Havaneres

Un relat de: Naiade

Poc després del capvespre, quant tot just la lluna despunta en el cel, un grup de gent va caminant amb direcció al far de ponent.
Tots els racons van omplint i en forma de cercla es van agrupant coronant fins i tot les roques properes.
Junts anhelem que comencin les vostres cantades!
Ja puja el grup mariner al petit escenari, tot fen gresca mentre fan les presentacions.
Les vostres veus ressonen per tota la badia, entoneu cançons d'ara i d'altres temps. Sons potents que trenquen el silenci i s'alternen amb el batec de les ones que repiquen als esculls.
Acariciats per l'oratge d'aquesta nit d'estiu, ens arriba l'aroma del cremat, que barrejat amb la salabror ens embriaga i enlaire els nostres esperits inflamats.
L'excitació va pujant i emocionats us acompanyem tot fent cors i repicant de mans a bon ritme i amb complicitat.
Preparem-nos i alcem tots el mocador blanc, dons la "Bella Lola" ja esta sonant.
Aplaudiments i ovació general, seguit de cridòria demanant més cançons.
I ja de nit entrada, sota la llum de la lluna, i amb els cors renovats retornem agermanats i plens de joia cap a les nostres llars.




Comentaris

  • descrius una vivència màgica...[Ofensiu]
    joandemataro | 12-04-2011 | Valoració: 10

    on es barreja la música, el cremat, els sons de la natura, les olors, la germanor... molt bonic i complet.

    gràcies per la teva felicitació i per compartir els teus escrits, ets molt amable
    fins aviat, una abraçada
    joan
    fins aviat

  • Moments encisadors...[Ofensiu]
    brins | 02-12-2009 | Valoració: 10

    Que bé que els has descrit, Naiade, m'has allunyat d'aquest hivern que és a punt de començar i m'he sentit prop del mar, escoltant les havaneres.

    El fet d'escriure el relat en temps present, afavoreix extraordinàriament la percepció
    de l'ambient que s'hi respira. M'ha encantat!

    Una abraçada, artista!

    Pilar

  • Les Havaneres són la música de fons[Ofensiu]
    joanalvol | 25-10-2009 | Valoració: 10

    El que m'ha encisat és el paisatge, l'escena que descrius del teu intern, una mena de solitud que et fa gaudir la joia de viure en la pregona germanor.

    Això és poesia

  • J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 22-09-2009 | Valoració: 10

    amb aquestes havaneres que tan be has relatat, m'ha semblat que estava al mar, assegut en una barca gronxada per unes petites ones que al xocar contra els esculls ens esquitxen i refresquen, gracies per aquesta passejada d'estiu

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Records d'estiu[Ofensiu]
    Unaquimera | 16-09-2009 | Valoració: 10

    Sort que he decidit donar per tancat el parèntesi de les vacances i la desconnexió pròpia dels dies d'aire lliure, viatges i descans, i torno a passar per RC i per l'espai dels meus autors preferits abans de què s'acabi l'estiu totalment: sort, et dic, perquè així he pogut gaudir d'aquestes havaneres en el moment adient!

    Has recreat perfectament amb el teu text l'expectació, l'ambient, els detalls, i les referències: "Ay què placeeer sentia jooo cuando en la playa..."
    Quin munt de records m'has despertat, preciosa!

    Per celebrar la retrobada, t'envio una abraçada nova i còmplice,
    Unaquimera

  • Breu i preciós![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 09-09-2009 | Valoració: 10

    M'has fet pensar en les havaneres que sempre gaudeixo a l'estiu al meu poble. És ben bé com ho descrius tu, Naiade.
    Gràcies per fer-m'ho reviure i també pels teus comentaris.
    Una abraçada.

    Mercè

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275661 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com