Els calaixos

Un relat de: zigonni balcatrena

Podriem dir que en tots els calaixos de tots els mobles de totes les cases hi ha universos paralels. La seva foscor, el seu hermetisme, els ampara als ulls dels seus amos. Concebuts per amagar la lletjor del que està escampat o és sospitós d'ofendre el sentit estètic, els calaixos suposen no tant el triomf de l'odre com del materialisme desenfrenat i del llibertinatge neopragmàtic. És difícil trobar un calaix buit, espècie en extinció. Les més grans aberracions associatives han tingut lloc a dins d'un calaix. Encenedors amb llibretes del banc, grapadores amb aspirines, carregadors de mòbil amb esqueles de difunts, condons amb tornavisos per ulleres, agulles d'estendre amb calendaris caducats…Passin i vegin! el que allà fora és inadmisible, aquí dins ho podrà veure!
Els calaixos viuen gairebé en una eterna nit, estroncada de tant en tant per una mà sense escrúpols que remou nerviosa els objectes fent-los rebotar contra les parets causant gran xivarri i crits de dolor. Histèrics, els "habitants" debaten qui d'ells en serà extret. Tot és molt ràpid. Confusió. La mà es retira i tanca el calaix com un carceller. Després, silenci. Torna la nit i el misteri d'allò que roman ocult. Qui sap què s'hi esdevé, si futileses que no van enlloc o epopeies que superen en trascendència qualsevol gesta de la història de l'home!

Comentaris

  • Podríem dir[Ofensiu]
    RFS1984 | 10-11-2008 | Valoració: 9

    que els calaixos són més àcrates que en Bajunin, jeje!

  • REREFONS...[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 30-06-2008 | Valoració: 9

    T'has posat a pensar en les coses que queden d'arrera d'un calaix? També es increible.! No t'has trobat mai de no poder tencar un calaix durant una setmana o més i de cop i volta el treus i en retires uns mitjons del darrera? Quedes ben aliviat en veure que el que semblava un obstacle que no et permetia d'amagar les teves coses en un moment a quedat superat! Molt divertit i veridic... Hi hauria d'haver un refrany que digués: Digan com tens els calaixos i et diré com ets!!! Veritat?

  • Fenomenal!![Ofensiu]
    Dorat_relataire | 25-06-2008 | Valoració: 10

    És un molt bon relat, i té molta imaginació. Felicitats.

    Hauré de mirar amb uns altres ulls els calaixos de casa meva, no sabia pas que ells fossin tant poètics...

    Et recomano fer un relat paralel, però per una identitat de casa molt més pública: els pósters, expressió que tothom pot veure a les parets (o els quadres, que tenen paralelismes). ¿Perquè no t'hi animes?

  • Molt desencalaixat[Ofensiu]
    Epicuri | 23-06-2008

    M'ha semblat el teu relat, o pot ser millor hauria de dir, ben encalaixat...

    M'he ben sentit vivint marginat dintre d'un calaix...ja sento cundir el pànic mentre la espantosa mà irromp en mig del caos...

    Gràfic, explícit, original, suggerent i més sintétic que aquest comentari.

    Que tal passar una temporadeta a un agradable calaix de llençols blaus, ben nets i doblats?

    això sería d'altra calaixera...
    a rellegir.

    Deso el teu relat a la meva calaixera, la dels llençols vui dir. O no?

  • Abs | 17-06-2008

    calaixos,
    infinita font d'inspiració!

    m'ha agradat

  • Una segona part...[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 16-06-2008

    d'aquest relat, seria un diàleg entre els diferents estris, a l'estil Rubianes amb el seu monòleg de les tapes d'un bar, en tancar l'amo al vespre. En podria sortir una esbojarrada história dels problemes que ofereix viure en la foscor, i amb les seves connotacions socials. Vinga, anima't.

    Ferran.

  • tinc calaixos[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 15-06-2008 | Valoració: 10

    Interesant i engrescador aquest viatge pels calaixos.

    A partir d'ara, deixo un calaix buit.

  • molt bo[Ofensiu]
    Lior | 14-06-2008

    fer un relat de quelcom tan quotidià com són els calaixos, i, tanmateix aconseguir sorprendre el lector... Felicitats!

  • relat breu és això[Ofensiu]
    lluisba | 04-06-2008 | Valoració: 10

    Ser sintètic però alhora tenir un lèxic i crear moltes imatges en poc espai. Et felicito

Valoració mitja: 9.6