In memoriam

Un relat de: Alberich

No sé si aquell noiet, familiar de grata memòria, ferit i moribund tingué temps de veure, per darrera vegada, l'horitzó encalitjat, compost de grisos, ocres i verds foscos que pugen Serra de Cavalls amunt, des del lluminós mar Mediterrani; tampoc sé si l'aclaparador soroll dels espetecs dels trets i l'aldarull del bombardeig, el distragué de la blavor del cel -on un núvol blanc s'apressava a fugir, empaitat pel cerç implacable-
Mai sabré, si ajagut bocaterrosa, fent un darrer sospir, notà la tèbia humitat de la terra -on sempre s'hi escapoleix un breu insecte- mentre una darrera llàgrima li lliscava cara avall, al adonar-se'n de que tot allò es fonia per no tornar a aparèixer mai més.
" Mare"- diuen que va cridar... i ja no se li sentí dir cap més paraula.

(Gandesa, octubre 2008. Als 70 anys de tot això.)


Comentaris

  • Nonna_Carme | 12-10-2008 | Valoració: 10

    la humanitat deixarà de ser tan "inhumana"?
    Un relat duríssim i colpidor però tendre i entranyable. Va directe als meus relats preferits.
    Una salutació.
    Nonna_Carme

  • Cruel[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 12-10-2008 | Valoració: 10

    i tan poèticament escrit, amb poques paraules ens descrius un univers inmens, la gran perdua d'una vida que poguent tenir futur, va tenir la seva terra per acollir-lo, segurament en alguna fosa comuna, trista realitat de la bogeria humana en qualsevol de les seves funestes varietats d'odi i rancunia.
    No hauria de tornar a passar, però... em sap greu tenir poca esperança, potser un altre dia estaré més animat.
    Bon t´tol, i ben escrit el relat, amb força i criteri, sense molestar ningú, fas una crítica punyent d'un fet esteril, la guerra, l'absurda guerra.

    una abraçada

    Ferran

  • Concentrat,[Ofensiu]
    M.Salles | 12-10-2008 | Valoració: 10

    breu i emotiu.

    I parla de fa 70 anys, però llevat de petits detalls geogràfics podria parlar de molts altres llocs i més actuals, llocs on les guerres segueixen vigents...

    Em venen al cap països com Afganistan, Palestina i Israel, l'Iraq, Guatemala, Colombia... són tants els llocs on pot estar passat això que descrius que no, no es poden anomenar tots....

  • 70 anys [Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 09-10-2008 | Valoració: 9

    De la batalla de l'Ebre? Jo he sentit històries de la boca d'un cosi del meu pare, dures, fredes, horroroses... Al final una guerra!

  • Per tota la lleva del Biberó.[Ofensiu]
    JOANPG | 09-10-2008 | Valoració: 10

    Un bon relat, emotiu, ben descrit i emocionant, d'uns fets que no han de tornar mai més.
    T'acompanyo amb el record de tot el que va viure, com a metge, el meu sogre i com a intendència el meu pare.

Valoració mitja: 9.8

l´Autor

Alberich

39 Relats

203 Comentaris

41482 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
Nascut un mes de maig.
Va treballar de molt jove al tèxtil, mentre estudiava Dret i va anar a parar a l'administració.
Ha estat aprenent de molts oficis, per la qual cosa no és mestre de res.
Li agrada la vida, i cultivar l'amistat, també la mar i la muntanya.
Si voleu comentar alguna de les seves parides, tant si us agraden com si no, us ho agrairà, doncs no hi ha res que més valori que la mútua comunicació i que la gent faci cas del que un hom fa.