En aquell lloc estrany...

Un relat de: gypsy

En aquell lloc estrany, esquerda d'un món insòlit,
s'amuntegaven centenars de persones
destruïdes per la foscor de la por.
S'arrapaven uns als altres, per sentir un cos,
una vida bategant en aquell infern de misèria.
I els nens, els nens ja no eren infants,
eren una altra cosa indescriptible,
uns ulls esbatanats, interrogants i tristos
amb l'ànima perduda i deslligada.
Ni una llàgrima volia fer el seu camí.
Havent vist aquell horror
la mirada se m'assecà,
quedà suspesa en el pensament inconscient.
I encara arrossego la terrible imatge
dins el meu cap adolorit de dolors aliens.
I res em conhorta.
Només la mort, amb el seu dolç esguard.

gypsy

Comentaris

  • La mort...[Ofensiu]
    onatge | 10-08-2008 | Valoració: 10

    que sempre ens acompanya a un lloc estrany...

    Salut.
    onatge

  • Vinc de fer-me un fart de llegir relats i poesies per aquí dins i...[Ofensiu]
    Florenci Salesas i Pla | 14-03-2007 | Valoració: 10

    ... i ja tinc el cap com un timbal. Moltes coses m'han agradat, d'altres m'han deixat indiferents i unes terceres senzillament no m'interessaven o jo no els interessava a elles.
    No em queden massa forces de comentar rés però, diguem extrany, aquest poema m'ha deixat petrificat a la cadira. No sé si serà que tinc un dia "raro" o que realment és boníssim (les dues coses sospito que són prou certes).
    Nomès et vull descriure't el resultat de tot plegat: m'has fet plorar d'emoció.
    Moltes gràcies!

  • Desde la foscor[Ofensiu]
    Elm de Tuïr | 06-01-2007 | Valoració: 10

    Es rar veure un poema que ens remogi tant. Un altre cop em tinc de rendir a un poema teu. Es facil endinsar-se dins l'horror de forma indirecte, pero aixi només s'entrelluca la superficie. Per els poetes es feina que en poques paraules torvin i facin reflexionar al lector, cosa que tu ho resolts molt bé.

  • la vera [Ofensiu]
    jaumesb | 17-11-2006 | Valoració: 10

    llum
    sols és en el teus ulls

    pot ser l'inici d'un poema

  • La bellesa de la sordidesa[Ofensiu]
    blaumar | 20-10-2006

    M'agrada però més l'estil contingut en escriure que llueixes.

  • quan la fam...[Ofensiu]
    Capdelin | 18-10-2006 | Valoració: 10

    el dolor i la mort s'apropen als ulls d'un infant, no tenim perdó, no hi ha prou versos per cridar.
    Quan la llum i la vida eixen dels ulls dels infants com d'aquests dos solets de la foto... respirem tranquils i admirem la creació. Felicitats, marassa!!!
    Una abraçada

  • Hola ...[Ofensiu]
    Carles Malet | 15-10-2006

    "gypsy-queen" de RC!

    Pel que sembla, els teus poemes acabaran essent una referència a RC. Només dos comentaris marginals i "out-of-the-box", doncs per valorar la forma i el contingut dels teus escrits ja hi ha poetes que han deixat abans els seus meditats i valuosos comentaris.

    1) El llenguatge: on as aprés a escriure amb tanta correcció? Quan he llegit el teu "conhorta" m'he dit a mi mateix "Typing mistake ..." He hagut de recórrer al diccionari per reconèixer que tant "confortar" com "conhortar" són correctes en català ...

    2) Les teves filles, poemes de carn i ossos, guapíssimes. Felicitats per la part que li pertoca al Manel ....

    Una abraçada,

    Carles

  • La tragèdia , per exemple, podia ser aquesta:[Ofensiu]
    Esquitx | 12-10-2006

    Un curt article "De tu a tu", d'ALFRED BOSCH (avui,12 D'OCTUBRE 2006), ha fet justícia a un "colonitzador de Guinea, el Tinent Ayala," comentant un llibre de Gustau Nerín.
    En copio unes frases:
    "A prop de la jungla, tinent Ayala, havies muntat el teu fortí de violéncia i despotisme. Diuen que una nit, fart de sentir els plors dels infants, vas ordenar que clavessin fulles de plàtan a les cabanes d'on provenien els gemecs. L'endemà, amb sang freda, vas tirar els nadons molestos a la foguera - i
    llestos-..."
    ...Una petita mostra de com colonitzava la Guinea "espanyola" -per excepció- un representant de la Raza, el dia de la qual avui celebra Espanya...

