EL VIRTUÓS

Un relat de: MariaM
Aquest títol em crea un cert dubte a l’hora d’escriure’n alguna cosa. Ho he comentat amb una coneguda i s’ha sorprès. “Però, n’hi ha?” . M’ho ha dit rient. Podia contestar amb un sí i que jo en tinc un a casa, però, encara la conec poc i no vull que em prengui per carrinclona, no en sóc. Es referia a l’home virtuós en l’accepció positiva, dels que dubta que en quedin. No vull ferir sensibilitats, ni entrar en dissertacions “cansines”. Per cenyir-me al títol, he preferit quedar-me amb el que em va enamorar d’ell, el títol ho diu tot. La història no és ni original ni massa creïble, però és la meva; és el que hi ha. El meu home ho té tot. És dels pocs o molts que encara en queden. Aquest és un dels secrets més ben guardats que tinc, i no és l’únic.
Fa uns anys que som casats; va ser un casament sense rebombori, en la intimitat. Fa tants anys, com els que va començar una nova vida per nosaltres, en una nova ciutat; tot de bell nou i tot bo. Ell, un virtuós del piano i jo una alumna seva, molt aplicada i entregada.
Just abans de començar la gira per centre Amèrica, fou quan va sofrir el greu accident que va estar a punt de llevar-li la vida. La vida la salvà i la gira també, amb certes variants. Fou el manager qui tingué la idea; la meva bogeria el secundà i la bonhomia de l’Artur ens deixà fer. Em donà tot el recolzament i coneixements possibles. Seria la seva substituta durant la gira! No era suplantació només un secret a tres.
Amb ell i en concerts privats havíem tocat junts; confiava amb mi, amb la meva passió i sensibilitat per la música, em cedí el nom, la seva persona i em va empènyer vers l’aventura. Aquell estiu vam treballar amb el repertori que m’escollí. Els tres estudiàrem l’estratègia, pel que fa a entrevistes amb la premsa i vestimenta; esmoquin, perruca, ulleres idèntiques i sobretot “ a causa d’una traqueotomia recent” no podia parlar. Amb aquests requisits, la fe de l’autèntic virtuós en mi i l’entusiasme del representant, ens en vam sortir i molt bé.

Comentaris

  • El teu home és únic[Ofensiu]
    MariaM | 18-12-2021

    Gràcies per la teva fidelitat.
    Una abraçada de Nadal.
    MariaM

  • Virtuos[Ofensiu]
    MariaM | 09-12-2021

    Entre tots ho feren tot.... i se'n sortiren!
    Gràcies.
    MariaM

  • Virtuos[Ofensiu]
    MariaM | 09-12-2021

    Entre tots ho feren tot.... i se'n sortiren!
    Gràcies.
    MariaM

  • Virtuos[Ofensiu]
    MariaM | 09-12-2021

    Entre tots ho feren tot.... i se'n sortiren!
    Gràcies.
    MariaM

  • El teu home és únic.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-11-2021 | Valoració: 10


    Vaja!, tens dubtes en el títol. El representant més exclusiu va ser per qüestió de la traqueotomia recent, amb bon suport, on la música és la protagonista. Tot el relat resulta original al màxim.
    Una abraçada.
    Et recomane l'últim poema que tinc editat, el qual és "Entre la tardor". Quan pugues naturalment.

  • Virtuos[Ofensiu]
    Prou bé | 18-11-2021 | Valoració: 10

    Potser el millor virtuós va ser el representat t! Molt bon relat i ben original!
    Amb total cordialitat

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.
    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats