El poder d'un somriure

Un relat de: Rosa Gubau
EL PODER D’UN SOMRIURE

Arrossegant les cames recolzat en un bastó ,
i estrenyent amb força l’empunyadura amb la seva mà,


amb feines i treballs aconsegueix fer alguna passa per poder-se desplaçar.

Amb les seves petites extremitats trontollant,
s’asseu en un banc del parc a reposar.

De dins meu es desperta una compassió i humanitat,
que no em deixen fer una altra cosa que asseure’m al seu costat.

Es gira m’observa i li dibuixo un somriure amb els meus llavis,
li acarono les seves menudes mans i li lliuro
una mirada dolça i tendra que emana del meu cor tocat.

Una llàgrima li llisca pel seu rostre de pell seca i arrugada.
I amb ulls brillants i un esbós de somriure,
em torna la mirada i obtinc un dels millors regals.

Rosa Gubau


Comentaris

  • El poder de la grandesa de cor[Ofensiu]
    Prou bé | 30-05-2022

    Tendresa, sensibilitat, generositat i humanitat!
    Res més a dir.
    Amb total cordialitat (i emocionada)

  • Vell i bell.[Ofensiu]

    Aquest estiu faré anys i malgrat que em treuen 10 sempre... Jo sempre dic que la processó va per dintre...Perquèe me n'adono que cada vegada sóc més conscient del que representa fer-se gran. Sovint hi penso en els avis i pares que ja no hi són..
    Els anys passen volant i tots ens farem vells... El teu poema m'ha tocat la pell i ha encès en mi una espurna que em farà ésser més conscient de la mirada i el somriure d'una persona "vella" de cos i ànima. Mercès!, Nil!

  • Bona vesprada Rosa Gubau.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 03-05-2022

    Hola, Rosa: Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari al meu poema del 19 de juny de 2019, titulat "Passió profunda". M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.

  • Una mirada dolça. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-05-2022 | Valoració: 10

    Un relat preciós.
    Si tu li somrius, ell també et somriurà. Això està clar.
    Un plaer de lectura, perquè el somriure és fonamental per a l'existència.
    Cordialment.

  • Que sigui viral![Ofensiu]
    llpages | 02-05-2022 | Valoració: 10

    Que aquest gest es repeteixi el més possible, calen moltes accions com aquestes, tan senzilles com potents en l'expressió d'afecte i humanitat cap al proïsme, si realment volem un món millor. Molt ben escrit, no hi manca ni hi sobra res, és un text exquisit. Enhorabona, Rosa!

l´Autor

Foto de perfil de Rosa Gubau

Rosa Gubau

73 Relats

1099 Comentaris

41239 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Soc nascuda a Mataró l'any 1.957. Sempre he estat una persona amb moltes inquietuds, en l'àmbit laboral, esportiu i de creixement personal. El cuquet d'escriure el tinc des de fa molts anys, tot i que mai m'hi havia posat. Ara que disposo de més temps he decidit provar-ho. Espero sortir-me'n una mica, si més no, aprendré de tots vosaltres.