voluntat i les ganes de superar-se, si més no, són les premisses de la vida i les regles per a la pràctica de qualsevol esport.
    PD: Avui ja podem dir que estem oficialment a les portes de Nadal, així doncs. Bon Nadal!, ens llegim aviat,
    Una abraçada,
    Neus Marín

  • Tenacitat, sí[Ofensiu]
    TerricheT | 19-12-2021

    Aquesta història m'ha sonat a un bell nadador americà, un tal Michael Phelps, campió olímpic. Potser no ho sabies, però és una persona alta i casa seva crien que seria bo pel bàsquet, però era un sapastre amb les pilotes, i un entrenador molt eixerit va dir-li a la mare que l'apuntés a natació.

    Mira, t'enllaço a una adreça on hi ha un relat que em van publicar en un recull de relats, Ves-hi, es pot llegir tot

    Veuràs que la història és una mica paral·lela, i si és autobiogràfica la teva narració, sàpigues que tens un cert paral·lelisme amb el campió.
    També el tenia a la pàgina, però el vaig esborrar fa temps.

    Una història de superació ben portada.

    Et felicito, està molt ben escrit.

  • Nedar[Ofensiu]
    Prou bé | 19-12-2021

    Molt bé, Rafel! No he pogut evitar pensar que el relat és autobiogràfic. Ben explicat talment com viscut! La virtut de la tenacitat és una bona virtut i quan s'acompanya d'esforç... Molt mèrit!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • Tenacitat. Un valor[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 19-12-2021 | Valoració: 10

    Un Relat molt engrescador a la Tenacitat. Enhorabona. Continuïtat i constancia. Molt bé.
    Gràcies pel teu comentari a Valor Motivar.
    Salutacions, Joan.

  • Un savi.[Ofensiu]
    SrGarcia | 19-12-2021

    Un savi el Miquel; no tothom té el sentit comú d'adonar-se'n que no serveix per a una cosa i no para d'insistir i insistir, amb uns resultats molt pobre, habitualment.
    Encara sort que va trobar el seu esport en la natació i va tenir l'alegria de guanyar una cursa, encara que fos amistosa.
    Per fi va entendre el veritable sentit de l'esport quan ja era gran: divertir-se i mantenir la fortalesa corporal i la salut. Podia no ser un geni de l'esport, però segur que era una persona feliç.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.



    Gràcies per participar.



    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.71