HIMNES

Un relat de: Jaumedelleida

HIMNES

Semblen voler ser dues criatures reptant-se,
però ambdues, són igual d’estimades.

“Si em canten, imposo, emociono”, diu una.
“Jo igual, i a més encoratjo”, diu l’altre.

Vaja! Sembla que el dubte no sap on imposar-se.
I hom pregunta: Quin ha de prevaldre dels dos?

És el Cant de la Senyera?
O millor el Cant dels Segadors?

Un, pot ser el més emotiu, vibrant,
i l’altre, ja està bé que en sigui l’oficial.

No cal patir, d’himnes ho són tots dos,
i ambdós, ara més que mai, ens fan falta.



Gener de 2014
(Any prometedor)

Comentaris

  • ELS SEGADORS[Ofensiu]
    Núria Niubó | 24-01-2014

    A mi sempre m'ha fet mal el cor en sentir els Segadors, el Cant de la Senyera m'agrada més a l'oïda i als sentits, però, tot i l'estremença que em produeix, per a mi els nostre himne és "Els segadors"
    Bona reflexió Jaume i molt escaient tot pensant en el Tricentenari.
    Una abraçada amic.
    Núria

  • Emotivitat[Ofensiu]
    nadàlia | 20-01-2014 | Valoració: 10

    Benvolgut Jaume de les belles terres de ponent. és veritat tenim dos himnes i ambdós traspuen emotivitat, poder el cant de la senyera, d'en Maragall oi? té per a mi un component més emotiu; Els Segadors és un cant més de lluita immers en la guerra de successió.Ara, també és evident que el 1714 és molt diferent del 2014. Podríem fer-ne anàlisi social, política, treball, drets de les persones....per tant per quan vingui un altre juny per a mi és millor l'entesa, el diàleg democràtic i la pau sense cap mena de dubte.

l´Autor

Foto de perfil de Jaumedelleida

Jaumedelleida

365 Relats

729 Comentaris

370519 Lectures

Valoració de l'autor: 9.73

Biografia:
Jaume Climent o Jaumedelleida. Lleidatà d'obligació i devoció.
Considerat un observador ciutadà de la seva ciutat natal, fa que a vegades col·labori amb la premsa local, mitjançant Cartes al Director i d'altres publicacions veïnals.

Autor de la novel·la L'ANSIA (Novel.la tèbia) [Gènere eròtic] Editorial CARPE DIEM (esgotada a llibreries, solament disponible digitalment a través del seu blog: Jaumedelleida

Autor del poemari BATECS (Amors, Enyors, Eros) Editorial:HONTANAR

Correu de contacte: jaumedelleida@gmail.com