EL SOMNI DE L'ERMINI

Un relat de: PERLA DE VELLUT


EL SOMNI DE L’ERMINI



"El somni de la meua vida és viure en una illa perduda i solitària", es va dir per a sí l'Ermini, que finalitzava d'eixir de la seua feina, en la qual era ferrer i treballava de ferrer en una empresa de la seua ciutat. Tota una vida sacrificant-se entre ferros alts, llargs, prims, curts i també d'altres menes que les seues finalitats consistien per a enviar-los a una gran ciutat per a transformar-los i fer reixes per a un edifici. La il·lusió i el somni anava amb molta decisió, dins d'ell.
Al cap d'una estona, quan dirigia cap a casa, es va trobar amb el Gonçal, una persona que mirava el món positivament, un amic seu, que no hi havia vist des de feia alguns dies. Aquest feia feina de comptable.
L'Ermini, després de contar-li a l'amic que tenia la il·lusió de viure en una illa solitària i tranquil·la, el Gonçal li va observar que això és un tan difícil en aquests temps que tot està descobert en el món.
Però l'Ermini li va contestar que tot és possible en la vida! “S'ho enraonava el Gonçal per a sí!”, després d'un minut, li digué que realment es pot aconseguir si es persevera. Seguidament, l'Ermini li va dir a l'amic que a poc a poc ho intentaria tots els possibles per a descobrir-la. “Aquí està la qüestió”: va contar-li el Gonçal.: “L'obtindria la seua quimera?” – Es va dir per a sí!
Des d'aleshores l'Ermini va investigar i indagar per altres ciutats del món per a veure si podria trobar el seu desig! Va viatjar per moltes ciutats que desconeixia totalment... Va descansar una temporada i al cap de sis mesos, va restablir el seu afany! Fins i tot va aplegar anar a Anglaterra, Xina, Corea, Sant Salvador, Argentina, Rússia, etc.
Al cap d’una temporada més, va veure el Gonçal, que anava per la vorera del front i el va cridar l’atenció. Aquest li va dir si hi havia aconseguit l’illa il·lusionada. L’Ermini li contestà que encara no, però ho assoliré.



Comentaris

  • L'illa del tresor[Ofensiu]
    helenabonals | 20-02-2022

    Cadascú per on l'enfila! Amb final obert, el teu relat!

  • No deixis de sommiar[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 19-02-2022 | Valoració: 10

    A ningú se li pot treure el desig per aconseguir allò que vol. Encara que sigui molt complicat si l'Ermini o desitja de debò. Qui som nosaltres per a retreure-li res?
    Espero que tot vagi bé, Perla, cuida't
    Fins aviat
    Neus.

  • Alerta[Ofensiu]
    MariaM | 15-02-2022 | Valoració: 10

    Certament, sovint cerquem a fora el que tenim dins.
    Alerta i endavant!
    Una abraçada.
    MariaM

  • Cadascú de nosaltres és una illa[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 10-02-2022 | Valoració: 10

    Sovint, com l’Ermini, anem buscant allò que tenim d’origen.
    Jo visc en una illa que és el Patrimoni Històric de Catalunya.
    Per més que publiqui cada dia, MAI l’esgotaré.

  • Ho té difícil[Ofensiu]
    Montseblanc | 09-02-2022

    Més d'un i de dos multimilionaris s'han comprat una illa per ells solets. Així que el somni de l'Ermini no es tan descabellat, però no veig com ho podrà fer per aconseguir els calers, perquè illes a la venda n'hi ha, però valen milions de dòlars...

  • Illes de mar, de riu i de pensament.[Ofensiu]
    SrGarcia | 08-02-2022

    Home, del meu poble fins al mar n'hi ha moltes d'illes fluvials, cadascuna amb el seu galatxo. No és gaire recomanable establir-s'hi, el nivell de l'aigua és molt fluctuant.
    Suposo que es referia a illes de mar. Potser l'Ermini va quedar impressionat per la lectura de "Robinson Crusoe" i les robinsonades que el van seguir.
    Actualment, trobar una illa marina abandonada costa, costa. Fins per illots inútils es barallen països com la Xina i Vietnam, Rússia i el Japó...
    Potser l'Ermini hauria d'entendre que cadascú viu a la seva pròpia illa, que no cal buscar un lloc especial; pots estar sol al mig d'una ciutat.
    El somni d'aquest ferrer només pot despertar simpatia; el veig com una metàfora de les persones que busquen un ideal, que saben que no el podran assolir mai, però és el que marca la direcció en què han de viure la seva vida.

  • La nostra illa[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 08-02-2022

    A vegades, necesitam estar en soletat a la nostra olla deserta! Per estar en Nosaltres mateixos! Enhorabona Perla

  • Poetes[Ofensiu]
    Prou bé | 07-02-2022

    Es fa camí caminant deia un poeta i un altre lloava gaudir del camí mentre vols arribar a Ítaca!
    Bon relat
    Sort
    Amb total cordialitat

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 07-02-2022 | Valoració: 10

    Un relat preciós i maco , que bé que escrius perla de velut.

    Continua escribint per què m' agradarà molt llegir-te !

    Una abraçada noia Targarina

  • Actualitat[Ofensiu]
    llpages | 07-02-2022 | Valoració: 10

    En aquest món hiperconnectat que estem vivint, els psicòlegs han detectat que la gent, malgrat la infinitat de xarxes socials, està més sola que mai. En aquest sentit, el relat és actual perquè l'Ermini busca la soledat d'una illa deserta, lluny del brogit de l'entorn. Ara bé, tots sóm Ermini? Volem realment viure en una bombolla? O bé ens hi veiem abocats? Gràcies per fer-nos reflexionar, Perla de Vellut!

  • Somni complert[Ofensiu]
    Marnusa | 06-02-2022 | Valoració: 10

    És curiós com el somni d'Ermini i la seva perseverança per aconseguir-ho li permet justament sortir d'aquella "illa" de ferro que l'engabiava, per així continuar mantenint la il·lusió per la vida.
    Bon relat que fa reflexionar.
    Gràcies per compartir i per comentar el meu escrit.
    Salut!
    Marnusa

  • El camí és el somni[Ofensiu]
    Laila | 06-02-2022 | Valoració: 8

    Hola, Perla de Vellut,
    Gràcies per visitar sovint els meus relats.
    Aquest teu, a mi em fa pensar que el somni i el premi en si mateix és el camí per arribar-hi, els viatges que fa pel món mantenen l'Ermini il·lusionat i viu.
    Una abraçada,
    Layla (Anna)

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament, entra a concurs.


    Gràcies per participar.


    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 9.71

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

145 Relats

2649 Comentaris

112860 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael