Ha morT

Un relat de: Àfrika Winslet

Quan em vaig despertar,
havia saltat per la finestra.
(hi ha ocells
que no saben volar sense ales)

No vaig tenir esma
per abocar-me a veure
el seu cadàver, inert, sobre l'asfalt.
(quelcom em deia
que no havia sobreviscut a l'abisme)

Com un nen, vaig fer pipa
abraçat al coixí i panteixant,
amb la ment en blanc,
balbucejant paraules buides.
(ressonava en l'habitació
l'eco de la meva veu muda)

L'amor ha mort
-vaig encertar a dir-te
encara molt confús.
Ho sento...
-només em vas dir tu.


Comentaris

  • indefinida | 16-01-2007 | Valoració: 10

    No sé si és el primer cop que et comento, diria que sí, la veritat és que t'he llegit molts cops i m'encanta el teu estil. Avui no m'he pogut estar de comentar-te aquest poema que em sembla breu, intens i...genial! Et continuaré llegint.

    Petons.

  • M'encanta con juges amb les paraules[Ofensiu]
    marco3434 | 07-12-2006

    Avui t'he descobert, i m'agrada llegir-te.

    Sort

  • Intens i cru...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 05-12-2006 | Valoració: 10

    ... colpejant directament, sense embuts. M'agrada el teu poema, el so de les paraules que t'han inspirat i el ritme que hi has donat. Preciòs, de debó.
    Una abraçada

  • M'has animat, gràcies[Ofensiu]
    BOLZANO | 25-11-2006 | Valoració: 9

    Una escena molt dura, que ningú tindria que viure.
    M'agrada molt l'utilització que fas del parèntesi.

    PD: Com veus al final m'has animat, gràcies

  • Transmet[Ofensiu]
    | 15-11-2006

    la tristesa d'aquesta mort amb claredat; arriba. La tercera estrofa és la que m'ha agradat més:

    Com un nen, vaig fer pipa
    abraçat al coixí i panteixant,
    amb la ment en blanc,
    balbucejant paraules buides.
    (ressonava en l'habitació
    l'eco de la meva veu muda)

    Només tinc una cosa a dir, sobre el següent vers:

    (hi ha ocells
    que no saben volar sense ales).

    Has vist mai algun ocell que sàpiga volar SENSE ales?

  • .....[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 14-11-2006

    Hola xiqueta!

    Té un no sé què de tendresa aquest poema. Un no sé què d'encantador que atrapa. En certa manera enganyes al lector, fent creure que algú s'ha llençat per la finestra, però la darrera estrofa obre les portes i deixa veure el que realment passa. No hi ha amor. L'amor és mort.

    I potser per això només contesta "Ho sento..." no es va dir en alguna pel·lícula que estimar és no dir mai "ho sento"?. Una prova més que no hi ha amor!!

    Fins i tot aquesta darrera estrofa és capaç de transmetre la fredor, la buidor. El lector és pot veure dues figures distants malgrat ser l'una al costat de l'altre. Una estrofa sublim.

    Un poema, ja dic, encantador Àfrika. M'agrada moltíssim.

    Un barret per tu, xiqueta, ple d'amor que mai s'acaba.


    Salz.

  • has preparat...[Ofensiu]
    Capdelin | 14-11-2006 | Valoració: 10

    una bona "emboscada" poètica, has jugat amb la similitud dramàtica, has dibuixat un títol amb genialitat i subtilesa, has tancat entre parèntesis pinzellades i sospirs i has rematat la jugada desxifrant l'enigma al final com qui posa una culleradeta de glucosa en el verí donant-li una suavitat aparent.
    Potser el pitjor de tot no és quan l'amor se'n va... potser el pitjor és quan l'amor se'n va i ell/ella es queda... llavors deu ser com dormir amb un cadàver.
    Tens un somriure de fada i una mà de bruixeta a l'escriure. Saps escandalitzar al lector, saps despertar-lo i colpejar-lo, però al final, ets una marona i li cantes una "nana". je je
    Petons i una abraçada de morT
    PD. Malgrat sóc tan despistat, crec que va ser el teu aniversari, 21?! Felicitats per aquesta edat tan obscena (ja ja ) que et permet fer l'amor amb la vida i en cada llagrimeta dibuixar-hi una rialla i pintar els carrers de verd esperança. Muà! Que la poesia ens segueixi unint i intercanviant paraules i amistat.