  • Molt emotiu[Ofensiu]
    roda03 | 10-10-2006 | Valoració: 10

    Hola gypsy,
    Acabo de llegir el teu comentari i la veritat és que m'ha omplert moltíssim les meves esperances d'arribar a sentir el que escric i alhora escriure el que sento.
    Poques vegades, molt poques, m'atrau fer comentaris sobre un escrit, més que res, perquè no sé si tinc prou dret a fer una crítica.
    Vivim en un món excessivament desgavallat i sorollós i jo el que pretenc és molt senzill : llegir i escriure versos i poemes i compratir-ho amb persones com tu i d'altres de relats, que indiscutiblament féu el món de la poesia mes esvelt, esperançador i noble.

    Un brindis per les teves paraules plenes de poesia i d'una forta sensibilitat, i ja en tinc prou.

    Roda03

  • Aquest poema és meravellós (i volia posar perfecte, però això, la perfecció, no existeix)[Ofensiu]
    Arbequina | 10-10-2006 | Valoració: 10

    M'he quedat francament com colpit per la bellesa i excelència d'aquesta poesia. No hi ha res a destacar, sinó tot el poema, cada una de les seves parts; tot i que si em forçessin a fer-ho, et diria que els tres primers versos són una obra mestra. Gràcies per aquest poema.
    Normalment odio ficar nota, però avui un deu m'ha semblat poca cosa, sento no poder ficar més que deu.
    I disculpa lo exagerat que sóc, però l'impuls del moment m'ha pòrtat afer-te un comentari així.

    Una forta abraçada.

    Arbequina.

  • No és un món...[Ofensiu]
    AVERROIS | 09-10-2006 | Valoració: 10

    ... Tan insòlit, és el nostre. El tenim al costat de casa i no ens adonem de que hi és.
    Un bon relat, tan real com la mateixa vida.
    Mercés pels teus comentaris, com pots suposar estic totalment d'acord amb tu. Una abraçada.

  • Estrany[Ofensiu]
    Bruixot | 09-10-2006

    el plany que ens mou
    la serp que s'arrossega
    a la selva, a la selva,
    inconscient de la mirada
    seca i a la Meca,
    et diu el que veus
    ¿i que veus?
    la tropa de l'elefant
    la feresa imaginària
    la llàgrima de cocodril
    que la mentida cou
    i com cou!
    Cou als ulls i
    cou als dits i
    cou a la cama
    i al genoll
    que si t'arreplego
    te l'estampo
    al mig dels morros
    Fi

  • Això de comentar poemes,...[Ofensiu]
    rnbonet | 09-10-2006

    ...xicona, se'm fa més estrany que pujar al Kilimanjaro. Ho he dit més de cent vegades: els "renglons curts" no formen part del meu vocabulari.
    M'ha semblat, així, d'impressió primerenca, com una visió de l'Infern d'aquell senyor antic italià tan famós anomenat D.A. No ho sé. I això que alguna vegada, per provar, també he escrit sense acabar els renglons com toca. O siga, al final.
    Molta salut i molta rebolica!

    PS.
    1.En certa forma, el Carles té raó. "MALGRAT" és masclista. Intemporal -fora dels temps (o aprofitable per tots, perquè 'sempre'? hi haurà)-, però amb una certa dosi d'anti-masclisme (només cal fixar-se en la forma descriptiva de les mans)que les dones heu copsat molt bé.
    2. El masculí de 'xicona' és 'xicon'

  • Colpidor[Ofensiu]
    Xitus | 08-10-2006 | Valoració: 10

    Ostres gypsy,
    només dir-te que m'has fet ben bé reflexionar, si és que no hi penso prou, sobre els diferents registres pels que passa la nostra "consciència vital" (no he trobat un terme millor...), a vegades tan segurs ens sentim, tan aferrats a la vida, a vegades neutrals, ja ens està bé, però, aix...Sovint tan vulnerables i volàtils. És un joc de miralls que sovint costa manejar.

