Fum

Un relat de: diesi

Fum, esperit de les cendres, fill del foc. Ser fum i no ser res. Fum: mil colors barrejats amb gris. M'agradaria ser fum per escapar-me per la finestra de la meva habitació i volar lluny, fins trobar casa teva. Al arribar-hi, hi entraria per qualsevol esquerda i m'esmunyiria fins a la teva cambra. L'emplenaria del meu buit i dibuixaria somriures al sostre, que tu mai veuries.

Ser fum, el perfum dels savis, impregnar de misteri de les teves nits de solitud. Fer-te somiar. Fer-te plorar i barrejar-me amb les teves llàgrimes. Trencar-me amb cadascun dels teus sospirs. Tastar els teus llavis amb gust d'encens i fracàs. Controlar tots els teus sentits i apoderar-me de la teva ment. Passar entre els teus dits i acariciar la teva pell sense tan sols rosar-te. Ser fum per poder mirar-te sense que em vegis i escoltar els teus secrets sense que els diguis. Ser fum i res més.

Ser fum, sols per un instant, després sortiria al teu jardí i em deixaria portar pel vent, flotar. I contra més pugi cap al cel, menys quedarà de la meva essència, fins arribar a formar part de l'aire que respires.

Una vegada vaig ser fum, ara ja no sóc res.

Comentaris

  • Un consell[Ofensiu]
    aaa | 29-03-2007

    Deixa d'escriure relats a la teva habitació i surt a veure el mon que t'envolta. Escriu en una cafeteria, en un banc, en un arbre, dins la piscina, davant un incendi, prop d'un malalt.

    Enriqueix-te, pero fora de la teva habitació, no possis limits al teu talent.

  • reconec[Ofensiu]
    Xocolata i sucre | 07-02-2007 | Valoració: 9

    que inicialment has aconseguit despertar el meu neguit per seguir llegint el relat, hi has estat capaç de barrejar me amb el fum de les teves paraules, fent me navegar per totes i cada una de les descripcions que anaves enumerant. És un text molt aconseguit, que no seria tant sense la frase final. m'ha punxat al cor.

    segueix escarbant a la teva ment!un petó molt fort!!

    chocolata i sucre

    Per cert, em fa molt feliç que t'agradin els meus relats, sempre és agradable saber que n'hi ha que pensen com tu. Gràcies!!!!!!

  • Esperit de les cendres, fill del foc[Ofensiu]
    Gritella | 31-01-2007 | Valoració: 10

    Inspira desig constant en cada paraula i entre paraules se sent la respiració entretallada plena de somnis.

    M ptons

  • magma | 24-01-2007

    olé mbmb que currat !! M'ha encantat ee, molt bo!! Si esque el final el regalet no va estar tan malament ee?? bueno bromes a part. Molt bon text

    mâgmâ & diesi 4 êver

  • indefinida | 24-01-2007 | Valoració: 10

    Brutal! He acabat de llegir el relat i m'ha semblat que flotava com el fum, com aquest fum que tu descrius. M'he encantat, m'has fet venir nostàlgia, perquè m'has recordat que jo un dia també vaig ser fum...i un altre cop, quan algú ens cremi de nou, tornarem a ser fum.

    Petons.

  • Preciós...[Ofensiu]
    MarBlava | 24-01-2007 | Valoració: 10

    jo també vull ser fum!!
    Com sempre la màgia de la teva poesia, m'ha arribat al cor com una melodia tendre i suau.
    Una abraçada!

  • Molt maco[Ofensiu]
    Suzanne | 24-01-2007

    aquest escrit. Encara que maco, no em sembla realment la paraula més adequada. És tendre, profund, intens...Crec que només un amor intens i profund com aquest relat pot arribar a inspirar-lo. Jo al menys ho veig així, perquè m'ha passat. Tens una imaginació desbordant per plasmar el mateix sentiment de formes diverses. Els teus relats sempre m'enganxen. Quin talent!!

  • Bona sonoritat.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 24-01-2007

    Caram... aquest també es fa difícil de criticar. està molt ben escrit, en el sentit que les paraules flueixen com si fossin fum. Hi ha diferents maneres de posar les paraules, una d'elles és atenent a la sonoritat. La sonoritat dels mots, si es té en compte, pot fer que les frases siguin armòniques, com els acords que tu bé coneixes, que flueixin com arpegis, que segueixin línies impossibles d'explicar en un manual. Aquest relat té això, un bon traç dels sons.
    Una vegada li van dir al Ronaldo (el jugador de futbol) que com ho feia per a fer aquelles jugades que acabaven en gol. Va respondre que no ho sabia, que si les hagués de pensar (les jugades) no seria capaç de fer-les. A mi em sembla que amb això de la sonoritat passa el mateix. Escrivim tal com ho sentim a la nostra ment. En el teu cas, i en aquest relat, intueixo que t'ha sortit per pura percepció interior de la sonoritat. I això vol dir que tens futur escrivint.
    Espero que no em passi com altres vegades m'ha passat amb algú altre i en altres llocs. Espero que siguis real i no un professional de l'escriptura disfressat, per dir alguna cosa.

Valoració mitja: 9.75