  • M'ha agradat moltíssim![Ofensiu]
    Arbequina | 11-11-2006 | Valoració: 10

    Mentres l'anava llegint tenia la sensació que algo no quadrava... i a l'arribar al final s'ha fet la llum. Increïble la manera en què has mantingut la sorpresa que fa que el relat sigui genial.
    Altre cop, un plaer llegir la teva poesia.

    Una abraçada.

    Arbequina.

  • Emelkin | 10-11-2006 | Valoració: 9

    No és dels millors poemes que t'he llegit però és original(enganyes al lector fins a l'últim moment) i expliques una història dramàtica(la part del coixí i la veu buida és màxima! està ben fet! potser massa falt de metàfores pel meu gust(soc així de rocambulesc jejejeje) però està prou bé!!

    apa, me'n vaig cap a la uni!!!

    un patunas al nas!

  • Ja et vaig dir què em semblava...[Ofensiu]
    angie | 09-11-2006

    però aquí és on ha d'anar el comentari, si més no un altre...
    El títol molt i molt gràfic, molt bé la T com a símbol de la creu, de la teulada o del trampolí des d'on es llença...
    Continuo dient que em patina el darrer vers, jeje... però en conjunt m'agrada, m'agrada molt...

    Gràcies pels teus sempre agradables comentaris... aquest d'avui molt original eh??? jajajajajajajajajajaja

    (és broma, guapa)

    angie

  • Ostres![Ofensiu]
    Kristen Clàudia | 09-11-2006 | Valoració: 10

    Quina bona frasse pel que estaves explicant.(ressonava en l'habitació
    l'eco de la meva veu muda). La poesia no me mata, però vaja manera de descriure un desamor, una ruptura...GENIAL!!!
    He entrat a llegir-te i a comentar-te pq he vist el teu comentari al fòrum i m'ha fet gràcia, gràcies.
    Segueix així...aquest pema és una puta canya!

Valoració mitja: 9.71

l´Autor

Foto de perfil de Àfrika Winslet

Àfrika Winslet

107 Relats

829 Comentaris

159668 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Bones!! El meu nom és Laia, vaig néixer a Tarragona però des de ben petita visc a L'Hospitalet de Llobregat (visca L'H!). Tinc vint-i-quatre anys i estudio Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes a la UPC (Campus Nord, Barcelona).
Agraeixo el temps que dediqueu a llegir-me, els vostres comentaris, consells i crítiques...

Per qualsevol cosa, la meva adreça és:
Laia_fiber [arroba] hotmail.com

I, ara, també podeu visitar els meus blogs:
Àfrika Winslet
La otra Àfrika Winslet ...



eeeiiiii, ja és aquí!! Disponible, si el demaneu, a les llibreries!!

ELS ATZURS - CAMINS PARAL·LELS

Ed. Emboscall


Aquest llibre, del que formo part amb un relat, sorgeix d'un projecte engegat fa un any i compartit per cinc escriptors/es d'arreu de Catalunya que mostren, cadascú en el seu estil i des de la seva visió, una història que té com a protagonista alguna persona propera. El llibre, doncs, és dividit en cinc parts ben diferenciades que reflecteixen alhora la visió d'una realitat concreta i palpable i el tarannà literari de cada escriptor/a.


He arribat fins aquí gràcies a set casualitats:

1- Un dia avorrit i gris em va dur a aquesta pàgina.
2- Algunes persones van llegir i comentar els meus primers relats.
3- Després dels primers relats van venir d'altres.
4- Algú em va donar la mà i em va acostar al fòrum.
5- Vaig descobrir EL REPTE.
6- Vaig començar a conèixer en profunditat tot el que és RC.
7- Vaig descobrir quelcom perdut dins meu: l'escriptura.

Ara, no penso perdre-ho mai més.