Escenes quotidianes

Un relat de: Mercè Bellfort

ESCENES QUOTIDIANES



"Sí, ja ho deia jo que m'havia tornat malament el canvi. Que fresca! Em volia timar quatre €, la molt incompetent. I jo buscant feina com una boja.
I ella, una caixera de merda, tota mona, en un lloc de treball que ni se'l mereix. N'hi ha per llogar-hi cadires."

…………

"M'estic pelant de fred aquí, agenollat al carrer ensenyant a la concurrència un cartró que intenta fer pena. Rebregat i ple de faltes. Però és que no en sé més. Al meu país en prou feines vaig aprendre a llegir i a escriure. Mals temps aquests per demanar "la voluntat, sisplau"
La gent mira cap un altre costat. És que no hi ha ni un puto euro en aquest barri?"

………...

"Ostres! Que xules aquestes vambes… A veure quant valen? Què? Rebaixades i encara demanen noranta €? Però de què van? Apa, que vagin a prendre pel sac. Seran dràcules? Per a mi, ja se les poden confitar."

…………

"A veure què ens han augmentat aquest any de la pensió? Mira, Roser, misèria i companyia. I tu i jo treballant tota la vida com a burros per cobrar un sou vergonyós. El cas és que hem de menjar i omplir la cistella de la compra encara que sigui a cop d'ofertes. Marededéusenyor, estem ben arreglats."

………….

"Prou, et dic: no t'apuntis a cap més activitat. Si vols, vas a jugar a futbol al carrer. Nosaltres, de petits, ens espavilàvem com podíem i no ens va anar tan malament. Ah! i ja t'estàs esborrant del poliesportiu: si vols nedar espera't a l'estiu que tenim un mar preciós. I si vols fer peses… aquí tens un sac de patates de cinc quilos que t'anirà de conya. Entesos, noi?"

…………..

"I ara com em lligo jo en Guai amb aquests pèls que em tapen els meus seductors ulls? A veure si la mestressa té compassió de mi i em porta d'una vegada al saló de perruqueria canina"

............

La Cèlia, L'Ebrahim, l'Albert, En Joan i la Roser, l'Adrià, la Cuqui i tants d'altres passegen així per la vida. Tots plegats estan preparadíssims per veure aquella pel·lícula de fa uns anys titulada: "¿Qué he hecho yo para merecer ésto?
És clar que sempre la poden anar a llogar a un vídeo club. Però… ja no sé si valdrà la pena perquè els clavaran tres euros…
EUROS, EUROS!!! I pensar que sense la U serien mil vegades més feliços, òndia ja!

Comentaris

  • Amb quina destresa[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 14-06-2009 | Valoració: 10

    i simpatia descrius aquestes escenes quotidianes. Escenes que sens dubta encaixen en situacions de la vida real avui encara molt més complicades que el dia que ho vares escriure. Molt encertat Mercè.
    Una abraçada

    J. Lluis Cusidó i Ciuraneta

  • Molt bones aquestes...[Ofensiu]
    Romy Ros | 16-04-2009 | Valoració: 10

    escenes que breument descrius amb tanta maestria. Crisi per tot arreu! menys en els teu domini del lleguatge i les històries quotidianes! Felicitats!

  • Molt bons...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 25-02-2009 | Valoració: 10

    aquests retalls de vida quotidians, Mercé. Segur que les paraules que diuen els teus personatges encaixarien en moments i situacions viscuts a molts barris.
    Com sempre, un plaer llegir-te. Sempre que ho faig em fas venir un somriure, i mira que és d'agrair!
    Una abraçada

  • per sort....[Ofensiu]
    4punts | 13-02-2009

    no tot es compra. Encara queden coses gratuïtes i entre elles jo en destaco el somriure.
    I en aquests temps, t'asseguro que si més no riurem molt i molt

  • Real...[Ofensiu]
    Naiade | 06-02-2009 | Valoració: 10

    En efecte tot tan quotidià que no t'has deixat ni un detall. Tot ho mouen els diners i sembla que cada cop en tenim menys. Has fet un bon anàlisis de la situació actual. A pesar de no voler riure de les penes que ens rodegen, no he pogut evitar-ho al llegir el del pobre nen que li proposen fer peses amb un sac de patates ( pobres pares, potser no poden pagar-li) però l'he trobat molt ocurrent.

    Una forta abraçada

  • Ai, Ai, Ai.[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 02-02-2009 | Valoració: 10

    Reals aquestes escenes.

    Si em permets...gairebé totes són negatives o descriptives de situacions, reaccions negatives.

    Amb respecte, t'animo a escriure un altre Relat sobre Escenes quotidianes positives.... costa un mica més, però en hi han.

  • Crisi quotidiana[Ofensiu]
    Unaquimera | 02-02-2009 | Valoració: 10

    Ai, si, Mercè! El món va com va... i està una mica constipat, contaminat, globalitzat, desencisat, maleducat, afectat, ... en definitiva: està en crisi el nostre món, la nostra cultura i la nostra economia!
    El que no sé com està és en Facundo... ?
    He llegit atentament els pensaments de la Cèlia, L'Ebrahim, l'Albert, en Joan i la Roser, l'Adrià i la Cuqui, però els d'aquest altre al que et dirigies en la introducció no els he trobat... Ara penso que potser Facundo és el que treballa al vídeo, el que ens cobra els tres eurets quan anem a llogar una peli "d'evasió" que ens permet oblidar per una estona com està el món... és ell? Si l'he encertada, dóna-li records de part meva: ara fa dies que no hi passo perquè no puc gastar ni un euro en coses d'aquesta, que estic estalviant tot el que puc: tu deus recordar d'aquella frase filosòfica i transcendental que deia: "tacita a tacita..." Això és que estic fent com a mesura anti-crisi!
    ;-))

    Ah, una altra cosa: En el teu darrer comentari em deies: "Veig que el tema "vestimenta" dóna molt de sí. I més ara, en plena temporada de rebaixes, malgrat la crisi." Certament, el tema dóna molt... i més! Sempre ha donat joc... si vols comprovar-ho, entra aquí: Joguines de dona. És un altre recurs en temps de crisi...
    ;-P

    I ara mateix t'envio una abraçada gran, sense recàrrec,
    Unaquimera

  • Esdevenim preus[Ofensiu]
    Avet_blau | 01-02-2009 | Valoració: 10

    Escenes que roden sempre al voltant del diner, maleït impostor.
    i poca cosa que no es pugui pagar amb diners
    esdevenim preus i abandonem sentiments...
    perquè no es paguen.
    Avet

  • Imatges de la crisi[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 01-02-2009

    n'hauries de dir. Ja tens la base per a un relat de caire coral, dins d'un barri, serviria per a un guió de sèrie televisiva, ara sols et cal desenvolupa els protas, i endavant les atxes.
    Començar el diumenge amb la teva ironia realista no està malament del tot. Ens veiem el proper!

    Ferran

  • M'han agradat[Ofensiu]
    nuriagau | 01-02-2009

    M'han agradat aquestes escenes euròtiques (seguint el joc de paraules del final del relat).

    Núria Gausachs i Cucala

  • Sempre m'agrada llegir-te[Ofensiu]
    Josoc | 01-02-2009

    Boníssimes aquestes reflexions! Dignes de tu.

Valoració mitja: 10