Justícia fallera

Un relat de: kefas


Havia anat a cervesar amb el secretari, aprofitant el descans. Es va fer tard i tornaren llampiejant sota la pluja. Va entrar a la sala ben cabrexop. L'acusat tornava a estar al seu lloc, foscarut i amb la testa alta, a l'alçada del seu orgull. Això és definitiu, va pensar, a aquest xicot la testa li és sobrera.

Va baixar les escales i, al seu costat, amb veu forta, gairebé altaveujant, va dir, "No cal dubtar, l'hem de testasmotxar" El secretari, sorprès per aquest ciri trencat mentre buscava les ulleres, només va aconseguir dir "Però senyoria, de guillotina no en tenim nosaltres" Llavors, l'acusat, d'un bot s'enfilà a la taula i es va posar a gargamellar amb un ploriqueig desconsolat, "Vull un judici just!, vull un judici just!"

El jutge, en contemplar-lo des de sota, va comprovar que també hi havia un cos sota la testa que tant odiava. Era esfericòssic com el seu i portava també un mitjó de cada color. Va allargar la mà vers a l'acusat mentre li deia, germà, ajuda'm a pujar, vull estar a la teva alçada.

Mentre jutge i acusat botaven sobre la taula, abraçats i gemegant, a la sala es varen formar dues quadrilles, la dels favorables a la pena de mort i els que estaven en contra de mantenir-los en vida. No els va costar gens posar-se d'acord per amuntegar cadires, papers i un parell d'ampolles de ginebra sota la taula i encendre-ho.

Quins hi eren no ho han pogut oblidar i a partir d'aquell dia un cop a l'any l'atzar determina quin serà el judici faller que finalitzarà amb la cremà de jutge i acusat.

La justícia mai decep quan és fallera.

Comentaris

  • Pintorescos.[Ofensiu]
    SrGarcia | 03-03-2022

    Tu sempre amb la teva afició als embolics judicials...
    Uns personatges bastant pintorescos tots, uns semblen aquells jugadors, un dels quals deia que un dia guanyava ell i l'altre perdia l'adversari.
    Això de la cremà, sí que és bastant estrambòtic, com diu el company. Una imaginació onírica i tremebunda.

  • Nota sobre la raresa d'algunes paraules[Ofensiu]
    kefas | 25-02-2022

    Aquest relat participa en el Repte Clàssic DCCXX: Polipolar, per al que són obligades de 5 a 10 paraules inventades. Són les següents,

    cervesar - prendre cerveses
    llampiejar - anar com un llamp
    cabrexop - emprenyat per haver-se mullat
    foscarut - amb posat emmurriat i sorrut
    altaveujar – parlar amb veu molt sonora
    testasmotxar – tallar el cap
    gargamellar – per substituir gargamellejar, m’agrada més
    esfericòssic – panxut de formes esfèriques

  • Carai!! Una mica bèstia...[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 25-02-2022 | Valoració: 8

    Està bastant bé el teu relat. És original.

    Realment sí que això és justícia sumària i ràpida, tothom demanant la pena de mort en "dos grups", això és petició de sang...

    En aquest relat em sembla que tots estan una mica bojos, però igual aquesta la gràcia del relat.

    Ens veurem per Relats. Salut, kefas!!!


    -------
    https://forum-perenne.foroactivo.com/t49-qui-creus-que-votaras-a-les-proximes-eleccions-autonomiques-catalanes

  • Jutge i acusat: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-02-2022 | Valoració: 10

    Estrambòtic i rar, sí que és. Tens molta fantasia per a redactar aquest relat tan original, que segur et done el premi.
    Està entremig tota la cremà del jutge i l'acusat.
    Bona feina i enhorabona, Kefas.
    Cordialment.
    Tinc un relat nou editat. Quan pugues i tingues temps, amic relataire.
    Gràcies i fins a l'altra...

  • Els origens de la cremà?[Ofensiu]
    Laila | 25-02-2022

    Molt divertit i un vocabulari per prendre'n nota. No els va costar posar-se d'acord perquè els dos grups volien el mateix, bon joc de paraules.

    Gràcies per comentar el meu relat Mar de somnis, sempre és un gran honor que et deixis caure per les meves modestes contribucions a la cultura i l'esbarjo dins de la peixera.

    Layla

  • La que no és fallera, és pitjor[Ofensiu]
    Montseblanc | 21-02-2022

    M'ha fet la sensació d'aquests somnis que tenim a vegades que, tot i ser surrealistes, tenen un punt de racionalitat, hi passen coses corrents i d'altres que són una autèntica bogeria. Bona, la justícia fallera.

  • Un acord fàcil...[Ofensiu]
    Prou bé | 21-02-2022

    En un relat estrambòtic i divertit, malgrat la cremà final.
    Genial!
    Amb total cordialitat

  • Boig i... didàctic[Ofensiu]
    llpages | 21-02-2022 | Valoració: 10

    El primer qualificatiu és evident, estem davant d'un relat on no hi ha un pam de racionalitat, sembla ben bé la transcripció d'un malson. Però passa tan bé que t'hauria agradat una mica més de text surrealista.
    Alhora el qualifico de didàctic perquè he après vocabulari nou, i això sempre és d'agrair, que ens manté la llengua ben enriquida i fa al lector un xic més savi.

Valoració mitja: 9.33