    Respecte els teus comentaris, moltes gràcies, faràs que em posi vermelló!!

    Tinc ganes de publicar més. Intentaré superar el bloqueig, a vegades tan sols de publicar coses ja escrites...

    Un petó fort!

    Aleixitus.

  • quan...[Ofensiu]
    Capdelin | 07-10-2006 | Valoració: 10

    el dolor és immens, la situació caòtica, l'esperança nul-la i l'ànima negra... llavors la mort somriu i crida... però és un efecte òptic emocional: cal rebutjar-la!

    ( La finestra
    és un parrac de llum
    en la paret )

    A l'albada
    segueix adormida
    al meu costat, nua,

    respirant intencions
    de posseir-me amb maniobres
    en fred,

    amb el puny ple
    de pastilletes roses, blaves
    i brunes.
    ( Un dia se li anirà la mà
    i no despertarà )

    Mogrons de llum i fina llana negra
    en el pubis.

    Obre les cames
    oferint-me refugi amb úter humit,
    invitant-me al retorn per acabar
    el cicle.

    La rebutjo.

    La MORT vol ser la meva mare
    a l'inrevés.

    ERAM, l'anomenaré... ERAM.

    Jugues amb l'abstracció, el misteri, la universalitat del dubte... amb una perfecció espectacular. Perfecte.
    Petons i una abraçada
    PD. sobre el meu poema LLETJA volia expressar (sense aconseguir-ho) que la lletjor no pot ser un impediment de tancament social. Cal perdre els prejudicis i plantar-se a la taula amb la resta dels invitats i que ells, si són intel-ligents descobreixin qualitats de la persona tapades per la lletjor. El ganivet a la mà, vol demostrar que no té por de portar una vida normal, costi el que costi.

  • La contundència de la paraula[Ofensiu]
    El follet de la son | 06-10-2006 | Valoració: 10

    És clar que el text té un sentit, però no aconsegueixo intuïr-lo. Parles sobre quelcom que ha de venir? És un text amb projecció de futur? O és realment una experiència viscuda de la qual n'has amagat el nom perquè el text reflecteixi una idea universal? Els innocents de la guerra, de qualsevol guerra?
    Un text com un llamp que traspassa, cru i despullat com els ossos d'un cadàver.

    Felicitats, moltíssimes.

  • el sol[Ofensiu]
    jaumesb | 05-10-2006 | Valoració: 10

    surt després de besar la lluna

  • Lady_shalott | 04-10-2006 | Valoració: 10

    que no puc parar de repetir-ho, oh, se'm ha quedat la veu en queixa, en una mena de sospir que muda la pell entre la sorpresa i la commoció...

    Però espera, em deixes paladejar a poc a poc cada una de les lletres? Em deixes pensar tranquil·lament entre aquell parell de batecs en que ha quedat atrapada la meva ànima?
    Fa poc, acabava de llegir un fragment d'un article que deia així:
    "Què deuen ser els poemes, aquests éssers malaltissos que han de reposar, com els fills dèbils de la família?
    [...] en les coses que sents com a sentències, poques vegades hi penses de veritat..."

    Repòs etern, mort. Realment les paraules reposen? Fins i tot parlant d'aquest mateix repòs la queixalada de la mort no acaba mai d'arribar a elles.
    On l'has vist, aquest ample canal, aquesta riera ampla d'imatges per on tan sovint t'hi passeges?
    M'han vingut al cap petits sepulcres blancs, tots disposats en filera, tan... oh!

    Però Gypsy... on és, no el veig, no aconsegueixo per enlloc trobar aquest dolç esguard de la mort, només quan ella em mira, només quan la mirada recau en mi llavors puc apreciar-lo... però si no el seu rostre se'm deforma com en un mirall convex...

    Mmm, demanar-li consol i reconfort a la mort... però aquest lloc tan estrany, aquest indret simbòlic decadent se'm apareix ara amb por i nitidesa....
    No deixis d'escriure,
    La dama de Shalott

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

449854 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu