Em vas robar l'estiu per regalar-li a ella

Un relat de: diesi

Ahir va ploure. Va ploure molt. Avui, però, hem pogut anar a la platja. El mar està calmat. Estiro la tovallola a terra i m'hi assec a sobre abraçant-me les cames. I miro les onades. I penso en tu.
I en ella.
I en mi.
Penso també en el que em vas dir ahir, el dia quatre d'agost de dos mil sis. Que ho deixéssim. "Per què?" vaig preguntar. "Per ella", vas respondre. I ja està. Aquí es va acabar tot. Aquí es va acabar l'estiu per mi. I aleshores va començar a ploure. A ploure molt.
Llavors penso en el passat. Un passat que un dia va ser present. Penso en aquells dies en què em deies que m'estimaves i que ho faries sempre i jo, il·lusa de mi, et creia. Ara ja no. Però no puc deixar de pensar en tu.
I en ella.
I en mi.
Segueixo mirant el mar mentre un ventet suau acaricia la meva pell, igual com ho vas fer tu un dia. De sobte un nen (d'uns vuit o nou anys) s'interposa entre els meus ulls i l'horitzó. Aquest nen, a part de ser un nen, és el meu germà. Juga despreocupat per l'aigua, sense pensar ni en tu, ni en ella, ni en mi.
És en aquest moment quan em pregunto per què penso en tu. La resposta és ràpida i curta: perquè t'estimo. Però en ella, per què hi penso? Fàcil. Tu i jo hem compartit massa presents (ara passats), per què ara arribi ella i se'ls endugui tots. Una última pregunta: en mi, per què hi penso? Perquè ara que tu te n'has anat amb ella jo m'he quedat sola, sense cap esperança. Sola, recordant el passat, que ara sembla molt llunyà, gairebé tan llunyà com ho és l'horitzó de la meva tovallola.
Crido el meu germà perquè surti de l'aigua. Marxem. Recullo les meves coses. Les dues tovalloles les guardo dins la bossa, i els pensaments m'agradaria llançar-los al mar. Potser així, algun dia arribarien a aquell horitzó que ara sembla tan i tan llunyà. Però no és tan senzill, així que els fico dins la bossa per tal de seguir pensant en tu, que em vas robar els dies d'estiu.
I en ella, que se'ls ha quedat.
I en mi, la que ho ha perdut tot, menys la memòria.

Comentaris

  • Cincdos | 07-01-2010 | Valoració: 10

    Massa humana, supós!
    Una dolça abraçada!

  • Estic segura[Ofensiu]
    RATUIX | 28-09-2007 | Valoració: 9

    que aquesta memòria es la que et salvarà sempre. La que et farà produir relats com aquest. El dolor queda ben plasmat i evocat, es un escrit viu i real.
    Sempre tindràs on agafar-te, hi molta vida aquí, en les teves paraules.

  • sentiments fets paraules[Ofensiu]
    ixnuir | 28-09-2007

    després de llegir "l'estel" (que no sé per què carai se m'ha acudit pensar que seria el teu primer relat) n'he anat llegint d'altres i tots m'han emocionat molt, fins que he volgut anar a buscar el primer de tots i... uff
    potser massa ensucrat pel meu gust, però tan real! tan ben explicat! tan sentit! tan viu i tan jove!
    amb catorze anys has fet això i jo, que en tinc disset, no me'n sé avenir, em fa quasi vergonya haver començat aquí d'una forma potser un pèl prepotent...
    bé que sàpigues que m'entusiasma com escrius, que t'he posat a la llista d'autors preferits i que m'encantaria xerrar amb tu pel msn. et puc agregar?
    una abraçada,

    ixnuir

  • Em sorprens.[Ofensiu]
    impostor | 23-04-2007 | Valoració: 10

    Després de llegir-me la majoria dels teus relats, m'ha fet gràcia passar a veure quin era el primer relat que havies publicat, pensant que seria el pitjor, però és realment magnific. A la fotografía aparentes ésser una noieta jove... No m'ho acabo de creure. Sens dubte promets.

  • uff... m'has retratat[Ofensiu]
    Yáiza | 18-11-2006

    els sentiments d'ara mateix, d'avui mateix, exactament així, però sense estiu, amb tardor.

    Has retratat els meus sentiments, que potser ahir eren els d'ella.

    M'ha arribat al fons del cor... buff! I està molt, però que molt ben escrit, de debò! He llegit la teva bio, i ets tres anyets més petita que jo... i aviat faràs anys! Et fa res que t'agregui al msn?

    Un petó, maca!!

    Yáiza

  • M'agrada molt com escrius.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 17-11-2006 | Valoració: 10

    Després de llegir aquest relat he mirat la teva biografia diverses vegades, he verificat la data de naixement, i m'he sorprès una vegada i una altra de descobrir que tens justet justet catorze anys.
    La teva prosa és perfecte, escrius molt bé, per això he mirat tantes vegades la data de naixement; tan de bo la mitjana del nivell d'expressió lingüística del país en la gent de la teva edat fos la teva. A banda d'això el relat és interessant, encara que no deixa de ser una mena de pagina d'un diari personal, segurament autobiogràfic. t'animo a presentar-te al repte i endinsar-te en el món meravellós de la ficció.
    Et felicito per la teva manera d'escriure.

  • No te dret de robar-te l'estiu..[Ofensiu]
    Fada vermella | 26-10-2006

    Vaig passar per este relat fara un temps.. no se quan exactament.. i em va agradar molt.. i hui que he tornat a caure a aquest relat no me pogut aguantar de deixarte un comentari per dir-te que m'el llegiria un cop i altre.. i altre..
    El llegiria per tu..
    Per ell..
    per ella..
    I per la meva satisfaccio personal de llegir-te!

    ! bes!

    Fada vermella.

  • precios[Ofensiu]
    sucdetaronja | 22-10-2006 | Valoració: 10

    m'ha agradat molt... conec aquests sentiments. fan molt de mal. vinga un bes de tot cor. està perfecte

  • Molt bé!![Ofensiu]
    hilderoy | 13-10-2006 | Valoració: 10

    La frase final m'encanta...

  • bufffff[Ofensiu]
    Perestroika | 05-10-2006

    he plorat tant, però tant...

  • per un dolç estiu...[Ofensiu]
    Noia de vidre | 29-09-2006 | Valoració: 10

    un relat perfecte... molt ben descrit cada situació m'ha encantat!!
    encantada de llegir-te.


    **jo i ella i tu....**

    un petonet fort de vidre!!

  • i nosaltres[Ofensiu]
    Unaquimera | 29-09-2006 | Valoració: 10

    Una descripció ben feta, tant de la situació, com dels sentiments, com de l'entorn.
    He gaudit d'aquest relat, molt ben trenat, elaborat amb cura per a crear una atmosfera que t'atrapa i un personatge que se't guanya potser perquè tots tenim algun "ella" i algun "tu" en la nostra història; també un mar davant i una pluja i un "perquè" i un horitzó i una memòria... i, per sort, una certa capacitat per a l'oblit!

    Un bon començament, noia! Espero poder continuar llegint coses teves.
    De moment, t'envio una bona abraçada de benvinguda,
    Unaquimera

  • M'ha agradat el teu relat.[Ofensiu]
    marco3434 | 29-09-2006 | Valoració: 9

    Els comentaristes no abunden. No et preocupis si tarden en arribar-te els comentaris. Es un bé escàs com els homes intel·ligents.

    Jo ja en tinc prou en que em llegeixin. Tinc un relat amb el trist record de 12 lectures, i crec que al meyns tres son meves.

    El relat està molt bé, a mi m'ha agradat molt, és senzill i sentit que per a mi són dos qualitats importantíssimes. Crec que tens fusta i xic a xic ens ho aniràs ensenyant.

    Sort.

  • eiss...[Ofensiu]
    bigbang | 28-09-2006

    Gràcies per haver comentat el meu relat....

    m'ha agradat mol t el teu text... jo no en tinc 14, sino tretze, però penso que entre els nouvinguts a la web ens hem d'ajudar i comentar-nos... que si no no ens llegeix ningú!!!

  • Jopetas...[Ofensiu]
    diesi | 28-09-2006 | Valoració: 10

    jope... k algu em posi algu... on estan els lectors en aquesta web?? :'(

    Ei, que ara no penseu k sempre sóc així, però esque m'aburreixo.

  • diesi | 28-09-2006 | Valoració: 10

    Si algú llegeix això pensara que sóc... patètica?... Jo mateixa m'haig de auto-criticar. A vera si ens animem a llegir els meus textos, que n'hi han de pitjors. suposo.

    Si algu està interessat agregar a natdiez@hotmail.com podràs parlar amb l'autora i insultar-la a la cara xD. No, però per parlar i tal... No se, si us agrada com escric...

  • molt b[Ofensiu]
    diesi | 28-09-2006 | Valoració: 10

    està molt bé aquest relat eh? felicitats

Valoració mitja: 9.78