La fe d’en Jack

Un relat de: Ossian
Quan en Jack ha d’executar un encàrrec sempre porta a cap la mateixa litúrgia. Entra al taller amb el peu esquerre a les dotze en punt. Esmola l’eina mentre cantusseja la mateixa cançó i quan ja té el coltell més esmolat de la contrada, el besa i l’embeina a la funda de cuir envellit i l’encasta a l’arnès que quedarà amagat sota l'americana i l’abric de tweed. Abans de sortir, ara amb el peu dret per davant, obre el calaix central del secreter i n’extreu una medalla que era del rebesavi i sempre que surt a treballar la du a sobre, com des del primer Jack havien fet tots els seus descendents. Al revers hi ha cinc noms de dona gravats:Mary Ann, Annie, Elkizabeth, Catherine i Mary Jane. Besa la medalla, els resa una oració i s’encomana a la seva memòria i al bon quefer del rebesavi que va excel·lir a la llunyana Londres.

Comentaris

  • Curt però...[Ofensiu]
    llpages | 29-01-2023 | Valoració: 10

    punyent! Molta tradició però més crueltat encara per part del protagonista. Una imaginària litúrgia que mai sabrem si hi va ser. Bona feina, Ossian!

  • Curt però...[Ofensiu]
    llpages | 29-01-2023 | Valoració: 10

    punyent! Molta tradició però més crueltat encara per part del protagonista. Una imaginària litúrgia que mai sabrem si hi va ser. Bona feina, Ossian!

  • Tradició [Ofensiu]
    Prou bé | 22-01-2023

    Ja li venia de família? Ha estat una sorpresa, no ho sabia pas! Bon relat!
    Sort
    Amb total cordialitat

  • rodó[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 22-01-2023

    Et deixo també comentari a RC.
    T'ha sortit un microrelat ben micro i ben rodó. Està molt ben escrit, Ossian. Però com ja et vaig dir en una altra banda, tot i la tendresa de la besada a la medalla dels avantpassats, no en veuré la peli.
    Salut i lletres

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIII Concurs ARC de microrelats