FUGIR

Un relat de: joandemataro

Rondejo pel passeig,
el so cadenciós de la mar
m'acompanya, discret,
com ha de ser.
La brisa m'acaricia, suaument,
mentre jo intento desenredar
els meus sentiments,
records i emocions
sense fer massa trencadissa.

Fugir, fugir,
fugir és el que vull.
Fugir del present i del passat
de la pena , de la incertesa,
del dolor, de la certesa,
de la por, de l'autocompassió,
de la soledat...

Però com es pot fugir
d'allò que portem dins?


2023@joanabellaneda

Comentaris

  • Passeig.[Ofensiu]

    Ai, ai el teu passeig per el vora-mar del nostre cap-i-casal del Maresme. De nit o de día? Les reflexions diuen que són més intenses quan hi ha lluna plena. M'ha encantat aquest poema teu...perquè m'he sentit reflectit...

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 11-06-2023

    Hola, Joan: Gràcies per comentar-me el meu relat El llibre tímid i que t'haja agradat.
    Et comente que "sóc Rafael", però, deus posar-me en la web de Relats en Català, el pseudònim meu és: Perla de vellut. És així. El tinc des de fa anys aquest pseudònim. No passa res, que em poses el meu nom. A la fi, ja et comentaré més seguit. Ja que et tinc com a favorit.
    Gràcies per ser un bon relataire, que m'agrada molt.
    Cordialment i bona nit.
    PERLA DE VELLUT

  • Pensaments. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-06-2023

    Un poema de reflexió entre els records i els sentiments. No es pot fugir d'allò que portem dins! Dic jo!
    Molt bona la teua reflexió.
    Enhorabona, Joan.
    Si em comentes algun dia, ara en tinc de pseudònim PERLA DE VELLUT.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • UTILITAT[Ofensiu]

    joandemataro,

    Penso que el poema ens parla de tu, sense ficcions. I hi veig un exercici de reflexió, un guaitar endins, un cercar solucions, fins i tot amb una certa angoixa.

    Com han apuntant alguns comentaris, potser aquest problema, en algun moment, també l'hauria escrit jo.

    Salutacions, Fidel Gangonells

  • La passió de fugir[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 29-05-2023 | Valoració: 10

    Fugir reflexionant o fugir sense reflexionar. El teu poema reflexiona sobre la pròpia fugida, el primer pas cap a l'acceptació, la difícil acceptació. Joan, em fas reflexionar i t'ho agraeixo. Una abraçada.

    Aleix

  • Fugir....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 28-05-2023

    I deixar la ment en blanc? Això només es pot fer a estones, el que sí es pot fer és suavitzar l'intensitat d'allò que ens afecte més del compte i buscar solucions, i la mar relaxant, és un dels bons llocs per intentar-ho, i posar fil a l'agulla.
    Bon relat Joan.
    Salutacions.
    Rosa.

  • ai la fugida!!![Ofensiu]
    Atlantis | 28-05-2023

    quantes vegades hagués volgut també fugir!!!