ERA DE GEBRE

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Marieta voleu que us bressoli el nen?
Si Clara maca, em faràs un gran favor.
I la Clara als seus pocs anys bressola el nen veí, també li fa moixaines i pensa li agradaria tenir un germanet en qui jugar, es filla única.
I així un dia rere l’altre i la Marieta com a pagament,li dona una llesca ben grossa de pa amb vi i sucre, per berenar.
Fins que un dia el nen de la Marieta es va posar malaltó, la Marieta el va portar al metge però el nen no millorava.....
Al sortir de l escola la Clara va veure dones que feien via cap a la casa de la veïna i li va estranyar.
Al empènyer la porta com sempre crida Marieta voleu que us bressoli el nen ?
I va veure l’infanto dins el seu bressol, cobert de roses, molt blanc i dones ploroses , la Marieta entre sanglot i sanglot li contesta.
No Clara, el nen es mort, ja no el bressolaràs mai mes.
I la Clara corregué cap el bressol, li feu un peto, però la careta tant estimada era de gebre.....
Una dona l’estirà i la mare la consolava, aquell dia la nena se li va morir una mica la seva infància,així m’ho explicava sempre.

Comentaris

  • Emocions[Ofensiu]
    Bonhomia | 02-05-2015 | Valoració: 10

    Merci, Montse, per comentar-me el "Desolació". Pot significar una fugida del tedi, de la rutina, dels sentiments odiosos, etc. En fi, de qualsevol cosa dolenta.

    El teu "Era de gebre" crec que està molt ben escrit. És molt realista, colpidor i arriba a l'ànima. Penso que aquest tipus de relats són necessaris, doncs si no fóssim realistes no sabríem com agafar-nos les emocions, tant les bones com les dolentes. Un plaer llegir-te.


    Sergi : )

  • Molt reali ben escrit[Ofensiu]
    Miquel Pujol Mur | 30-04-2015 | Valoració: 10

    M'ha encantat poser llegir el teu relat. Per desgràcia en certa época molt real

  • Impactant[Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 30-04-2015 | Valoració: 10

    Hola montse. Crec que he de felicitat-te, encara que siga amb un poc de retras pel sant i també pels ja més de seixanta relats magnifics que has fet. Aquest en concret m'ha agradat molt. Expliques amb gran economia de paraules un fet tràgic, però aconsegueixes una gran intensitat expressiva. Quasi plore i totquan el vaig llegir. Ho dius d'una manera, bé, com només tu saps. Ens veiem. gracies també per comentar-me.

  • Una història colpidora[Ofensiu]
    brins | 28-04-2015 | Valoració: 10

    Amb quina senzillesa ens expliques profundes històries, Montserrat. La majoria són bocins de vida que el lector també ha viscut. Felicitats!

    Pilar

  • Vida i mort[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-04-2015 | Valoració: 10

    La vida i la mort, tan properes i tan distants! La vida de la nena i la mort dins el bressol. Malgrat la duresa del relat, em queda la poesia de la lírica escrita, els diàlegs propers i el voler de la nena. Una forta abraçada, Montserrat i moltes, moltíssimes felicitats pel teu sant! Un petó!

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

322106 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.