El trèvol de quatre fulles

Un relat de: Edgar Cotes i Argelich
Ja feia llarg temps que, amb esment radiogràfic, escorcollava parcs, jardins, testos, camps i vergers, bo i persistint en la seva incansable recerca del trèvol de quatre fulles. Però sense reeixir-hi. La paradoxa en tot plegat era que necessitava sort per trobar allò que volia que li’n donés.

Tanmateix, malgrat l'insuccés, la seva tenacitat no defallí.

Aleshores, fou quan el veié. El trèvol es trobava en mans d’una criatura que examinava l'herbei amb càndida placidesa. L’home, però, no tingué temps de celebrar la seva fortuna, que l’infant arrencà les fulles del preuat quadrifoli, tot joguinejant amb la tija.

Comentaris

  • Invitació "El cicle de la vida"[Ofensiu]


    Benvolgut autor/a,

    Com a finalista del V Concurs ARC a la Ràdio 2014-2015
    l'Associació de Relataires en Català (ARC)
    es complau a convidar-te a l'acte de lliurament de premis
    i a la presentació del llibre
    "El cicle de la vida"

    T'esperem el dissabte 31 d'octubre de 2015, a les 11 del matí,
    a la Biblioteca Sagrada Família (Carrer Provença, 480, Barcelona)




  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut/uda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i autores, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “El cicle de la vida” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria d’aquest mes, i per tal d’anar avançant feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com, el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ EL CICLE DE LA VIDA, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZA a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual és autor/a, en el recull de microrelats “Colors” que s’editarà a finals de 2015 mitjançant una plataforma digital de publicació. Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • molt maco[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 26-12-2014 | Valoració: 10

    M'agrada molt

  • molt maco[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 26-12-2014 | Valoració: 10

    M'agrada molt

  • Com n'has après![Ofensiu]
    E. VILADOMS | 18-12-2014

    Ostres Edgar, m'agrada aquest relat! A part de ben construït, el trobo molt madur.

  • En més d’una ocasió...[Ofensiu]

    En més d’una ocasió ja t’he dit que em superes. Aquesta és una d’elles.
    No he pogut evitar el llegir els comentaris que ja tens i, sense ser totalment contradictoris hi ha opinions lleugerament oposades... deixem-ho així! El fet és que els teus escrits no deixen indiferent a ningú.
    Felicitats!
    —Joan—

  • Un somriure maliciós[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 09-12-2014

    és el que em queda desprès d'aquest relat. Què cruels poden ser els nens en la seva innocència!

    Per cert, a mi el llenguatge ric i florit, m'agrada. Trobo que és necessari per enriquir un text i fer-lo més comprensible, encara que això signifiqui un esforç extra pel lector.

  • I la de coses que ens perdem...[Ofensiu]
    Anaïs | 09-12-2014

    ... a vegades els adults quan ens atabala un únic objectiu. Faríem bé, doncs, de deixar que els nens ens reeduquessin, no només els hi ensenyem nosaltres.
    Un somriure,
    Anaïs

  • Marca de la casa[Ofensiu]
    SenyorTu | 06-12-2014

    Destil•les les idees i en mostres l’essència amb un estil que t’identifica. Ets un consumat microrelataire, ja.

  • .........[Ofensiu]
    lisboa | 05-12-2014

    Bonica anècdota, minimalista, simpàtica i ben narrada.

    Només comentar que en posar tantes paraules i expressions poc col·loquials (esment radiogràfic, vergers, insuccés, herbei, quadrifoli ...) en un relat tan curt, el text queda feixuc, fins i tot un pèl pretensiós.

    Salutacions.

  • Molt bo![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 03-12-2014

    Quan amb quatre paraules es pot dir tot, és llavors quan tenim la gran sort d'haver escrit un magnífic microrelat. Com el teu!
    L'enhorabona, Edgar, i, també per ser escollit en el grup de finalistes de microcontes a la ràdio. Endavant, noi!

  • VAS TANCANT EL CERCLE[Ofensiu]
    Endevina'm | 03-12-2014

    T'adones que ja comences a dominar fins i tot l'art de la ironia? jo no en diria humor exactament a això, és un relat irònic per impossible i si fora cert seria un drama personal difícil de pair.

    Has trobat la manera de demostrar com és de ric el món de la infantesa en una pinzellada subtil, i vist per un adult i la seva dèria personal. No sé pas que més et puc dir, doncs que m'agrada, i et felicito per la tria del mes anterior, el meu "sosies" no va tenir tanta sort! Aquest mes potser seré jo qui participi i el deixi en ell tranquil amb les seves coses de l'arc, mircoms i petges diverses.

    Ens veiem dissabte!

    F

  • tenir sort per trobar la sort.[Ofensiu]
    Imma Cauhé | 03-12-2014

    M'agrada molt, i he quedat sorpresa de com escrius a la teva edad. Una situació molt ben trobada i millor explicada.

  • Quatre ratlles[Ofensiu]
    iong txon | 02-12-2014

    que m'han agradat. Em crida l'atenció el vocabulari tan florit però una mica rústic, en un jove de la teva edat. Hi veig un esforç conscient per preservar i enriquir el llenguatge, cosa que t'honora. Això del micro és un gènere que requereix mestria, i a RC hi tenim grans especialistes. Endavant, t'animo a no defallir en la recerca! ; )

  • Ja l'intuïa bo..[Ofensiu]
    deòmises | 02-12-2014

    ...i segueix millorant. Per la brevetat justa i necessària, pel llenguatge, preciosista. Paraules que ens ajuden a fer bell el moment tràgic per al protagonista, juganer per a la criatura...


    d.

l´Autor

Foto de perfil de Edgar Cotes i Argelich

Edgar Cotes i Argelich

38 Relats

324 Comentaris

50393 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
(Balaguer, 25 de juliol del 1997)
Aprenent d'escriptor i traductor, amant del microrelat i enamorat dels genères fantàstics (ciència-ficció, fantasia i terror).

Em podeu seguir al meu bloc

Edgar Cotes

O al meu Twitter:

@Edgar_Cotes